• Augusti82

Börjar om igen.

joemal skrev 2014-03-08 13:23:27 följande:
    Håller med dig! Testade igår ändå och det var mycket riktigt negativt. Tänkte försöka testa imorgon igen eftersom hcg ska ju fördubblas var 48e timme. Men jag testar endast med morgonurinen så missar jag då så blir det måndag morgon. 

Sedan precis som du skrev till Agneta77 och Nimah så vill man ju ha små milstolpar att komma till när man vari tmed om ett missfall. Jag vill se ett riktigt foster först det är min första målstolpe i v7 då man kan se ett hjärta ticka. Mitt missfall i v9 var ju så litet så det fanns ju inget foster :( Efter det så är det ca v9-10 då moderkakan ska ta över som också är ett kritiskt läge. Sedan vecka 12 och till sist v18. Och såklart så får man ju ta en dag i taget men klarar jag just de stolparna så är det ytterligare glädje att lägga till!

Hur går det för dig nu annars? Jag är lite glömsk..... :/
  • Augusti82
    agneta77 skrev 2014-03-08 19:22:36 följande:
    Augusti och joemal, ni hade ÄL ungefär samtidigt va? Jag såg att du hade testat Augusti, det var ..*försöker räkna* ungefär BIM-8 du testade? Hihi tiidigt ju! Du skulle bara våga tappa hoppet av att det testet var negativt ;) När jag testade första gången på BIM-3 fick jag ju ett sånt svagt streck så jag hade klassat det som inbillning om det inte vore så att också sambon såg det.

Nu dags att krypa upp i soffan och kolla en film. Så skönt med helg.. vi har haft sol här idag, det var längesen! Även imorrn är det utlovat sol, vi tänkte satsa på att städa bilen ordentligt - det behövs! =) Ha en skön kväll och helg!! {#emotions_dlg.flower}Hej gumman!

hej gumman! 
    Hur går det för dig? Hoppas att du kan gå där hemma o mysa! Köpte också mammakläder tidigt på en rea. Kunde inte låta bli när de hade nästan allt för under hundra kronor. Men det är mysigt att se de på hyllan i garderoben. Man längtar!

Jag har fortsatt att testa. Och det är fortfarande tokblankt.  och jo jag har tappat hoppet totalt. jag vet. Det är bim -4 idag och jag borde inte tänka så. men jag känner mig inte alls gravid och alla symptom som jag trodde hade är som bortblåsta. Jag är superdeppig just nu! 

Hoppas att ni också har massa plusgrader och sol! 

Kramar!

• Augusti82
    Jomila skrev 2014-03-08 16:36:49 följande:
    Stort grattis Agneta! Åh så roligt!

Förstår helt hur ni känner er och kommer säkert att tänka och känna likadant...men ska verkligen försöka att glädja mig enbart. Nu i mars är vi inne på försök tre efter mf. Har raderat mina mensappar och skiter i att kolla äl...det får bli som det blir den här månaden helt enkelt :)....

Hur mår ni allihopa? Kass på att kika in här känner jag...
    ja du... jag har tappat tron helt på att jag är gravid till BIM på lördag. Känner mig superdeppig och nu så funderar jag på att göra precis som du. Ta bort alla appar, köra på som det bara blir helt enkelt istället. Dricka vin o äta ost. Njuta av livet. banta ner mina kilon och fokusera på min nya webshop.
  • Augusti82
    joemal skrev 2014-03-09 10:43:32 följande:
    Hehe, inte lätt att hålla koll på alla Augusti82 Glad 

Detta är försök nr 4 efter missfallet, men vi började ju försöka utan en mens emellan. Jag har passerat mitt första BF nu, det var som tur var inte så jobbigt som jag trodde att det skulle bli. Hade nog varit ännu lättare om inte grannen fått barn en vecka innan jag var beräknad, blir lite påminnd varje gång jag ser dem... Det enda jag är lite orolig för är att jag nu efter senaste missfallet har kortare tid mellan ÄL och BIM, innan hade jag 13 dagar och nu har jag 11 dagar. Det är ju fortfarande "normalt", men eftersom vi har försökt så länge så vet man ju inte om det för oss är för kort ändå? Ska låta det gå 2 cykler till innan jag kontaktar gyn/bm, men det gör att jag har svårt att inte kolla när min ÄL är även om jag vissa dagar bara vill strunta i det. För ska man få något vettigt ur sjukvården känns det som att man verkligen måste visa att man har något som behöver kollas på Obestämd

Ja, visst är milstolpar bra Glad Jag vill ha ett VUL i v7-8 och ett i v13, kanske även något där emellan. Framför allt vill jag ha ett när jag har passerat v12 eftersom mitt första missfall var i v12 och det är först då som moderkakan ska ha tagit över helt och hållet. När jag är gravid nästa gång (*håller tummarna, snart, snart, snart*) kommer jag få gå hos en läkare som håller på med en studie som gäller missfall. Eftersom vi "bara" har haft två missfall så gör de ingen utredning, men de lovade mer eller mindre att vi ska få komma på tätare uppföljning. Men vad det innebär vet jag inte...får se när vi komer dit, men känner vi inte att det är tillräckligt kommer vi att gå privat.

Jomila, det är starkt av dig att fokusera på annat och bara låta det ske!

Agneta77, vad roligt med mammakläder! Även om det är tidigt måste man våga tro att nu kommer det gå bra och att man snart kommer behöva just de kläderna! Jag kan inte låta bli att dagdrömma ibland och fönstershoppa mammakläder på nätet Skäms  

hej!

Ok nu hänger jag med. Ja det kan ju vara klokt att kanske få det kollat om det fortsätter. Men det är ju skönt att veta för er också att ni får tätare uppföljningar. Oavsett vad det innebär.

