Inlägg från: Anonym (hejsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hejsan)

Svår panikångest+flygresa+lugnande=?

Jag har också stesolid, funkar alltid bra för mig när jag har jätteångest inför nåt. Hoppas och tror att det går lika bra för dig, ha en bra semester nu och låt inte ångesten förstöra.

• Anonym (hejsan)
    Anonym (Annelie) skrev 2013-12-14 17:42:48 följande:
    Tack för era fina svar! Jag hoppas det går vägen. Är fruktansvärt nervös nu! Hoppas att milda Stesolid gör tricket...
    Stesolid är inte en speciellt mild medicin, var inte orolig. Det är fortfarande benso, narkotikaklassat och en helt annan sak än andra mildare saker man kan få. Stesolid - diazepam - är samma sak som valium.

Har du tagit stesolid förut så du vet hur du reagerar och vilken dos som passar dig (och gärna den dosen läkaren har bestämt)? Man kan bli väldigt trött.
    Även om läkaren inte har godkänt det skulle jag tänka som så att om det behövs kan jag ta lite stesolid till på flyget. Bara tanken kan vara lugnande. Tänk bara på att det behövs ett speciellt intyg för att ta med narkotikaklassad medicin utomlands.
  • Anonym (hejsan)
    Anonym (Funkar) skrev 2013-12-14 18:37:19 följande:
    Nej, det gör det inte. Jag har flugit i 10 år med denna typ av medicin, och ALDRIG haft problem i säkerhetskontrollen, någonsin. Och jag flyger ca 5 ggr per år, bla i tjänst.
    Jo det är lag på det:
    www.lakemedelsverket.se/malgrupp/Allmanhet/Att-resa-med-lakemedel/Schengenintyg---att-resa-med-narkotikaklassade-lakemedel-/

Men jag erkänner att jag har rest utan intyg utan att råka ut för nåt.
Svar på tråden Svår panikångest+flygresa+lugnande=?