• KeckaW

Börjar om igen.

joemal skrev 2014-01-16 21:01:05 följande:
    På något sätt klarar man det, det finns mycket mer styrka inom varje människa än man tror Sen så har man dåliga dagar, riktigt usla dagar och väldigt negativa perioder. Speciellt när man kommer att tänka på all tid som har gått, alla försök... Men man kommer ibland ihåg allt som är bra och njuter lite extra av stunderna då man är lycklig. Jag har en bra period för tillfället, men tror inte den kommer vara så länge för i början av februari är mitt första bf. Det hade varit så mycket lättare att vara gravid när jag passerade det, men det kommer jag inte att vara.

Hmm... Hade tänkt att det skulle bli ett lite upplyftande inlägg. Iaf, tack KeckaW för att du ser oss som starka! Du ska se att du har mer styrka inom dig än du tror! Dessutom får man styrka från andra i samma situation, ensam är inte stark. Jag hoppas att vi alla får plus inom en snar framtid!

KeckaW och agneta77, jag har nollgradigt. Lite avundsjuk på er kyla, vintern är min favoritårstid med mörker och allt. Jag vet, alla andra tycker om våren eller sommaren, men jag har aldrig varit bra på att vara som alla andra
    Ja det är väl så, just idag har jag en dag då jag skiftar mellan hopp och förtvivlan, jag kan inte låta bli att hoppas att det är en nidis jag har då jag blödde liiite igår, och liiiite idag, just nu blöder jag inte alls. Men samtidigt så känns det som att jag inte har sån tur, och jag har ändå en känsla av att mensen kommer att komma inom några dagar, men som sagt, jag kan inte låta bli att hoppas. Ska fööööörsöka att inte tänka så mycket på det, imorgon är jag och sonen lediga och ska mysa hela dagen, sen ska sambon laga god mat så jag hoppas jag kan släppa det lite iaf! :) 
    Usch, så februari kommer kännas tufft för dig antar jag? Jag skulle haft bf 10 april, så det kommer förmodligen vara en tung dag, men sne resten av månaden så fyller sambon år, min gudson fyller 1 år och sonens kusin blir två så vi har lite att stå i ändå :) 

Jag tycker också att vintern är rätt mysig (inte för att den slår de andra årstiderna Flört) men just det där när man går ute när det snöar stora snöflingor, ljuden blir dova av snön och det är mörkt ute och det är inte så där vansinnigt kallt, då är det ganska oslagbart.... Drömmer
  • KeckaW

Hej allihopa! Nu var det länge sedan jag var inne, har försökt koppla bort allt som har med detta och göra och då hållt mig borta från FL :p 

Stort grattis till Er som fått plus! Och vilken hemsk upplevlse du verkar ha varit med om Agneta77 skönt att det gick bra!!
    Och så håller jag tummarna för er som inte fått ert efterlängtade plus än, plötsligt händer det! 
    Och till er om fått plus och inte fått behålla skänker jag en extra tanke till! 

I torsdags skulle vi ha haft BF enl uträkningar i förra graviditeten, Tycker att tiden gått rätt fort ändå. 
    Min kropp har bråkat redigt med mig så jag har varit till läkaren för att kolla upp så jag haft äl överhuvudtaget, Vilket jag faktiskt hade, men denna månad har det varit extra märkligt. Hade äl 12 mars, sedan mens 26 mars, mensen var konstig och har egentligen inte slutat helt, vissa dagar kommer det inget alls och vissa dagar kommer det en liten skvätt, inte mycket alls utan det räcker med trosskydd, hade ingen mensvärk alls under mensen men nu i "efterblödningarna" så har jag haft mensvärk till och från. Så idag gjorde jag ett test som visade positivt, dock så tycker jag inte att det är så starkt som det borde vara, då jag enligt mina uträkningar borde vara i vecka 7 (6+3) idag. Tror ni jag behöver oroa mig för mf/ma? Är så himla orolig, trodde aldrig att jag skulle bli såhär nojjig men tydligen. Och så har jag ju som sagt haft dessa blödningar plus något som liknade en mens när jag skulle ha mensen, är det dumt att hoppas på för mycket? Jag ska ta ett test med morgonurinen imorgon tänkte jag för att se så det blir plus då med, är det det tänkte jag köpa ett digitalt test med veckoindikator och om det fortfarande är ett plus så får jag ringa gyn och be att få det bekräftat och se om det lever där inne. Jag ska försöka slänga upp en bild på testet från mobilen om jag går in via webbläsaren. 
    Är det någon av er som haft liknande? 

