• Augusti82

Börjar om igen.

hej tjejer!

tänkte om det är ok att hoppa in här hos er?

Är 31 (32 i vår)(sambo 35), försöker få vårt första barn. Blev gravid förra året och kom till v 8+3 då jag fick ett missfall. Var i tisdags.... dock med komplikationer då det var rester kvar och blödningarna håller i sig fortfarande. Så fort vi får tummen upp på att försöka igen så kör vi!

har sett att några av er har haft missfall med så det kan vara skönt att prata med andra som har varit med om samma....

kram på er!

• Augusti82
    agneta77 skrev 2014-01-18 13:54:27 följande:
    Hej och välkommen :)

Beklagar ditt missfall.
    v 8+3, då fick jag MA (eller 8+4, svårt att mäta förstås) så vi prickade in exakt samma dag. :/ Blev du skrapad?
    Nej jag slapp det. Vi hade vårt efterlängtade VUL i onsdags o i tis kom missfallet. Cura ville att vi skulle komma in o göra VUL ändå och det var tur för det fanns rester kvar. Fick en ny tid på torsdag morgonen o det var samma då. Hela onsdagen gick jag hemma och grät, hade ont och var bara helt utom mig.... Torsdagen jobbade jag en del o då kom det sista. Hade fruktansvärda värkar som gjorde riktigt ont. Blöder fortfarande och det spänner och ömmar väldigt mycket. Har ny tid på onsdagmorgon till en ny undersökning så jag hoppas att allt är bra då. Frågan är bara när får man lov att börja köra igen?
  • Augusti82
    agneta77 skrev 2014-01-18 20:22:24 följande:
    Hoppas det har skött sig själv och att allt är ute nästa onsdag! Har du ont så ta värkmedicin tycker jag (borde väl åtm lindra). Under mitt missfall med tablettbehandling så var jag hela tiden bra smärtlindrad. Psykiska smärtan var helt tillräcklig.

Ja du, när får man lov att börja på. Vi fick TRE olika bud under vår tablettbehandling och skrapning. Såhär:
    -Vänta en mens
    -Vänta 2 mens
    -Vänta 3 mens.

Suck?!

Vi väntade en mens. :) Jag har läst att många kör igång direkt när nästa ägglossning kommer också.
    jag tog faktiskt värktabletter och det hjälpte. Nu är det nästan helt över... jätteskönt! Så vi får se vad läkaren säger på onsdag. Håller fullständigt med om att den psykiska smärtan är tillräcklig....

Jag kommer köra så fort jag får nästa ÄL. Att få barn i slutet av nov eller i dec eller i januari är tyvärr uteslutet då jag har butik och inte kan stå höggravid eller nyförlöst i en julrush... har en aning om att det blir bebis först feb o framåt 2015. Men vi får se... :) 

Har du haft ÄL än att köra på?
  • Augusti82
    joemal skrev 2014-01-19 12:06:27 följande:
    Klick78: Grattis! Ett plus är alltid ett plus, styrkan spelar ingen som helst roll Skrattande

Augusti82: Välkommen! Aldrig roligt att gå igenom ett missfall, men det är ibland lite lättare att veta att man inte är ensam. Det är ju så smärtsamt både fysiskt och psykiskt...Jag sjukskrev mig en vecka när jag fick mitt andra missfall (det första var under semestern), det var skönt att vara hemma när jag blödde som mest men sen behövdes något annat att tänka på. Berättade för chefen också varför jag var hemma och han sa till mig att ta den tid jag behövde.

Jag har också fått olika besked om när man kan börja, av samma läkare dessutom! Efter första missfallet sa läkaren att inget sex eller bad förrän jag hade slutat blöda pga infektionsrisk. Den gången sa ingen något om att vänta med att försöka skaffa barn. Andra gången sa den första läkaren att jag skulle vänta 3 månader! Jag gav honom en "är du dum"-blick och då började han mumla något om en månad eller två...Barnmorskan som jag fick tabletterna av däremot påpekde att man inte ska ha sex så länge man blöder, pga infektionsrisk. Sen kan man börja försöka igen när man vill, men ibland kan det vara bra att vänta en mens eller mer så att hjärtat hinner läka lite också. 
    Hej! Tack!! Ja nu avtog blödandet i torskväll o det hade inte kommit ngt under natten så i fre morse tog känslorna lite överhand för både mig  o sambon....o hade sex. SEN fick jag veta av min läkare att det var NONO och ja blödandet kom ju igång under sexet (inte så konstigt iofs) o har hållt på hela helgen. Men nu börjar det avta och på ons ska jag tillbaka och förhoppningsvis ger läkaren tummen upp för sex o nya försök. Kan ju hända att man inte får ngn ÄL förrän efter nästa mens.
  • Augusti82
    Jomila skrev 2014-01-19 13:35:35 följande:
    Varmt välkommen hit! Det är aldrig roligt med missfall. Hoppas du slutar blöda snabbt och kan komma igång med bebisverkstaden så snart som möjligt :)

Kram
    Tack Jomila!!! Det är på väg mot avslut nu så förhoppningsvis så ger läkaren tummen upp på ons :) eller åtminstone när vi får börja igen....

