• Nimah

Börjar om igen.

Förlåt att jag bombar tråden just nu, men fick just samtal från Karolinska och vi fick en remiss för ivf direkt! Bara sådär! Väntetiden är cirka sex månader. Känner mig upprymd och glad!

• Nimah

Tack linnis och Joemal! Är så sjukt glad över remissen. Mycket gladare än jag blivit de senaste två tre gångerna jag testat positivt, villet är lite sjukt.

Har ni som är gravida i tråden några spännande ultraljud eller bm-besök bokade?

• Nimah

Grattis till sparkarna Agneta! Vad härligt :)

Oj, jag trodde jag skrivit om kromosomfelet i min presentation! Förlåt om jag inte sagt det innan! Men jag måste ju nämnt det nån gång tror jag. Idag blöder jag iaf. Känner lättnad över det. Inte ledsen alls faktiskt. Man blir väl lite härdad.

• Nimah

Vilken oro Joemal, men vad härligt att ni sett hjärtat! Vilken vecka är det nu? Slår hjärtat i fullgågna 9 v är min erfarenhet att det brukar gå bra. Håller tummarna för dig!

Jag har just haft äl. Har aldrig tidigare blivit gravid cykeln direkt efter ett mf så har inga stora förhoppningar. Hoppas så klart på en egengjord grav som håller hela vägen, men känns som att all stress försvann iom besked om att vi beviljas ivf. Oavsett vad som händer i sommar och höst så har vi goda chanser till vintern. Nu har vår semester börjat och det känns härligt! Glad sommar på er :)

• Nimah

Hej tråden, hur mår ni i värmen? Jag har bim på söndag men tror inte det tagit sig. Har aldrig gjort den månaden efter mf förut. Däremot brukar jag bli gravid med en mens emellan så nästa äl gäller det att ligga i.

• Nimah
    Jomila skrev 2014-07-19 10:29:55 följande:

Hej på er! Här mås det fint! Är i v 11+2 fortfarande inga större symtom. Känner lukter bättre...från noll luktsinne till att det mesta luktar illa. Men inget illamående och mår i övrigt som vanligt. Ska på inskrivning 7 augusti...ska bli skönt att få komma till någon som kan bekräfta att det faktiskt bor någon i magen :).

Nimah: jag håller tummen för att det tagit sig denna månad :)

Då är du ju inne i v 12 nu! Härligt, då går det ju vägen för er den här gången :) Jag skulle fött nu i dagarna om vår första från i höstas skulle stannat. Känner mig lite avundsjuk och bitter på alla som lägger upp bilder på nyfödda på fejjan och så. Har en släkting som får vilken dag som helst och jag står inte ut när alla tycker så synd om henne som måste vara höggravid i värmen. Hon klagar iaf inte själv. Samtidigt försöker jag vara glad för deras skull såklart men vissa dagar är svårare än andra. Kram på er!
  • Nimah

Blankt test idag. Väntar in mens och fortsätter dricka vin istället :)

• Nimah

Hej på er! Har ju varit lite lungt här i tråden nu i sommar. Kul att höra att det verkar gå bra med era graviditeter iaf. Du har ju kommit långt nu Agneta!

Jag är på äl +7 eller 8 idag. Detta är vårt sista egna försök. Vill inte riskera att vara gravid när vi kallas för ivf sen. Statistiskt har jag alltid blivit gravid med en mens mellan efter missfall, så på så sett är oddsen höga för den här gången. Tycker inte jag känner så mycket än, så jag lutar åt att det inte tagit sig. Ska försöka låta bli att testa imorgon. Är ju lite tidigt. Men kan säkert inte låta bli ändå. Kram på er

• Nimah
    KeckaW skrev 2014-08-13 19:37:42 följande:

Hej! Är inne och läser emellan åt och tänker att nästa gång ska jag skriva men så blir det inte av. Har haft en mens sedan mitt X, har efter den mensen haft sex minst varannan dag, så jag har verkligen hoppats på att det skulle ta sig den här gången, men nu var jag nyss på toa och då kom det lite rosa på pappret. Är så vansinnigt besviken! Varför är det så svårt?! Jag har ju tidigare haft så lätt att bli gravid, blivit gravid med p-piller och så, men nu gåååår det bara inte och jag blir så frustrerad och ledsen! Hur orkar man? Och att min cykel är rätt lång gör det inte lättare, blir bara en himla massa väntan hela tiden, vänta på mens, på äl, på bim, oregelbunden är den också, som om inte resten vore nog! Usch, vilket klagoinlägg det här blev! 

Men lika arg och frustrerad som jag är över min mens är jag glad för er som det går så bra för! Det är helt fantastiskt! Har nu för tiden (tyvärr) lite svårt att glädjas åt andras graviditeter, men era gör mig verkligen varm i hjärtat, vi kämpar ju tillsammans! {#emotions_dlg.flower} 
    Nimah, vad skönt det måste kännas för er! Hoppas det tar sig fort! Glad

Uch, förstår precis hur det känns. Känns som att alla andra blir gravida bara av att lukta på ett par kalsonger och mf är bara sånt som de läser om. Jag har också svårt att glädjas åt andra. Grät i somras när jag fick veta att några vänner till oss blivit gravida på första föesöket efter sitt bröllop. Det är inte rättvist. Man får känna så ibland, men det får inte ta över för då går man under. Jag vet, den där väntan hela tiden är rena döden. För mig går det i perioder hur det känns. Man måste försöka leva under tiden. Ha andra planer också. Många kramar till dig!!
  • Nimah

Igår fick jag hugg i ljumskarna som jag får när jag är gravid. Äl +9 idag och det ser ut såhär

Svar på tråden Börjar om igen.