• KeckaW
    joemal skrev 2014-04-14 21:21:16 följande:
    KeckaW, vad roligt att se dig här igen! Vi behöver alla ta en paus ibland

Det är ju svårt att säga något utifrån styrkan på ett test, men om du tror att du är i vecka 7 så borde det vara starkare...kanske... Ring du BM, troligen enda sättet att få veta säkert. Det finns ju de som plussar sent, så får hålla tummarna lite extra. Man hoppas ju på det bästa tills motsatsen är bevisad

Jag fick min mens igår, så det blev inget denna gång heller. Nu hoppas vi att försök nr 6 är gången då allt går bra
    Ja, det var en välbehövlig paus! 
    Ja jag ringde till min gyn idag, fanns inga tider alls förrän i slutet på aug... Bad mig ringa gyn på sjukhuset och dom "bekräftar inte graviditeter" utan jag måste isf ha remiss från min bm, hon var ledig idag men lämnade meddelande och hoppas att hon ringer upp mig! Annars får jag försöka ringa tillbaka! Vågar dock inte hoppas på för mycket....

Åh, vad trist men jag håller tummarna för att försök nr 6 är er gång! Sjätte gången gillt Glad
  • KeckaW
    Nimah skrev 2014-04-15 19:16:17 följande:
    Enligt mina erfarenheter har det inte gått vägen när ett plus ser ut så efter bim. Men egentligen behöver det inte betyda något. Blödningar kan ju också betyda vad som helst. Om jag var du skulle jag testat varje morgon ett tag. Beror blödningen på mf borde testerna avta i styrka. Hoppas du får komma in på kontroll snart. Håller tummarna för en lyckad graviditet iaf!
    Jag har ingen erfarenhet alls av detta med blödningar, då jag varken blödde när jag väntade sonen eller det som sen blev ett ma, men det känns som att det skulle vara kört, dock så tändes hoppet lite idag då jag tagit tre test, test 1 var svagt, test 2 svagare, men test 3 var starkare än test 2 iaf. Har pratat med min bm och jag ska höra av mig om jag testar + om en vecka. Blödningarna blir jag inte riktigt klok på, dom är bruna (aldrig färskt blod), kommer någon gång lite då och då, inte varje dag, och det kommer pyttelite, det är som bruna flytningar, så jag vet inte vad jag ska tro som sagt, hoppas på det bästa men förväntar mig det värsta.

Hur mår du nu då Nimah? 

Lägger upp en bild på testerna så får ni se vad ni tror! 

• KeckaW
    agneta77 skrev 2014-04-16 07:13:26 följande:
    Godmorgon från grannlandet!

Jomila och joemal, trist med påhälsning av mensjäveln (bra uttryck Jomila!).

Nimah, det kan säkert vara bra med en paus, ja. Jag har redan tänkt (ungefär 1000 gånger, jag är en duktig tänkare) vad som skulle hända med mig om det skulle gå dåligt denna gång också. Usch.

KeckaW, vad roligt att du är tillbaks! :) Hmmm jag har läst dina inlägg, och jag kan vara helt ute och cykla nu men vi ska se.. Alltså, du hade ÄL 12 mars och fick mens 26 mars = 14 dagar luteal. Har du 28 dagars cykel borde nästa ÄL ha varit ca 12 dagar senare, alltså runt 7.4. Finns det nån möjlighet att du blivit gravid på den ÄL? Isf testade du ju postitivt på ÄL+5 (ungefär), och det skulle ju mer än väl förklara ditt svaga streck..? Jag vet inte om det är fysisikt möjligt att testa + på ÄL+5, men det är ju inga säkra siffror, kanske lika bra kan vara ÄL+8 eller nåt? Som sagt var, detta är bara mina funderingar och jag vill inte ge dig hopp i onödan, men.. vad tror du? Om jag hade varit du så hade jag testat varje dag nu framöver, och blir det starkare så........... :) Rätta mig om jag har räknat nåt helt galet här!

