• Nimah

Börjar om igen.

Hej, får jag hänga här med er? Är 31 år, blev gravid första gången i oktober 2010 och fick mf v 6+0. Hade en mens och blev sen gravid men min son som föddes sep 2011. Började försöka på syskon i somras och blev gravid, såg hjärtat i v 8, men fick ma och skrapades i v 10+0 på lucia. Blödde bara några dagar och väntar nu på mensen. Känner mig nästan rädd för att bli gravid igen. Jag vill ju inget hellre men det är så påfrestande att räkna dagarna och bara vänta på mf eller ma. Håller tummarna för er alla!

• Nimah
    agneta77 skrev 2014-01-12 09:16:54 följande:

MEEEEEENSSSSS!!!! JAA!!!

Skrattande

Började på lite smått igår, och nu imorse hade det börjat på ordentligt.

Grattis! Samma för mig faktiskt. Lite rosa flytningar idag så räknar med att den kommer igång imorgon, vilket är 31 dagar efter skrapningen. Det är vad min cykel brukar vara så verkar som att kroppen är i fas! Har varit en skön månad utan tester, göra barn sex och väntan på äl och sen bim. Önskar jag kunde släppa tankarna på det och bara upptäcka en dag att mensen nog är sen. Men det gåååår inte!
  • Nimah
    agneta77 skrev 2014-01-13 06:59:23 följande:

Grattis du med! :) Vad skönt att kroppen verkar vara med på noterna direkt för dig. För mig tog det 4v och 6 dagar efter skrapning före mensen kom. (Tala om att vi här har koll på tid och dagar, exakt!) :D Jag fick ju tablettbehandling i november, men allt kom inte ut. Dit gick 3 veckor i onödan kan man säga. Blödde blödde och blödde. __OM__ det blir nåt mer MA/MF så kommer jag försöka föreslå skrapning direkt. Är det mer så i sverige att man själv får välja eller? Jag har fått den uppfattningen iallafall. Mig gav dom inget val. Jag vet inte vad som hade hänt om jag själv frågat om skrapning dock. Man är ju inte direkt insatt i såna saker när det är första gången.. :/

Åh men vad underbart att du kan känna så att det har varit en skön månad utan tester osv. Här gnags det på naglar och rivs hår haha. Vill ju att det ska hända direkt! Inget tålamod!

Jag har varit på semester i två veckor över julen, det är nog det som gjort att jag kunnat slappna av tror jag. Annars är jag inte den tålmodiga typen :)

Jag fick välja på piller och skrapning. Min svägerska fick inte välja utan fick piller, så det är nog olika. Vi hade sån himla tur och fick tid två dagar efter att vårt ma upptäcktes. Man vill ju få det gjort snabbt och inte gå med det döda i magen!
  • Nimah

Agneta 77, på äl test ska strecken vara lika starka för att det ska vara positivt. När det börjar se starkt ut brukar jag testa två gånger per dag för att inte missa. Ibland får man bara positivt under några timmar då då vill man inte missa det :)

• Nimah
    agneta77 skrev 2014-01-18 20:29:45 följande:
    Det var helt ny information för min del, tack Nimah! :) Intressant! Får se vad stickan visar imorrn bitti. ÄL borde väl ändå vara på G när man får ett streck, även om det är svagare? Eller kan man månne när som helst i menscykeln få ett svagare streck på ÄL-sticka, utan att för den skull vara ens i närheten av att få ÄL, hmm.. Obestämd

Tänkte du använda ÄL-stickor, och har du isf börjat testa än? ....rätta mig om jag har fel nu, men visst fick du också mens runt den 11.1.?

Nu soffhäng. =)
    Det är ganska vanligt att den visar svagt hela cykeln faktiskt. Beror lite på vilken sort man har. Till skillnad från gravtest är det bäst att testa mitt på dagen, samma tid varje dag. Jag brukar testa vid 10 och 18 då jag tar två och bara på kvällen när jag börjar testa och bara tar ett test. Stegringen kan vara väldigt kort så det är lätt att missa ibland. Jag fick mens 13 januari. Har ganska lång cykel så min äl kommer nog 30 eller 31 januari. Jag börjar nog testa den 27 tror jag. Lägg gärna in bilder på dina test så kan vi hjälpa dig att tolka dem!
  • Nimah
    Klick78 skrev 2014-01-20 07:04:40 följande:

Nu är det färdigtestat. :) Nu fick jag ett fint starkt plus, så nu är det bara att hoppas att det går vägen den här gången. Nu håller jag tummarna för er och hoppas att det dyker upp fina plus hos er oxå! :)

Grattis! Håller tummarna för att det går vägen den här gången :)
  • Nimah
    agneta77 skrev 2014-01-20 17:08:29 följande:

Här kommer en bild på kvällens ÄL-test. Visst ser det väl ut att vara positivt? :)

Ja det skulle jag också tolka som positivt. Äl sker oftast inom ett dygn efter positivt test. Vissa får positivt utslag två dagar i rad, så sker äl oftast inom 48 timmar efter det första positiva testet. Sen lever ägget ungeför ett dygn, så ligg på ni nu bara, så håller vi andra tummarna för att simmarna hittar fram och släpps in :)
  • Nimah

Hej tjejer, hur har ni det? Jag har en deppdag idag. Tror jag får äl på torsdag eller fredag. Tiden går så sjukt långsamt och det känns som att jag måste räkna med två tre mf till innan det blir nåt på riktigt. Tycker alla blir gravida till höger och vänster utan att ens vilja eller försöka. Känner mig bitter och missunsam idag :(

• Nimah

Förstår precis Agneta, så gör jag med jämt även om jag alltid bestämmer mig för att jag inte ska det :-P

Jomila, låter som en bra plan med paus. Hoppas du lyckas skingra tankarna.

Jag fick aldrig positivt på mina äl tester den här månaden. Antingen kom äl tre dagar tidigare än vanligt och jag missade stegringen med testerna, för de började sjunka igen, eller så hade jag helt enkelt ingen. Suck. Bara att hoppas den var tidig och att cykeln vill vara 28 dagar istället för 31 i fortsättningen!!! Det skulle jag iaf inte klaga på :)

• Nimah
    Nimah skrev 2014-02-02 21:33:47 följande:

Förstår precis Agneta, så gör jag med jämt även om jag alltid bestämmer mig för att jag inte ska det :-P

Jomila, låter som en bra plan med paus. Hoppas du lyckas skingra tankarna.

Jag fick aldrig positivt på mina äl tester den här månaden. Antingen kom äl tre dagar tidigare än vanligt och jag missade stegringen med testerna, för de började sjunka igen, eller så hade jag helt enkelt ingen. Suck. Bara att hoppas den var tidig och att cykeln vill vara 28 dagar istället för 31 i fortsättningen!!! Det skulle jag iaf inte klaga på :)

Bara för det fick jag äl flytningar idag och tog ett äl som nästan är positivt. Får testa i morgon igen. Blir det positivt då ör cykeln på 36 dagar. Nåja, hellre det än ingen äl alls! Ligger varannan dag oavsett testerna så vi inte missar äl och så simmarna håller sig fräscha :)
Svar på tråden Börjar om igen.