• agneta77

Börjar om igen.

Hej, får man vara med? :) Det här känns som en liten och lagom tråd. Vi fick ma i mitten på november och väntar nu på mens för att sedan göra ett nytt försök. Får jag fråga hur gamla ni i tråden är, och har ni barn sen tidigare? Jag är 36 år, och detta är första barnet. Vi lyckades bli gravida på första försöket, men glädjen tog slut i v 8. :/

• agneta77

Väntar och väntar och väntar på mens..! :) känns som att det drog ut onödigt länge på tiden för mig. MA 19.11. Blödde 3 v, ringde och bad att få VUL eftersom det inte slutade nångång. Detta ledde till skrapning. Ingen mens har dykt upp efter detta. Otålig. ;)

• agneta77
    joemal skrev 2014-01-03 20:32:10 följande:

För mig tog det nästan 6 veckor från det att allt kom ut, jag fick ett vul innan jag åkte hem efter att ha fått en dag på sjukhuset med tabletter så vet att allt utom lite blod hade kommit ut. Men när jag skrapades så tog det lite mindre än 5 veckor innan mensen var tillbaka, men då vet man ju också att allt kommer ut. Extra jobbigt för dig som fick skrapas så långt efter! Inte så konstigt att det blir extra lång väntan, men fortfarande jobbigt.
    Tack för infon, såklart är alla olika men jag har iallafall NÅT att "gå efter" nu vad gäller tid... tålamod, tålamod. :)
  • agneta77
    Jomila skrev 2014-01-05 10:00:38 följande:
    Förstår att du är otålig då...när skrapades du?
    Jag skrapades 9.12. och slutade blöda 20.12. Läkaren sa "du kan blöda några dagar, högst en vecka." Pyttsan.

Men, man ska inte klaga herregud. Det handlar bara om några veckor hit eller dit, och vi har ju åtminstone fått bevis för att vi kan bli gravida.

T å l a m o d . . .

;)
  • agneta77

joemal och Jomila, jag har jättesvårt att hålla er åtskilda.. :) Skulle ni kunna skriva "er historia" i varsitt inlägg åt en glömsk en? Skäms Det beror säkert på att ni har så pass lika användarnamn.

Här har vi inte sett skymten av nån mens ännu. Lite smått mensvärkliknande känslor idag dock. Det är sant, det är skönt att komma tillbaks i jobb och få annat att fokusera på. :)

• agneta77

joemal
    Haha, även jag har svårt att hålla isär våra inlägg och vem ni skriver till ibland, mycket förvirrande lika namn vi har valt

Min historia... Jag är snart 29, vi har försökt skaffa barn i 1,5 år. Det tog ett år innan jag blev gravid första gången, det slutade i missfall i vecka 12 och jag skrapades. På tredje försöket efter det blev jag gravid igen, det slutade i ma i vecka 8, fostret hade dött i vecka 6+2. Den gången fick jag tabletter.

Jag har haft en mens sen sista missfallet och räknar nu ner till nästa bim den 17/1. Största funderingen och rädslan just nu är; hur lång tid tar det till nästa gång?

Jomila
    Haha, jag håller med både dig och joemal...lika nicks så här kommer min story;

Jag är 28, sambon 30...slutade skydda oss i oktober 2012 och fick första pluset november 2013. Slutade i missfall v 6+3. På dagen en månad (3 januari) efter mf kom tant röd. Så trots ett kämpigt år med rädsla för att inte kunna bli gravid, sen bli det, och så förlora det...så känns det ändå som man har kommit igenom starkare på andra sidan. Och jag är så tacksam över att det inte blev ma eller utomkveds, att det blev ett tidigt mf och att mensen kom igång snabbt. Och att nu VET vi att vi faktiskt KAN bli gravida. Enorm lättnad!

agneta77
    Tusen tack :) Jag "stoppar in er" i samma inlägg, så kan man lätt gå tillbaks och kika ifall minnet åter skulle svika. ;)
    Min historia: Jag är 36 och sambon är 27. Första barnet. Vi började försöka i sept 2013 och blev gravida direkt. MA i november, ungefär v8+3. Tablettbehandling. Blödde 3v och en dag, ringde in och sa hjälp mig. Blev skrapad 9.12. Blödde till 20.12. Och nu väntar jag på att återigen börja blöda, som om 5 veckor inte vore nog :p

...om nån annan också vill lägga till sin historia i detta inlägg, gör det gärna :)

• agneta77

joemal och Jomila, ni har BIM ganska nära varandra då väl? Spännande, hoppas hoppas.. :)
    2014 är nog året när vi ska få barn tycker jag.