Här går det framåt men små raska steg, v10+3 idag. Har ni påsk inkommande helg i Sverige också? Jag har för mig att vi delar datum gällande vissa högtider, men inte alla. :) Inkommande lördag ska vi berätta för familjen. Spännande!! Vi har då ännu inte gjort KUB, vilket är ganska jobbigt, men vi kan inte vänta längre nu. Dessutom är hela familjen samlad över påsk, så vi tar risken. I fredags var vi första gången till rådgivningen, BM kallar ni det tror jag? :) Igår var jag och tog blodprov (fem rör!!) och lämnade urinprov. Nu väntar vi på en remiss till KUB. Jag märkte igårkväll att visst har jag en liten gravidmage! Jag har annars en inte-alldeles-liten-mage så jag har inte ens försökt  hitta nån gravidkula, men visst fanns den där när jag tog en ordentlig titt hihi. :) Jag väger nu 1 kg mindre än jag gjorde när jag testade +. Skönt, glad för varje dag jag inte går upp.

Nu ska jag börja göra mig klar för frissabesök, och efter det kallar jobbet. Ja, mina symptom kan jag nämna kort. Illamåendet är nästan helt borta, det försvann iom det som hände 1.4. Som nån av er skrev, kan det ha varit en tvilling som kom ut.. Brösten ömmar. Jag får trötthetsattacker på jobbet. Jag har märkt att om jag tar nån stark halspastill eller dylikt så kan jag piggna till litegrann.. :) Utöver detta så har jag inga fler symptom vad jag nu kommer på. Små saker kommer och går, för nån dag sen misstänkte jag urinvägsinfektion, fick gå väldigt ofta på wc men det kom bara lite lite. Kissnödig hela tiden. Men det gick förbi. 1-2 gånger per natt är jag upp och kissar. :)

Sköt om er allihop, och ha en skön påsk, när den än är! :)

Augusti82, hoppas du ännu följer tråden, och att du kommer tillbaks när du är redo för det.

Tack för ditt svar! Jag har haft en väldigt oregelbunden cykel som efter mitt ma varierat mellan 30-36 dagar så enligt min app skulle jag ha haft äl 14/4 (måndags). Jag har inte haft några äl - känningar heller. Men givetvis kan jag inte svära på att jag inte haft äl tidigare. Men jag hade en bekräftad äl 11-12 mars iaf. Jag hoppas att det är plus i början av nästa vecka så jag kan höra av mig till min bm och förhoppningsvis få ett vul så jag får veta vad som försiggår där inne.

Vad härligt att ditt pyre verkar vara här för att stanna! Dina inlägg gör mig alltid på lite bättre humör när du berättar lite om din dag!

Själv sitter jag på jobbet och har lite huvudvärk, har inga fönster alls och det är dålig luft! Men patienterna påstår att det är fint väder men lite blåsigt! Det ska bli skönt med fyradagars helg!

Vad underbart att få berätta nyheten om ert pyre nu till påsk! Hade jag varit säker på vad som händer där inne och att det verkligen är ett frö som växer så hade ju den här helgen varit perfekt att avslöja det på. Tyckte mig iaf se en liten stegring på morgonens test så det ger ju lite hopp. Men jag ska köpa ett digitalt test i em och se vad det visar.

Glad Påsk på Er! :)
  • KeckaW
    joemal skrev 2014-04-20 17:58:59 följande:
    Agneta77, vad härligt att höra att allt går bra! 

KeckaW, håller tummar och tår för dig och hoppas att du snart får veta hur det verkligen är. 

Påskledigheten var välbehövlig, idag har vi invigt vår altan med både lunch och fika. Snart blir det grillning också, det gäller att passa på när solen skiner! 

