joemal skrev 2014-04-20 17:58:59 följande:
Agneta77, vad härligt att höra att allt går bra!
KeckaW, håller tummar och tår för dig och hoppas att du snart får veta hur det verkligen är.
Påskledigheten var välbehövlig, idag har vi invigt vår altan med både lunch och fika. Snart blir det grillning också, det gäller att passa på när solen skiner!
I år verkar vara året då alla mina vänner och bekanta får barn och då kommer små tankar kypandes: det skulle ju varit vi också. Då blir det till att satsa lite extra på sånt man kan göra för att man inte är gravid eller precis har fått ett litet pyre. Dricka rosévin, planera weekendresa till London och söka nytt jobb.
Hoppas allt är bra med er andra! Glad Påsk!
agneta77 skrev 2014-04-22 07:45:57 följande:
Hej på er!
Så var påsken över, och vintersemestern har börjat. "Vinter"semester, hmm.. igår hade vi nästan 20 grader varmt, och det verkar bli fint idag också. Nu jäklar ska jag vila och göra så lite som möjligt och bara vad jag känner för. Nästa jobbdag för mig är hrm.. fredag 2.5., jag är alltså ledig nästan 2v. Idag är inplanerat en promenad till butiken (1km per väg bara). Utöver detta.. njaa.. vi får se. ;)
Vi berättade för familjen i lördags, huuuu spännande var det så jag tänkte smälla av! Det blev en fin upplevelse, mamma grät och hela familjen var tydligt rörd (fast vi annars är sämst på att visa känslor i vår familj, tyvärr). Nästa steg är nu KUB. Jag är så rädd inför det. :( Försöker med våld hålla det ifrån mig men ibland måste jag tänka lite på det och, nej.. 2.5. har vi det, på morgonen. Inte tänka mer på det nu, stopp.
KeckaW hur går det? Har du gjort nån fler test? Jag blev så glad av ditt inlägg att du gillar att läsa mitt "trams" :D "Patienter" skrev du, får jag fråga vad du jobbar med? Själv jobbar jag på apotek, har gjort så sedan 2007 då jag blev färdig farmaceut.
Vi är idag i v11+2. Vår söta morgonrutin, när vi vaknar så kikar vi på varann och sen säger sambon med ett leende "11+2". :) Dag för dag framåt. Åh jag vill så att ni också ska få plus allihopa!
Ibland när jag äter nåt extra gott, som igårkväll åt jag för första gången under graviditeten lite vaniljglass med frysta blåbär.. då brukar jag berätta för minimänniskan att "dethär är nu vaniljglass vi äter, hoppas det smakar gott för dig också". Gällande mat så fungerar det sådär, ibland hittar jag direkt på nåt jag kan tänka mig äta och ibland får jag fundera mig gråhårig.
Ha det så bra! Oj vi har snart maj. Sommar! =)
Hoppas ni haft en bra Påsk!
Jag har inte tagit fler test faktiskt. Har fått tid till att göra VUL nu på onsdag, lite dålig timing då sambon ska opereras men det var den enda tiden som fanns så det var den eller ingen, men mottagningen ligger precis bredvid sjukhuset där jag jobbar och sambon ska opereras så förhoppningsvis kan jag gå till honom efter VULet (med förhoppningsvis bra info). Har haft lite symptom tror jag, fast inte "de vanliga", jag får ilningar i brösten och så bränner det i bröstvårtorna, molvärk (dock så gör jag mig beredd på en stor blödning varje gång det molar), små "knutor" på vårtgården (läste på min app att det är vanligt att få i min vecka, så jag hoppas det är ett symptom), superhungrig helt plötsligt (speciellt på morgonen, jag är ALDRIG hungrig på morgonen) osv. Dock hade det tro det eller ej känts bra med superömma bröst och illamående :p
Åh vad härligt att du äntligen fått berätta er nyhet! Jag tror verkligen att pyret ditt är här för att stanna! :) Vilken vecka är du i? När har du BF? :)
Jag jobbar inom psykiatri och beroende, iaf en vecka till, sen börjar jag på vårdcentral, behöver en liten paus från allt hemskt som det innebär och få jobba med lite "vanligt" sjuka människor! :)
Här har vi haft härligt sommarväder i flera dagar! Så väldigt skönt, både igår och idag har vi varit på kalas hos sonens kusin, igår ute i lekparken med massa kompisar och idag med resten av släkten, tyvärr inomhus, kändes lite tråkigt med tanke på det härliga vädret! Har dock fått en hemsk pollenallergi som förstör lite! Men det ser jag också lite positivt för sist jag reagerade på pollen väntade jag sonen! Kanske är jag extra känslig nu?
Åh vad härligt det lät med sol, altan och hus Joemal! Vi bor tyvärr i lägenhet men letar efter antingen hus eller rad-/parhus! Men hittar inget i rätt område tyvärr!
Vad spännande att söka nytt jobb, vad jobbar du med?
Tänk så nära sommaren vi är nu, och semester! Såå härligt!