vampyria2 skrev 2013-12-18 10:44:37 följande:
Att ett sånt litet barn har såna hål i tänderna så att tandläkaren bedömer att man måste söva ner det och dra ut tänderna är enbart föräldrarnas egna fel, bra att de fick en chock då kanske de har lärt sig att ta hand om sina barns tänder från och med nu ...sorry om jag låter hård här men enligt mig är det lika illa som att aga sitt barn att inte se till att de inte får hål i tänderna när de är tre år :/
Som sagt: Jag vet inget om detta specifika fall. Däremot kan jag berätta om att när jag var barn, så fick jag laga 5 eller 6 tänder på min första tandläkarkontroll. Min mamma, som alltid borstade mina tänder - morgon och kväll, var i chock. Dock visade det sig att jag hade (och har än idag) dålig tandkvalité (precis som vissa har sämre hår, hörsel, syn, skelett, osv). Så det var ingen misskötsel. Vet som sagt inte hur det ligger till i detta fall som ni skriver om, men det kan ju handla om nått liknande. Man ska inte ha förutfattade meningar om saker och ting. Och allt som står i media (framförallt Kvällsposten) ska tas med en nypa salt. ;) Ha en god jul alla! KRAM!