• agneta77

Börjar om igen.

joemal
    Haha, även jag har svårt att hålla isär våra inlägg och vem ni skriver till ibland, mycket förvirrande lika namn vi har valt

Min historia... Jag är snart 29, vi har försökt skaffa barn i 1,5 år. Det tog ett år innan jag blev gravid första gången, det slutade i missfall i vecka 12 och jag skrapades. På tredje försöket efter det blev jag gravid igen, det slutade i ma i vecka 8, fostret hade dött i vecka 6+2. Den gången fick jag tabletter.

Jag har haft en mens sen sista missfallet och räknar nu ner till nästa bim den 17/1. Största funderingen och rädslan just nu är; hur lång tid tar det till nästa gång?

Jomila
    Haha, jag håller med både dig och joemal...lika nicks så här kommer min story;

Jag är 28, sambon 30...slutade skydda oss i oktober 2012 och fick första pluset november 2013. Slutade i missfall v 6+3. På dagen en månad (3 januari) efter mf kom tant röd. Så trots ett kämpigt år med rädsla för att inte kunna bli gravid, sen bli det, och så förlora det...så känns det ändå som man har kommit igenom starkare på andra sidan. Och jag är så tacksam över att det inte blev ma eller utomkveds, att det blev ett tidigt mf och att mensen kom igång snabbt. Och att nu VET vi att vi faktiskt KAN bli gravida. Enorm lättnad!

agneta77
    Tusen tack :) Jag "stoppar in er" i samma inlägg, så kan man lätt gå tillbaks och kika ifall minnet åter skulle svika. ;)
    Min historia: Jag är 36 och sambon är 27. Första barnet. Vi började försöka i sept 2013 och blev gravida direkt. MA i november, ungefär v8+3. Tablettbehandling. Blödde 3v och en dag, ringde in och sa hjälp mig. Blev skrapad 9.12. Blödde till 20.12. Och nu väntar jag på att återigen börja blöda, som om 5 veckor inte vore nog :p

Nimah
    Hej, får jag hänga här med er? Är 31 år, blev gravid första gången i oktober 2010 och fick mf v 6+0. Hade en mens och blev sen gravid men min son som föddes sep 2011. Började försöka på syskon i somras och blev gravid, såg hjärtat i v 8, men fick ma och skrapades i v 10+0 på lucia. Blödde bara några dagar och väntar nu på mensen. Känner mig nästan rädd för att bli gravid igen. Jag vill ju inget hellre men det är så påfrestande att räkna dagarna och bara vänta på mf eller ma. Håller tummarna för er alla!

KeckaW
    Jag heter Rebecka, är 24 år gammal och har en son född i juli 2011. Vi planerade att bli gravida igen i somras och det tog sig på första försöket men på KUB-testet så såg dom att fostret var alldeles för litet och vi fick gå över till gyn och göra ett vul där dom konstaterade att fostret var dött och det blev skrapning samma natt. Jag skrapades 1a oktober och blödde i nästan tre veckor, den 11 nov fick jag en två veckor lång blödning som inte på något vis liknade en mens (kom pyttelite varje dag och ingen mensvärk alls), fick sedan mens igen 16 dec och har absolut ingen aning om när jag har bim, men det återstår väl att se hur det blir med den saken! :p Förmodligen så kommer mensen denna gång också tyvärr, men då kanske jag iaf får en bättre koll på  min cykel :)

...om nån annan också vill lägga till sin historia i detta inlägg, gör det gärna :)
  • agneta77
    Jomila skrev 2014-01-12 17:01:12 följande:
    Hurra! När blir BIM då?
    :) :)
    Borde bli 8.-9.2. beroende på när mensen riktigt började. Det började ju på redan 11.1. men bara liiiiite.
    ÄL-stickorna ligger och väntar på användning nu. Här har varit sexfritt ett bra tag kan jag berätta, hoppas
    vi kommer ihåg hur man gör. Drömmer

Du borde ha BIM i slutet på månaden ungefär va? ..Långa dagar är det..
  • agneta77
    Nimah skrev 2014-01-12 19:40:55 följande:
    Grattis! Samma för mig faktiskt. Lite rosa flytningar idag så räknar med att den kommer igång imorgon, vilket är 31 dagar efter skrapningen. Det är vad min cykel brukar vara så verkar som att kroppen är i fas! Har varit en skön månad utan tester, göra barn sex och väntan på äl och sen bim. Önskar jag kunde släppa tankarna på det och bara upptäcka en dag att mensen nog är sen. Men det gåååår inte!