I år verkar vara året då alla mina vänner och bekanta får barn och då kommer små tankar kypandes: det skulle ju varit vi också. Då blir det till att satsa lite extra på sånt man kan göra för att man inte är gravid eller precis har fått ett litet pyre. Dricka rosévin, planera weekendresa till London och söka nytt jobb. 

Hoppas allt är bra med er andra! Glad Påsk!
    agneta77 skrev 2014-04-22 07:45:57 följande:
    Hej på er!
    Så var påsken över, och vintersemestern har börjat. "Vinter"semester, hmm.. igår hade vi nästan 20 grader varmt, och det verkar bli fint idag också. Nu jäklar ska jag vila och göra så lite som möjligt och bara vad jag känner för. Nästa jobbdag för mig är hrm.. fredag 2.5., jag är alltså ledig nästan 2v. Idag är inplanerat en promenad till butiken (1km per väg bara). Utöver detta.. njaa.. vi får se. ;)
    Vi berättade för familjen i lördags, huuuu spännande var det så jag tänkte smälla av! Det blev en fin upplevelse, mamma grät och hela familjen var tydligt rörd (fast vi annars är sämst på att visa känslor i vår familj, tyvärr). Nästa steg är nu KUB. Jag är så rädd inför det. :( Försöker med våld hålla det ifrån mig men ibland måste jag tänka lite på det och, nej.. 2.5. har vi det, på morgonen. Inte tänka mer på det nu, stopp.

KeckaW hur går det? Har du gjort nån fler test? Jag blev så glad av ditt inlägg att du gillar att läsa mitt "trams" :D "Patienter" skrev du, får jag fråga vad du jobbar med? Själv jobbar jag på apotek, har gjort så sedan 2007 då jag blev färdig farmaceut.

Vi är idag i v11+2. Vår söta morgonrutin, när vi vaknar så kikar vi på varann och sen säger sambon med ett leende "11+2". :) Dag för dag framåt. Åh jag vill så att ni också ska få plus allihopa! {#emotions_dlg.flower}

Ibland när jag äter nåt extra gott, som igårkväll åt jag för första gången under graviditeten lite vaniljglass med frysta blåbär.. då brukar jag berätta för minimänniskan att "dethär är nu vaniljglass vi äter, hoppas det smakar gott för dig också". Gällande mat så fungerar det sådär, ibland hittar jag direkt på nåt jag kan tänka mig äta och ibland får jag fundera mig gråhårig.

Ha det så bra! Oj vi har snart maj. Sommar! =)
    Hoppas ni haft en bra Påsk! 

Jag har inte tagit fler test faktiskt. Har fått tid till att göra VUL nu på onsdag, lite dålig timing då sambon ska opereras men det var den enda tiden som fanns så det var  den eller ingen, men mottagningen ligger precis bredvid sjukhuset där jag jobbar och sambon ska opereras så förhoppningsvis kan jag gå till honom efter VULet (med förhoppningsvis bra info). Har haft lite symptom tror jag, fast inte "de vanliga", jag får ilningar i brösten och så bränner det i bröstvårtorna, molvärk (dock så gör jag mig beredd på en stor blödning varje gång det molar), små "knutor" på vårtgården (läste på min app att det är vanligt att få i min vecka, så jag hoppas det är ett symptom), superhungrig helt plötsligt (speciellt på morgonen, jag är ALDRIG hungrig på morgonen) osv. Dock hade det tro det eller ej känts bra med superömma bröst och illamående :p

Åh vad härligt att du äntligen fått berätta er nyhet! Jag tror verkligen att pyret ditt är här för att stanna! :) Vilken vecka är du i? När har du BF? :)

Jag jobbar inom psykiatri och beroende, iaf en vecka till, sen börjar jag på vårdcentral, behöver en liten paus från allt hemskt som det innebär och få jobba med lite "vanligt" sjuka människor! :)

Här har vi haft härligt sommarväder i flera dagar! Så väldigt skönt, både igår och idag har vi varit på kalas hos sonens kusin, igår ute i lekparken med massa kompisar och idag med resten av släkten, tyvärr inomhus, kändes lite tråkigt med tanke på det härliga vädret! Har dock fått en hemsk pollenallergi som förstör lite! Men det ser jag också lite positivt för sist jag reagerade på pollen väntade jag sonen! Kanske är jag extra känslig nu?

