Inlägg från: Anonym (känner igen mig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (känner igen mig)

Hjälp med min IBS

usch känner igen mig har själv IBS mitt senaste skov tappade jag 4½ kg men lyckades gå upp de igen.  det är ju viktigt att du får i dig vätska om du nu inte kan äta. Jag har själv svårt för att äta när det händer mig men dricker vatten gör jag massor även om det är jobbigt.

Jag fick rådet av lite olika läkare att motion kan minska besvären, ändringar av kosten t.ex. byt ut vitt ris mot brunt, byt ut vanlig pasta till fullkornspasta eller pasta med vita fiber i. och det hjälpte för mig. man får liksom pröva sig fram lite :)

Anonym (ibsmagen) skrev 2013-12-14 21:22:37 följande:

Ja det är verkligen skitjobbigt. Mellan skoven tränar jag, men under ett skov så har jag inte energi. Huvudvärk så fort jag står upp, skakig i kroppen och som sagt illamående/diarre. Tycker de är såå jobbigt med maten, har ingen aptit alls. Äter i princip en banan och nån smörgås under dagarna när det är som värst.
    Tips om mediciner som hjälper?
    Samma här mina "bra" månader  så håller jag igång med träning och går mycket men under skoven så är jag mest hemma orkar inte så mycket,  känns nästan som att man har gått och blivit deprimerad ungefär fast ändå inte. ja samma här med maten.

jag frågade läkaren om mediciner men dem säger bara att den bästa medicinen är motion och fasta måltider.. preparaten i apoteket är inge bra i längden skapar bara förstoppning så det skulle jag undvika sa dem..
    Anonym (ibsmagen) skrev 2013-12-15 22:54:20 följande:
    Känner precis samma som du under skoven. :(
    Jag har funderat på att prova Imodium Plus, jag får inte ordning på magen utan hjälp...
    dem är inget bra jag lovar dig dem skapar bara Obstipation ( förstoppning), i längden är det inte bra vännen.   Och när du slutar ta dem fortsätter allt som innan.
Svar på tråden Hjälp med min IBS