• Jomila

Börjar om igen.

Tina80 skrev 2014-06-17 12:13:31 följande:

Har inte läst alla inlägg men ville bara säga Grattis till Nimah och plusset. tänk positiva tankar

jag fick ett sent missfall förra året i v 21+2 och är nu gravid i v 17 (16+1)  båda ivf graviditeter.
    visst är det skrämmande när det närmar sig tidpunkten då det gick dåligt sist men man måste kunna glädjas också..går det dåligt igen så har man ju bara varit glad i onödan, 

Håller tummarna att allt går bra för oss alla här i tråden.

Hemskt med så sent missfall :(. Du har helt rätt i det där att man, om det händer något, bara varit glad i onödan :)
  • Jomila
    joemal skrev 2014-06-17 14:16:10 följande:

Hoppas verkligen att det stannar denna gång, men förstår att det är svårt att tänka positivt just nu. Och så all väntan!

Jag började må illa igår, en vecka tidigare än vad jag haft de andra graviditeterna så det måste vara positivt. Inte så bra för koncentration på jobbet bara att nästan konstant känna sig lite yr smile1.gif

Tina80, välkommen till vår lilla tråd!
    Jag mår fortfarande inte illa :(...längtar ju tills jag verkligen känner nåt!
  • Jomila

Hej på er! Här mås det fint! Är i v 11+2 fortfarande inga större symtom. Känner lukter bättre...från noll luktsinne till att det mesta luktar illa. Men inget illamående och mår i övrigt som vanligt. Ska på inskrivning 7 augusti...ska bli skönt att få komma till någon som kan bekräfta att det faktiskt bor någon i magen :).

Nimah: jag håller tummen för att det tagit sig denna månad :)

• Jomila
    Nimah skrev 2014-07-19 13:08:08 följande:
    Då är du ju inne i v 12 nu! Härligt, då går det ju vägen för er den här gången :) Jag skulle fött nu i dagarna om vår första från i höstas skulle stannat. Känner mig lite avundsjuk och bitter på alla som lägger upp bilder på nyfödda på fejjan och så. Har en släkting som får vilken dag som helst och jag står inte ut när alla tycker så synd om henne som måste vara höggravid i värmen. Hon klagar iaf inte själv. Samtidigt försöker jag vara glad för deras skull såklart men vissa dagar är svårare än andra. Kram på er!
    Jag hoppas verkligen att det gör det! Vi skulle också fått nu enligt BF om första pyret hade stannat. Förstår att det känns tungt och jobbigt! Trist när folk klagar också men skönt att den gravida inte själv gör det ;)...
  • Jomila
    joemal skrev 2014-07-28 16:13:18 följande:

Hej alla!

Vad roligt att det gått så bra för dig Jomila! Denna gången går det bra hela vägen Glad

Tråkigt att det inte tog sig Nimah, men drick vin och njut! Hade ju varit underbart om ni lyckades på egen hand innan ivf, så håller tummarna för er!

Jag hade en liten blödning till för två veckor sedan, då var vi mitt i Tyskland så inte så mycket att göra. Det var mindre än förra gången, men nu har jag haft lite brunt varje dag sedan dess. Eftersom vi hade gjort UL bara några dagar innan så antog både jag och min man att det var en ofarlig liten blödning. Jag har alla gravidsymptom kvar, illamående kommer och går och jag är ganska trött för jämnan, men nu har äntligen svullnaden i magen börjat lägga sig. Skönt att se ut som v12 och inte v20...Jag är på 11+2 idag, så nu är det nära! Vi har bokat ett privat UL om 1,5 vecka, längtar så till att få se att allt är bra!

Tråkigt att du fortfarande blöder men det verkar ju inte vara någon fara...skönt dock att ni har ett ul inbokat :)...

Jag hoppas det går vägen men är fortfarande nojig för att jag inte har symtom :(...en vecka ovh två dagar kvar till inskrivning...
  • Jomila

Hej på er! Jag tänker att jag ska skriva varje dag, men så blir det aldrig av.

Hoppas ni mår bra allihopa! Kul med ett lite starkare plus denna gång Nimah! Jag ska hålla tummarna för att det är en frisk filur och att ni inte behöver ivf :).

Här rullar allt på. Har varit på inskrivning och fått tid för rul men känner som du joemal...det är svårt att förstå att man faktiskt är gravid. Även om magen har börja växa lite. Längtar tills man ser den lilla kotten på ul...då blir det nog mer verkligt :)

Har ni haft en bra sommar?

• Jomila
    Nimah skrev 2014-08-20 07:48:06 följande:

Nu har jag en bättre känsla! Kolla, det ökar :) Bim idag. phpFC1jzK37485.jpg

Kul! Hur går det nu Nimah?
  • Jomila
    Nimah skrev 2014-08-23 12:22:12 följande:

Jo än så länge känns det bra faktiskt! Idag 17 dagar efter ägglossning ser det ut såhär!! Hoppas på det bästa. phpMV3kio49096.jpg

Ser ju helt annorlunda ut mot förut! Åh vad jag håller tummen för er <3
Svar på tråden Börjar om igen.