Åh vad härligt det lät med sol, altan och hus Joemal! Vi bor tyvärr i lägenhet men letar efter antingen hus eller rad-/parhus! Men hittar inget i rätt område tyvärr! 
    Vad spännande att söka nytt jobb, vad jobbar du med?

Tänk så nära sommaren vi är nu, och semester! Såå härligt! {#emotions_dlg.flower} 

• KeckaW
    joemal skrev 2014-04-29 21:31:25 följande:
    KeckaW, vad bra att du får ett VUL! Så skönt att inte behöva gå och fundera så länge till.

Ja, hus och altan är ljuvligt smile1.gif En del jobb visserligen, men det är det värt! Vi har renoverat nästan hela huset och nu börjar vi närma oss slutet, dvs det som är kvar kan få vara några år till. Jag jobbar för övrigt som projektkoordinator, vilket är ett väldigt luddigt begrepp men för det mesta håller jag ordning på andra och ser till att vi levererar det vi ska i tid. Jag trivs egentligen bra där jag är idag, men det är tidsbegränsat och förlängs 6 månader i taget och det hade varit skönt med något mer långvarigt. Om inte annat så ger jobbsökande mig något annat att fundera på smile5.gif

Jomila, önskar jag kunde skicka lite styrka till dig, men jag har inte så mycket av det själv smile4.gif En liten del har nästan gett upp och planerar för att det helt enkelt inte blir något. En något större del hoppas fortfarande och blir lika besviken varje månad...
    agneta77 skrev 2014-04-30 07:23:51 följande:
    Hej du, vad ledsamt att läsa :( När man är nere så är man nere, och (åtminstone för mig) hjälper oftast inga tröstande ord då.. ledsamheten måste genomlidas på nåt sätt. Men jag kan försöka skicka lite tröst iallafall.. du är ju ännu UNG vad gäller att skaffa barn, tiden rinner inte ut på bra många år än. Ni försökte över ett år förra gången, och till sist blev du ju gravid! :) Även om det slutade på så fel sätt, så var du ändå gravid, och du kan säkert bli det igen. Det krävs tydligen att ni har väldigt gott tålamod dock. :/ Jag vet med mig själv hur otålig jag är, och att vara tvungen att "ladda om" igen och igen när man så innerligt gärna vill detta NU.. ja.. :( vem skulle inte tappa modet ibland. Men man Får göra det. Man får vara precis hur ledsen man vill, för det kommer ju ändå ljusare stunder igen. Och jag hoppas att det ljusnar snart hos dig. Hjärta  Och samma sak gäller dig joemal. Det börjar bli er tur nu tycker jag. Sköt om er!

KeckaW Vilken tid har du ditt VUL? HÅLLER TUMMARNA!! Hoppas pojkvännens operation går bra också!

Vi är idag i v12+3 enligt våra egna beräkningar, och ungefär 12+0 enligt förra VUL. På fredag har vi KUB.................................. Ångesten över detta. Vi har ju "bestämt" att ifall barnet har nåt kromosomfel så gör vi abort. Men. Om det faktiskt vore så, hur ska man kunna göra det, hur ska man kunna säga att okej vi dödar barnet (för att uttrycka sig grymt)... :( :( :( Åh jag vill inte. Min sambo säger åt mig hela tiden att jag måste sluta ta ut saker i förskott (saker som högst antagligen inte ens kommer att hända). Men hur? Jag känner som så att jag måste förbereda mig själv för det värsta. Jag är en första klassens grubblare, och kommer så alltid att vara. MEN det ska jag säga er att om KUB går bra, DÅ ska jag på riktigt börja njuta av denna graviditet. Jag lovar.. :) Jag har haft jobbiga dagar bakom mig, ganska mycket gråt och mycket "ligga-i-sängen-jag-vill-inte-stiga-upp-alls-idag" .. skönt med semester, visst, men jag vet inte hur lägligt det var just nu, sist och slutligen. Mycket tid för grubbel. Åh okej nu ska jag sluta. Ni fick en liten inblick i mitt knasiga huvud iallafall.. :)