Grattis du med! :) Vad skönt att kroppen verkar vara med på noterna direkt för dig. För mig tog det 4v och 6 dagar efter skrapning före mensen kom. (Tala om att vi här har koll på tid och dagar, exakt!) :D Jag fick ju tablettbehandling i november, men allt kom inte ut. Dit gick 3 veckor i onödan kan man säga. Blödde blödde och blödde. __OM__ det blir nåt mer MA/MF så kommer jag försöka föreslå skrapning direkt. Är det mer så i sverige att man själv får välja eller? Jag har fått den uppfattningen iallafall. Mig gav dom inget val. Jag vet inte vad som hade hänt om jag själv frågat om skrapning dock. Man är ju inte direkt insatt i såna saker när det är första gången.. :/

Åh men vad underbart att du kan känna så att det har varit en skön månad utan tester osv. Här gnags det på naglar och rivs hår haha. Vill ju att det ska hända direkt! Inget tålamod!

• agneta77
    KeckaW skrev 2014-01-12 22:40:24 följande:
    Ja oj det var väldigt lika reaktioner från kroppen! Bläh! Att det ska vara så svårt att inte tänka på det! Vill bara ha det som förut, när jag tyckt att nu borde mensen ha kommit, jag tar ett test så kommer mensen sen och så har det varit ett plus. Men inte nu, icke, nu är det allt man tänker på :p

Jag heter Rebecka, är 24 år gammal och har en son född i juli 2011. Vi planerade att bli gravida igen i somras och det tog sig på första försöket men på KUB-testet så såg dom att fostret var alldeles för litet och vi fick gå över till gyn och göra ett vul där dom konstaterade att fostret var dött och det blev skrapning samma natt. Jag skrapades 1a oktober och blödde i nästan tre veckor, den 11 nov fick jag en två veckor lång blödning som inte på något vis liknade en mens (kom pyttelite varje dag och ingen mensvärk alls), fick sedan mens igen 16 dec och har absolut ingen aning om när jag har bim, men det återstår väl att se hur det blir med den saken! :p Förmodligen så kommer mensen denna gång också tyvärr, men då kanske jag iaf får en bättre koll på  min cykel :)
    Hej Rebecka :) Jag "snyggade till" minneslistan och lade dit dig också. Du blödde ganska länge efter din skrapning. Där ser man hur olika det kan vara. Min läkare sa ju att jaaa du blöder litegrann några dagar, höögst en vecka. Hrm jag blödde 11 dagar. Lång vecka det.

Brukar du annars blöda länge vid mens? Din BIM borde ju vara nu i dagarna ungefär, iaf enligt """normal""" cykel.

Okej, färdig"babblat" från mig för denna gång, dags att göra sig färdig för jobbet då! Ha en bra dag allihop! :)
  • agneta77
    Jomila skrev 2014-01-15 09:00:17 följande:
    Skönt att komma in i vardagen igen efter alla helger ????. Jag kommer fokusera på att må bra och ge min kropp lite mer vardagsmotion och bättre mat. Om jag lägger fokus på något helt annat så kanske det inte tar lika lång tid att få till plusset den här gången ????

Tänkte sätta mig vid datorn ikväll (sitter väldigt sällan där) så då kan jag ju passa på att lägga in minneslistan i ts ????.

Kram
    Det låter som en bra idé gällande motion och mat. :) För min del är fokus 200% på bebisverkstad för tillfället, antagligen beroende på att det tog så länge före vi kunde försöka pånytt efter MF. Inte så många dagar kvar till ÄL nu (förhoppningsvis).

Jaa lägg gärna minnestråden i ts! :D Jag vill gärna passa på och uppdatera min del litegrann:

agneta77
    Jag är 36 och sambon är 27. Första barnet. Vi började försöka i sept 2013 och blev gravida direkt. MA i november, ungefär v8+3. Tablettbehandling. Blödde 3v och en dag, ringde in och sa hjälp mig. Blev skrapad 9.12. Blödde till 20.12. Första mensen började 11.1. ÄL väntas runt 21.-22.1.

Så. :) Jag tycker om denna tråd, liten och lagom. Det är alltid roligt att logga in på morgonen (gör det i sängen, direkt jag har vaknat ungefär) och se om det finns några nya inlägg. Jag följer med andra trådar också, men kommenterar väldigt sällan där.

• agneta77

Gomorron!
    När jag vaknade idag trodde jag att jag hade drömt att flera i vår tråd hade fått mens. Kollade i tråden och konstaterade att näej, det var nog sant. Jag läste igår före jag somnade, antagligen därför jag trodde jag hade drömt.

ÄSCH sablar!!! :[

KeckaW och joemal - vad tråkigt. :/ Nya tag bara, och försök att hålla tankarna på annat än bebisverkstad också (skriver hon som tänker på detta konstant..!). "Nya tag" vilken klyscha. Men det är ju ändå sant. Ingen idé att gräva ner sig, kämpa vidare bara. Kram!

Det som jag nu är "rädd" för är hur jag ska reagera om det inte leder till graviditet denna gång. Dumt. Men, eftersom vi lyckades på första försöket så tror jag att hjärnan är inställd på att det kommer att lyckas direkt igen. Naturligtvis vet jag att det inte behöver bli så, men.. dumma tankar. :) Återstår att se. Jag kommer att börja med ÄL-stickor redan nu på lördag, bara för att vara säker på att inte missa ÄL. Ingen stor ekonomisk förlust att använda några stickor "i onödan". Fast å andra sidan har jag haft MA, vem vet hur kroppen fungerar och när den behagar ha ÄL?

