• Jomila

Börjar om igen.

agneta77 skrev 2014-02-25 06:02:26 följande:

Godmorgon tråden!
    Nu är det ungefär en vecka sen jag hade äl. Testningsfebern har kommit så smått, men jag har inte börjat på än. Det lär ju ändå inte visa nåt även om jag skulle vara gravid. Med dessa ord har jag fått mig själv att avstå från att testa. ;) Varför göra sig själv besviken (så gick det förra månaden). Men mot slutet av veckan kanske... :)

Hur är det för er andra?

Jag ska ha tant röd antingen i morgon, senast måndag. Har den inte kommit söndag så köper vi test och testar måndag morgon. Just nu känns det dock som att vi får ha bebisverkstaden ännu en månad...detta är försök två efter mf. Well...fokus på träning och mat har det blivit ivf. 5:2 och promenader varje dag...inne på sjunde veckan med bra självdisciplin och har tappat 4,5 kg! (Och säkert fått lite mer muskelmassa :))
  • Jomila

Tack finisar för hurraropen på kost och träning...känns kul att den biten fungerar ivf :). Tyvärr kom tant röd igår...ännu en månad med bebisverkstaden alltså. Har bannlyst mig från räkna-dagar-appar och noterade bara i kalendern att mensen kom. Ska INTE räkna fram ÄL eller BIM och tänker "hoppa över" mars. Paus kanske man kan kalla det...:)....

• Jomila
    Nimah skrev 2014-03-01 12:34:13 följande:
    Dumma tant röd. Låter skönt att koppla bort och ta paus. Jag skulle aldrig klara det tyvärr. Hoppas du kan styra dina tankar bättre än jag :)
    Ja, nu ska jag verkligen tokfokusera på att bli smal istället för tjock...haha...kanske pratar kroppen tvärtomspråket? ;)...tråkigt med dina gravtest Nimah...visst hade du fått tid hos bm?
  • Jomila

Stort grattis Agneta! Åh så roligt!

Förstår helt hur ni känner er och kommer säkert att tänka och känna likadant...men ska verkligen försöka att glädja mig enbart. Nu i mars är vi inne på försök tre efter mf. Har raderat mina mensappar och skiter i att kolla äl...det får bli som det blir den här månaden helt enkelt :)....

Hur mår ni allihopa? Kass på att kika in här känner jag...

• Jomila

Stort grattis Agneta! Åh så roligt!

Förstår helt hur ni känner er och kommer säkert att tänka och känna likadant...men ska verkligen försöka att glädja mig enbart. Nu i mars är vi inne på försök tre efter mf. Har raderat mina mensappar och skiter i att kolla äl...det får bli som det blir den här månaden helt enkelt :)....

Hur mår ni allihopa? Kass på att kika in här känner jag...

• Jomila

Hej på er! Nu var det alldeles för längesen som jag kikade in och sa hej...

Har skummat igenom ett par sidor tillbaka...så tråkigt att du inte fått komma in tidigare Nimah. Förstår verkligen din frustration och oro! Inte många dagar kvar nu och jag ska tänka på dig på tisdag :).

Agneta, din graviditet verkar ju flyta på som den ska med illamående och allt. Kul att din bror kommer få samtidigt :).

Själv har jag haft en avslappnad månad. Försökt att inte tänka på så mycket bebis. Fram till i förrgår var jag helt säker på att det inte tagit sig den här månaden ändå. Igår var jag helt säker på ATT det tagit sig (mensen tre dagar sen och diffust illamående) men i morse testade jag minus med digitalt :(. Känns som den där jävla displayen bara ville gnugga in det lite extra...INTE GRAVID. För säkerhets skull tar vi det på finska också EI RAASKAANA (!!!)

Ok. Jag fattar.

Så himla ledsamt bara. Från att ha varit inställd på negativt till att vända över dan och bli bombis på att det tagit sig. Inställd på att få bebis i december och slippa julstressen på jobbet. Få vara hemma och gosa bara. Konstigt hur kroppen och hjärnan fungerar.

Har dock varit otroligt skönt att helt släppa tankarna på bebisverkstad och fortsätta fokusera på att må bra i kropp och själ så det kommer jag fortsätta med. Det är därför jag inte har varit så aktiv här inne heller...

Hoppas nu alla mår ok. Skönt att ha den här tråden så man får skriva av sig lite :)

Kraaaaam

• Jomila

Åh, Nimah...jag är så ledsen för din skull! Vet inte riktigt vad jag ska skriva men skickar världens största kram till dig! Vet du om ni kommer få någon utredning nu eller vad händer? Kanske vill du bara smälta och sörja ett tag först? Som sagt, stor kram!

Agneta, usch så hemskt men oj vilken lycka att få veta att liten lever :)...har en vän som gick igenom liknande fast i v 13 där de också var helt säkra på missfall (MYCKET blod!!!!) men där det sen visade sig att det skulle varit tvillingar och missfall på bara ett av fostren. Kanske var det samma för dig?

Själv fick jag mensjäveln igår. Sex dagar sen. Har aldrig hänt förut, förutom när jag varit gravid. Testade negativt i lördags och på morgonen igår så kan inte vara missfall heller.

Fortsätter väl fokusera på att bli smal, haha. Ligger på minus fem kilo nu och har börjat träna ordentligt igen. Skönt!

Vi ska boka en icke-gravidvänlig vår och sommar med aktiviteter som inte lämpar sug för gravida eller barn. Kanske kroppen tänker tvärtom och då ser till att vi blir gravida...om vi liksom inte "får"...

Kom med förslag på aktiviteter vetja! (Vi ska åka massa mc, det kan man inte göra med tjock mage.) fler tips?

Kram till er!

• Jomila

Hej på er! Kikar in och kollat så ni mår bra allihopa. Vi har det kämpigt just ni :,(...mycket med livet överlag och nån bebis har vi inte fått till den här månaden heller. Deppigt inlägg men fy fan vad hopplöst allt känns just nu. Kan nån skänka lite styrka?

• Jomila

Nu var det ungefär en månad sen jag var inne och sa hej...vill passa på att säga tack för att ni skickade lite värmande ord här via fl när livet inte kändes på topp. Känns skönt att ha er som "vänner" fast i inte känner varandra eller har träffats så vet man att hit in kan man gå och få stöttning. Härligt!

Tråkit att läa o itt utomkeds Kecka..hur mår du nu?

Härligt att KUB gick bra och att er graviditet går så bra :)...Och mysigt att planera bröllop samtidigt:)

Nimah, skönt att mensen kom igång. Jag ska hålla tummen för att det blir en kortare cykel nu. lir det någon utredning pga tidigare missfall? 

Augusti82: Tror det an vara klokt att vila från stressen här och irl...och bara ta det som det kommer :)

Svar på tråden Börjar om igen.