Ja den där biten med moderkakan kommer jag vara lite skrajsen över. Men jag kanske ska se till att bli gravid först... om jag nu blir det någon gång. Men hoppas ju på snart!

Stor kram till dig!

• Augusti82
    Nimah skrev 2014-03-11 13:32:37 följande:
    Hjärtat tickade, men hon flyttade bak graviditeten en hel vecka. Jag vet att ägglossningen var när den var och inte en vecka senare så det bådar ju inte så gott. I så fall skulle jag fått positiva gravtester 11 dagar före beräknad mens villet är fysiskt omöjligt. Men hon sa att fostret och hinnsäcken stämde överens med varandra i storlek iaf och att gulesäcken såg bra ut. Jag fick en ny tid 1 april, men det ska nog mycket till att se ett levande foster då tror jag.
    Men varför är inte det bra nyheter? Sa du det till henne om ÄL och vad svarade hon på det då? Bebis som växer superfort? 
  • Augusti82
    Nimah skrev 2014-03-11 14:04:24 följande:
    Tvärtom, den är för liten. Som hon räknar fick jag positiva grav test på äl +3. Det kan man ju inte få, så då är det något fel med tillväxten. Hon kunde inte förklara det, men bokade in oss på en ny tid om tre veckor. Det verkar vara såhär det är med våra foster som får kromosomfel. Hjärtat slår, men de är små och sen dör dom någon vecka senare. Klart att det är bättre att hjärtat slår än inte för bu finns ju iaf en chans. Men jag tror den är väldigt liten.
    OK så om du var i ex v7 enligt dina beräkningar så sa hon att du var i v8 ? Förlåt om jag är trög... ja det blir ju lite tokigt.... men oj vad jag hoppas att det fortsätter bra ändå!!!!!!!
    SKönt iaf att där fanns ett hjärta som slog!
  • Augusti82
    Nimah skrev 2014-03-11 17:34:00 följande:
    Nej det hade ju varit hur bra som helst om det var så. Den är ju för liten. Hon säger v 6+0 när den borde vara 7+0.
    jaha men då är ju ägget en vecka senare befruktat. Det kan absolut hända. En av mina bästa vänner blev flyttad 3 veckor bak med sin son och det var en hur bra graviditet som helst och Benjamin är världens goaste o friskaste lilla påg. Det har hänt många av mina vänner att de blivit flyttade en vecka. 3 v är extremt men det är rätt vanligt som jag förstått det. Så jag tycker inte du ska oroa dig överhuvudtaget :) Du ska njuta :)
  • Augusti82
    agneta77 skrev 2014-03-11 17:18:39 följande:
    Hej!
    Jotack, tiden tickar framåt, en sekund i taget. :) Näej riktigt så hemskt långsamt går det inte, vi är nu i 5+2. Varje morgon direkt när vi vaknar konstaterar vi att "idag är vi i x+x". En ny rutin. :)

Det var likadant för mig, jag tappade de knappa symptom jag hade och jag kände mig inte alls gravid, trodde inte ens när jag såg första strecket (eftersom det var så svagt, på BIM-3). Så jag håller fortfarande tummarna hårt för dig!! Har du använt nåt "testa-tidigt-test" eller vanliga test?

Vi har börjat med i stort sett dagliga promenader. Vi går mellan 2-4 km per kväll, bara en liten runda, men mycket bättre än att inte alls gå. :) Vi kom just hem från dagens tur, nu dags fixa middag.

Oj hoppas att du får ett plus..!! Plus

Hej :)

Vad skönt att du ändå kan njuta lite nu! Det kommer gå bra detta ska du se!! :) Snart får du användning av de där mamma kläderna :) 

Det låter ju skönt att dina symptom försvann på samma sätt och att du kände likadant. När fick du sedan starkt streck? Jag använder testlagrets som ska reagera vid hcg 20-25 som är som CB digital. På anvisningen står det att man ska kunna testa de från ÄL +7 vilket jag tycker vore extrem tidigt. Men man kan ju inte låta bli. Har CB digital m veckoindikator som jag sparar till lördag då BIM är. Men idag har jag haft liiiiiite liiiiite känningar i nedersta delen av magen. Antingen grav eller fisar som jobbar hahaha!

Men åååååhhhh vad detta är JOBBIGT!!!!! Tur man har er som förstår!

Kram!

• Augusti82
    Nimah skrev 2014-03-11 18:33:37 följande:
    Fast då har nog inte dina vänner haft koll på exakt när de hade ägglossning. Jag vet exakt när det var och det finns ingen fysisk möjlighet till att fostret är en vecka mindre. Jag förstår att du bara försöker peppa, men just nu är det nog rätt kört för oss tyvärr. Så jäkla drygt att det drar ut på tiden så, att de klarar sig så länge innan de dör. Önskar jag fick mf i v 5 istället för ma v 10 hela tiden.
    jag vet att flera har kört med ältester. Det är svårt att få ihop det logiskt men ja de har blivit bra i slutändan och jag kommer hålla mina tummar stenhårt för dig med!!!
    Men jag FÖRSTÅR dig att det inte känns hoppfullt och jag kan säga att jag definitivt förstår när man är i sitsen själv och inte får ihop det rent matematiskt, logiskt och vettigt överhuvudtaget så känns det hopplöst. Men jag fortsätter peppa! 
    Styrkekram till dig!!!
  • Augusti82
    Nimah skrev 2014-03-11 19:25:37 följande:
    Tack <3 ska försöka att inte ge upp helt än!
    BRA!!!!! Försök njuta istället (även om jag vet att det är mycket lättare sagt än gjort). 
    Men vi finns här för dig så älta dina tankar så mycket du vill här. Bara att skriva av sig.

Styrkekram!
Svar på tråden Börjar om igen.