På dagen en månad sen skrapningen idag! Dessutom min fars födelsedag. En mens på det så vore dagen perfekt :p
    joemal, du skrev att det tog lite under 5v efter skrapning för dig. Blödde du länge efter skrapningen?

• agneta77
    joemal
    Haha, även jag har svårt att hålla isär våra inlägg och vem ni skriver till ibland, mycket förvirrande lika namn vi har valt

Min historia... Jag är snart 29, vi har försökt skaffa barn i 1,5 år. Det tog ett år innan jag blev gravid första gången, det slutade i missfall i vecka 12 och jag skrapades. På tredje försöket efter det blev jag gravid igen, det slutade i ma i vecka 8, fostret hade dött i vecka 6+2. Den gången fick jag tabletter.

Jag har haft en mens sen sista missfallet och räknar nu ner till nästa bim den 17/1. Största funderingen och rädslan just nu är; hur lång tid tar det till nästa gång?

Jomila
    Haha, jag håller med både dig och joemal...lika nicks så här kommer min story;

Jag är 28, sambon 30...slutade skydda oss i oktober 2012 och fick första pluset november 2013. Slutade i missfall v 6+3. På dagen en månad (3 januari) efter mf kom tant röd. Så trots ett kämpigt år med rädsla för att inte kunna bli gravid, sen bli det, och så förlora det...så känns det ändå som man har kommit igenom starkare på andra sidan. Och jag är så tacksam över att det inte blev ma eller utomkveds, att det blev ett tidigt mf och att mensen kom igång snabbt. Och att nu VET vi att vi faktiskt KAN bli gravida. Enorm lättnad!

agneta77
    Tusen tack :) Jag "stoppar in er" i samma inlägg, så kan man lätt gå tillbaks och kika ifall minnet åter skulle svika. ;)
    Min historia: Jag är 36 och sambon är 27. Första barnet. Vi började försöka i sept 2013 och blev gravida direkt. MA i november, ungefär v8+3. Tablettbehandling. Blödde 3v och en dag, ringde in och sa hjälp mig. Blev skrapad 9.12. Blödde till 20.12. Och nu väntar jag på att återigen börja blöda, som om 5 veckor inte vore nog :p

Nimah
    Hej, får jag hänga här med er? Är 31 år, blev gravid första gången i oktober 2010 och fick mf v 6+0. Hade en mens och blev sen gravid men min son som föddes sep 2011. Började försöka på syskon i somras och blev gravid, såg hjärtat i v 8, men fick ma och skrapades i v 10+0 på lucia. Blödde bara några dagar och väntar nu på mensen. Känner mig nästan rädd för att bli gravid igen. Jag vill ju inget hellre men det är så påfrestande att räkna dagarna och bara vänta på mf eller ma. Håller tummarna för er alla!

...om nån annan också vill lägga till sin historia i detta inlägg, gör det gärna :)
  • agneta77
    Nimah skrev 2014-01-09 22:04:47 följande:
    Hej, får jag hänga här med er? Är 31 år, blev gravid första gången i oktober 2010 och fick mf v 6+0. Hade en mens och blev sen gravid men min son som föddes sep 2011. Började försöka på syskon i somras och blev gravid, såg hjärtat i v 8, men fick ma och skrapades i v 10+0 på lucia. Blödde bara några dagar och väntar nu på mensen. Känner mig nästan rädd för att bli gravid igen. Jag vill ju inget hellre men det är så påfrestande att räkna dagarna och bara vänta på mf eller ma. Håller tummarna för er alla!
    Hej och välkommen! Jag la till dig i tråden ovanför, den är till för såna som har minnesproblem Cool

• agneta77

MEEEEEENSSSSS!!!! JAA!!!

Skrattande

Började på lite smått igår, och nu imorse hade det börjat på ordentligt.

Svar på tråden Börjar om igen.