..min farfar dog natten mellan måndag och tisdag. Vi har i över 25 år haft "familjestrid", jag vet inte ens varifrån det har startat ursprungligen, men vi barn har liksom dragits med, inte alls haft kontakt med farmor och farfar (fast dom bott 200m från mitt barndomshem). Farfar hade bett nån från vår familj att komma dit till hans dödsbädd.. jag önskar så att jag hade kunnat förmå mig att åka, men jag gjorde det inte. Bråk inom nära familj är så hemskt.

Ooooch så går vi över till lite gladare nyheter!
    Vi har bjudit över sambons bror och flickvän på kaffe ikväll, vi ska berätta om bebin då.. :) Lite nervöst. Hah vår jäädra hankatt (vi säger frass här, använder ni det ordet om hankatter i sverige?) väckte mig 02:45 imorse och skulle ut. Jag kissade på samma gång. Och sen kunde jag inte somna om, låg vaken ännu 04:30. Snark. Jag tror minsann frassen tränar mig tills bebin kommer, med detta nattvakande. :D Nu är det dags för en halv kopp kaffe, sen en dusch och sen ska jag nog ut och påta lite i trädgården. Jag känner mig mer positiv idag än jag gjort på en tid. Hm, jag tror minsann det lättar när jag får skriva av mig här i tråden. HM. Det ska jag komma ihåg till nästa gång.. :)

Sköt om er allihop, imorgon har vi MAJ! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

Hej, nu har vi varit på VUL och det var inga goda nyheter, han såg inget där, så nu får jag lämna prover för att se så att hormonet avtar annars kan det vara Utomkveds, gjorde ett test idag, har inte gjort på drygt en vecka och idag fick jag ett av mina starkaste plus, så det känns ju inte så bra... Förstår inte varför det blir såhär. Min mardröm är ett utomkveds som går så illa att man måste operera bort en äggledare... Precis som du Agneta77 så är jag en hemsk grubblare och tar ut hemska saker i förskott. Katastroftänk som mamma säger. 

Nu är det 1a maj och här har det tydligen snöat. Inte så roligt, och nu är det bara 2 grader "varmt" ute. Men jag hoppas att vi får lite sommar snart ändå, vi fick ju en försmak av den förra helgen, märkligt hur fort det kan vända med väder och vind. 

Ditt KUB kommer att gå finfint Agneta77 :) 

Jag orkar inte skriva mer just nu, har fullt upp med att sitta hemma och vara negativ och bitter. Hoppas att jag ser ljuset snart och att det tar sig för oss som det inte lyckas med och att det går bra för er som det gått bra för! {#emotions_dlg.flower}

• KeckaW

Hej på er! 

Jag har inte varit inne här på ett bra tag, det var ett X (utomkveds) som jag misstänkte, men tack och lov så kunde kroppen ta hand om det själv så jag slapp både operation och medicin så det är jag tacksam för! Mitt Hcg är nu nere på ca 30 så nu kan ägglossningen komma igång igen och det känns skönt (under 50 så kan äl komma igång igen), så det sjunker sakta men säkert! Jag måste säga att jag tog det här förvånansvärt bra, förmodligen för att jag var ganska beredd. Men jag känner såklart ändå en slags tomhet och rädslan finns där för att det inte ska gå att bli gravid igen.. Dock så har jag haft blödningar nu i ca 2 månader så det är jag väldigt less på.... Hoppas det går över så man kan få lufta snippan ordentligt snart :p

Åh vad underbart att det går så bra för dig Agneta77! Vilken lycka! 