Vi har minus 20 grader här idag, brr. Blir att gå med raska steg till bussen. Katten ville inte aaalls ut och göra sina behov, men när jag följde med så gick det bättre. Han var antagligen rädd för att han skulle bli utelämnad. :)

Hafsigt inlägg, nu iväg till jobbet! Ha en bra dag hörni!

• agneta77
    Klick78 skrev 2014-01-17 11:02:48 följande:
    BIM på söndag, men imorse fick jag ett svagt streck på stickan från billiga tester.
    Törs inte riktigt tro på det, så idag blir det till att köpa ett digitalt CB. :)
    Hoppas hoppas!! :)
    Hur har det gått, har du testat nån fler gång? HOPPAS! Plus
  • agneta77

Hej!

Tack för att du la listan i ts Jomila :) Nu är det lättare att hitta den.

Idag testade jag med ÄL-stickor första dagen och tamejtusan om där inte var ett svaagt streck! Min mens började 11.1. och redan nu är tydligen ÄL på g? En vecka efter mensstart bara. Hm. Vilken tur att vi bestämde oss för att att använda stickorna, annars hade vi missat detta. Men nu är vi på gång ;)

Vi har babyboom på g på mitt jobb. Vi är ca 10 som jobbar där, och en är i v 20-21 nu. En annan är i v 10 ungefär. Och den tredje är kanske i vecka 1+0 (..jag..)   :)  Så om allt går som vi vill kommer vi att vara 3 av 10 som får barn inom ett år.

Låg vackert med rumpan på en kudde och benen i luften i typ 20 minuter efter sex idag. :) Ingen aning om sånt kan hjälpa eller inte, men man har inget att förlora eller hur. :)

Ikväll är vi bortbjudna på middag, vårt bidrag blev sallad. Enkelt och bra. :) Efter middagen blir det mys hemma i egen soffa framför nån film eller serie. Skönt.

Kommer att fortsätta testa med ÄL-stickor för att se så strecket blir starkare. Sex skulle ju vara optimalt att få till varje dag, men det är inte alltid så lätt (inte för oss åtminstone). Det går lätt överstyr, och börjar kännas som nånting man "måste få gjort". Vi siktar på minst varannan dag vad gäller sexet. Mindre press då. ;)

Ha en riktigt skön lördagkväll flickor! Kyss
    Vi har ännu kallt, -20 grader fortfarande. Huvva. Eldar i öppna spisen för fullt.

• agneta77
    Augusti82 skrev 2014-01-18 12:55:19 följande:
    hej tjejer!

tänkte om det är ok att hoppa in här hos er?

Är 31 (32 i vår)(sambo 35), försöker få vårt första barn. Blev gravid förra året och kom till v 8+3 då jag fick ett missfall. Var i tisdags.... dock med komplikationer då det var rester kvar och blödningarna håller i sig fortfarande. Så fort vi får tummen upp på att försöka igen så kör vi!

har sett att några av er har haft missfall med så det kan vara skönt att prata med andra som har varit med om samma....

kram på er!
    Hej och välkommen :)

Beklagar ditt missfall.
    v 8+3, då fick jag MA (eller 8+4, svårt att mäta förstås) så vi prickade in exakt samma dag. :/ Blev du skrapad?
  • agneta77
    Augusti82 skrev 2014-01-18 15:08:42 följande:
    Nej jag slapp det. Vi hade vårt efterlängtade VUL i onsdags o i tis kom missfallet. Cura ville att vi skulle komma in o göra VUL ändå och det var tur för det fanns rester kvar. Fick en ny tid på torsdag morgonen o det var samma då. Hela onsdagen gick jag hemma och grät, hade ont och var bara helt utom mig.... Torsdagen jobbade jag en del o då kom det sista. Hade fruktansvärda värkar som gjorde riktigt ont. Blöder fortfarande och det spänner och ömmar väldigt mycket. Har ny tid på onsdagmorgon till en ny undersökning så jag hoppas att allt är bra då. Frågan är bara när får man lov att börja köra igen?
    Hoppas det har skött sig själv och att allt är ute nästa onsdag! Har du ont så ta värkmedicin tycker jag (borde väl åtm lindra). Under mitt missfall med tablettbehandling så var jag hela tiden bra smärtlindrad. Psykiska smärtan var helt tillräcklig.

Ja du, när får man lov att börja på. Vi fick TRE olika bud under vår tablettbehandling och skrapning. Såhär:
    -Vänta en mens
    -Vänta 2 mens
    -Vänta 3 mens.

Suck?!

Vi väntade en mens. :) Jag har läst att många kör igång direkt när nästa ägglossning kommer också.
Svar på tråden Börjar om igen.