Hur går det för er?

kram
  • Augusti82
    Klick78 skrev 2014-01-20 07:04:40 följande:
    Nu är det färdigtestat. :) Nu fick jag ett fint starkt plus, så nu är det bara att hoppas att det går vägen den här gången. Nu håller jag tummarna för er och hoppas att det dyker upp fina plus hos er oxå! :)
    STORT GRATTIS! Håller tummarna!
  • Augusti82
    agneta77 skrev 2014-01-21 16:26:57 följande:
    Hihi ja här liggs det :) ibland slutar det med skratt, men ibland lyckas det. Vi har kurs på jobbet ikväll, jag har en timme ledig tid som jag spenderar på jobbet istället för att åka hem den lilla stunden. Vi skämtade imorse om pojkvännen skulle komma hit och vi skulle ta en omgång på wc'n ;) imorse var testet starkt positivt ännu men nu tycker jag att äggviteflytningarna har försvunnit under dagen, så kanske det börjar vara över. Ska ta ett test ännu ikväll när jag kommer hem så får vi se om det blir ett mysförsök ännu ikväll. Pust. :D ingen annan som tycker det blir lite för mycket av det goda ibland?
    Hoppas innerligt att det togs sig i veckan! 
  • Augusti82
    joemal skrev 2014-01-24 17:58:35 följande:
    Du får hålla oss uppdaterade om hur det går och hur du mår! Skrattande

För mycket av det goda kan det väl aldrig bli? Flört Fast ibland känns det som att man är på gränsen att göra det bara för att, inte för att lusten finns där helt hundra men man vill inte missa chansen att det kan bli ett litet frö...efter alla månader är det inte så lätt att hålla balansen alla gånger... Så underbart att ni kan skämta om det!

Jag som var så lättad över att jag inte blev jätteledsen när mensen kom åkte på ett bakslag nu i veckan kan man säga. Istället för att ha pms-humör före mens och känna besvikelse när den kom så fick jag allt det efter att den var över. Suck. 
    Men se framåt nu! Nu är det närmare ÄL dagarna för varje dag som går och närmare ett nytt försök! Det kommer gå förr eller senare :) Men visst tryter det ibland så jag förstår hur du känner. 
  • Augusti82

igår hände något jättemärkligt.... 
    I torsdags förra veckav var vi på ett VUL tillf ör att se om resterna kommit ut. Det var inte alls mycket kvar och förmodligen skulle kroppen ta hand om det vilket den också gjorde. I sön slutade jag vara öm och blödningarna blev mer som bruna flytningar efter mens. I ons var jag på det sista VUL för att säkerställa att allt var ute. Det såg jättebra ut och hon gav tummen upp. Fortfarande hade jag de där bruna flytningarna men det är ju inget farligt. På kvällen kände jag efter med fingrarna och typ försökte få bort allt brunt så att sexet blev fräschare... Sen var det hur bra som helst och det var inget mer förrän igår morse när jag började få mer rosa igen... Sambon sa att efter sexet så hade det varit en del blod på honom och väldigt tjockt. Jag blev förvånad men tänkte att jaja men det är väl något som kommit för vi haft sex för tidigt. Tänkte inte mer på det förrän igår precis innan jag skulle stänga butiken. Jag gick på toaletten och då kom det en klump till!!!! Var den har gömt sig har jag inte en susning om för livmodern var helt tömd och läkaren kikade på livmodertappen och den såg också fin ut. Det var ju därför vi hade sex för att hon sa att allt var bra och att där verkligen inte fanns något mer. denna var ändå 3x3cm ca så det var ju inte litet... o mer hård så inte bara som koagulerat blod. vad tusan kan detta ha varit???? o var har den gömt sig??

• Augusti82
    joemal skrev 2014-01-28 10:06:45 följande:

Det var ju det jag trodde, tiden fram till äl är ju den hoppfulla tiden! Men nu känns det bättre igen, så det var bara en kort dålig period

Ja, det är en tröst att veta att det går. Känns som att man då har passerat ett hinder!

Jag tror att jag har äl idag, gör inga tester men tempar så får se imorgon om jag har en stegring. Blir ingen direkt prickning denna gång, men hoppas att de små simmarna är långlivade och då finns det ju en chans.
    Skönt att du mår bättre! Hoppas att det tar sig nästa gång :)
Svar på tråden Börjar om igen.