Här är det svinkallt, vi hade sommar förra veckan, hade hur varmt som helst och jag höll på att flyta bort, idag fick sonen till och med ha jacka, mössa och vantar på sig på förskolan! Tänk så fort det kan vända! Vill ju ha sommar nu! Vi håller på att leta nytt boende för fullt också, vi är så himla sugna på att ha en egen tomt! Jag är verkligen ingen lägenhetsmänniska, fast jag älskar vår fina lägenhet så vill jag ha ett eget hus! Ser till och med fram emot att få stoppa hörlurarna i öronen och klippa gräsmattan! 

Snart kommer förhoppningsvis sommaren hit på riktigt! Har ni sommar? {#emotions_dlg.flower}

• KeckaW

Åh grattis till er som plusat! Vilken lycka!! Skrattande
    Jag slutade blöda för  ca 1,5 vecka sedan - äntligen! Har haft sex en gång och igår kom yttepytte lite blod, så säkert är det mensen som är på g. Den verkar komma igång fort efter flera veckor av blödningar. Skönt att kroppen kommer igång, inte så kul att få mens när man precis slutat blöda :p Men då kan vi förhoppningsvis komma på banan igen. Det jobbiga nu är att nu vet jag att vi kan börja igen, så nu har jag den där extrema längtan igen, jag vill inget hellre än att plussa! När jag blödde så visste jag ju liksom att det inte skulle hända så då tänkte jag inte så mycket på det! Men jag ska försöka ta det lite mer som det kommer - om det går! 

Nu verkar sommaren äntligen ha kommit! Och jag har konstaterat att jag har inga sommarkläder! Och jag har beställt 5 nya klänningar från Nelly och INGEN passar! Alla sitter perfekt tills man ska knäppa över brösten. Tydligen är det här klänningar som man inte ska ha några tuttar i. Och det som är så varmt ute. Vet inte alls vad jag ska klä mig i. Jag har dessutom gått upp endel i vikt efter sonen som jag gärna vill dölja (eller få en bebismage att framhäva). 

Snart är det midsommar! Tänk vad fort tiden går! Snart är det ett år sedan vi började planera syskon, och precis efter blev vi gravida! Hoppas på samma tur denna sommar {#emotions_dlg.flower}

• KeckaW

Hej! Är inne och läser emellan åt och tänker att nästa gång ska jag skriva men så blir det inte av. Har haft en mens sedan mitt X, har efter den mensen haft sex minst varannan dag, så jag har verkligen hoppats på att det skulle ta sig den här gången, men nu var jag nyss på toa och då kom det lite rosa på pappret. Är så vansinnigt besviken! Varför är det så svårt?! Jag har ju tidigare haft så lätt att bli gravid, blivit gravid med p-piller och så, men nu gåååår det bara inte och jag blir så frustrerad och ledsen! Hur orkar man? Och att min cykel är rätt lång gör det inte lättare, blir bara en himla massa väntan hela tiden, vänta på mens, på äl, på bim, oregelbunden är den också, som om inte resten vore nog! Usch, vilket klagoinlägg det här blev! 

Men lika arg och frustrerad som jag är över min mens är jag glad för er som det går så bra för! Det är helt fantastiskt! Har nu för tiden (tyvärr) lite svårt att glädjas åt andras graviditeter, men era gör mig verkligen varm i hjärtat, vi kämpar ju tillsammans! {#emotions_dlg.flower} 
    Nimah, vad skönt det måste kännas för er! Hoppas det tar sig fort! Glad

• KeckaW

Hej. Nu var det mellan tummen och pekfingret en evighet sen jag skrev här. Jag tror att jag precis fått mitt utomkveds då så det är väl ca ett år sen jag skrev. Nu är jag äntligen gravid igen, vi var på KUB idag och allting ser fint ut. Så om allt fortsätter som det ska så blir min pojke (som fyller fyra år i sommar, var tar åren vägen?!) storebror i november-december. Det är beräknat till 29 nov, men eftersom jag gick över 16 dagar med sonen så gör jag en kvalificerad gissning på att jag går en bra bit över bf den här gången med ????

Stort grattis till alla er som fått sina efterlängtade små och till er som ska få ????

Svar på tråden Börjar om igen.