• agneta77

Börjar om igen.

Hej!

Dags för ett litet inlägg här igen. Håller med dig Jomila, skönt att ha denna tråd att gå in i och ventilera lite ibland. Jag tycker också om känslan vi har här, man skriver i den takt man själv känner för, och svarar på inlägg på samma sätt. Ingen press. :)
    Vi är idag i v8+0, nionde veckan! Det går snabbt men ändå sååååhåå långsamt.. :) 8.4. har vi ju vul, nio dagar kvar. Jag har ju börjat ta b6-vitamin mot illamåendet, och det har hjälpt mig ordentligt. Jag har ännu illamående mellan varven, men väldigt sällan blir det "ohanterligt", utan det håller sig i bakgrunden och puttrar på. Medveten om det hela tiden men det går bra att stå ut med.. :) Jag har hittills tagit ungefär 50mg på morgonen och runt 25mg på kvällen.

Det närmar sig för dig nu Nimah. Jag håller tummarna! Har du tid direkt från morgonen?

Blää Jomila för att kroppen "luras"! :[ Jag trodde också i januari att jag var gravid, kommer ihåg att jag också hade illamående några dagar före mensen kom då.

Augusti82, var ligger du i cykeln månne, börjar det vara äl kanske? :) Och samma sak för dig joemal?

Nu har nog våren kommit för att stanna tror jag. Hela helgen har vi haft sol från morgon till kväll. Så skönt. Nu håller sambon på med kvällsmat. Idag blir det potatismos och knackkorv (heter det så i sverige.. jao det gör det väl)? :) Smörgåsar har varit ett ganska säkert kort på sistone men inte nu mer, brödet är för torrt och kompakt och växer i munnen blä. Yoghurt funkar vissa dagar. Soppor avskyr jag huuuu. Vi får lägga en hel del tid på att fundera ut vad som möjligtvis skulle kunna passa fröken i matväg.. ;) Apelsinjuice går alltid! Och ägg. Corn flakes. Mjölk. Nog finns det allt en del än som funkar. =)

Ha ett skönt avslut på helgen allihopa!

• agneta77
    Nimah skrev 2014-04-01 11:29:55 följande:
    Det var som jag trodde. Den dog i v 7+4. Skulle gått in i v 11 idag. Så fruktansvärt grymt att den stannar kvar så länge varje gång. Hade varit så oerhört mycket enklare att få mf i v 6 än vänta så här länge hela tiden. Jag orkar inte gå igenom det här igen. Att må skit i flera månader till ingen nytta. Att bara vilja sova, må illa, vara irriterad och så svullen att någon frågar om man väntar barn minst en gång i veckan. Sedan i oktober har jag varit gravid i 20 veckor, men är inte ett dugg närmre bebis för det. Ska iaf skrapas på fredag.
    Jag är så ledsen för din skull. Du "hade rätt" hela tiden, du misstänkte ju detta. Herregud ändå att det ska behöva vara så svårt jag får nåt fel. :(

Jag hade en helvetisk dag igår också, jag tänkte försöka skriva om det i ett skilt inlägg.

Sköt nu om dig så gott du kan kära du. Jag beklagar verkligen. Hjärta Många kramar.
  • agneta77

Hej. Jag vet inte var jag ska börja eller hur jag ska skriva eller nåt, så jag bara vräker det ur mig så ser vi om man förstår vad jag menar.

I måndags morse fick jag lite lite lite brunt/rött på pappret. Ytterst lite. Lite smått ont i magen. Jag skulle haft mens nu, så vi tänkte att kanske beror det på det. Under dagen kom inget. Måndag kväll igen liiiite. Tisdag morgon inget. Igår tisdag kl 17 på jobbet kände jag hur det rann och blev varmt, var mitt i en kund. Gick på wc och såg blod blod blod, det bara rann ur mig. En klump stor som ja jag vet inte, stor som ett 2-euros mynt. Kanske 2-3 cm. Sa åt chefen att nu får jag missfall. Vi måste sitta och vänta på att få remiss till gyn i 2 timmar... efter detta VUL, och när läkaren (som bara kunde finska) sa att "kyllä täällä on elävä sikiö, kaikki kunnossa" (nog finns här ett levande foster, allt är i ordning) så bara tjöt jag av gråt där jag låg i gyn-stolen, nu vet jag vad det betyder när man säger att tårarna sprutar för det gjorde dom. Vi var då 99% säker på missfall min sambo och jag. Hon sjukskrev mig resten av vecka med order om strikt vila.
    Åh det finns så många faktorer runt om detta som gör det ännu värre, men jag orkar inte dra upp det nu. Jag har haft 2 helvetiska veckor.
    Jag vet inte nu. Herregud. Nu borde man försöka att inte oroa sig. Men lycka till då. :/
    Men vi fick se vår lilla igår och hjärtat som slog. Så långt kom vi inte förra gången. Vi har ju själva räknat att vi var i 8+2 igår, och läkaren fick fram att vi var i .. 8+2. Jag är så lycklig och orolig och jag vet inte vart jag ska göra av mig själv nu. Detta får inte gå fel, snälla nån hjälp. Känslo-orkan. Snälla håll tummarna.

En annan sak.. ifall detta inte leder till missfall, så kan jag upplysa om att man kan blöda MYCKET och fostret ändå lever. Helt otroligt.

• agneta77

Godmorgon från grannlandet!
    Jomila och joemal, trist med påhälsning av mensjäveln (bra uttryck Jomila!).
    Nimah, det kan säkert vara bra med en paus, ja. Jag har redan tänkt (ungefär 1000 gånger, jag är en duktig tänkare) vad som skulle hända med mig om det skulle gå dåligt denna gång också. Usch.
    KeckaW, vad roligt att du är tillbaks! :) Hmmm jag har läst dina inlägg, och jag kan vara helt ute och cykla nu men vi ska se.. Alltså, du hade ÄL 12 mars och fick mens 26 mars = 14 dagar luteal. Har du 28 dagars cykel borde nästa ÄL ha varit ca 12 dagar senare, alltså runt 7.4. Finns det nån möjlighet att du blivit gravid på den ÄL? Isf testade du ju postitivt på ÄL+5 (ungefär), och det skulle ju mer än väl förklara ditt svaga streck..? Jag vet inte om det är fysisikt möjligt att testa + på ÄL+5, men det är ju inga säkra siffror, kanske lika bra kan vara ÄL+8 eller nåt? Som sagt var, detta är bara mina funderingar och jag vill inte ge dig hopp i onödan, men.. vad tror du? Om jag hade varit du så hade jag testat varje dag nu framöver, och blir det starkare så........... :) Rätta mig om jag har räknat nåt helt galet här!

Här går det framåt men små raska steg, v10+3 idag. Har ni påsk inkommande helg i Sverige också? Jag har för mig att vi delar datum gällande vissa högtider, men inte alla. :) Inkommande lördag ska vi berätta för familjen. Spännande!! Vi har då ännu inte gjort KUB, vilket är ganska jobbigt, men vi kan inte vänta längre nu. Dessutom är hela familjen samlad över påsk, så vi tar risken. I fredags var vi första gången till rådgivningen, BM kallar ni det tror jag? :) Igår var jag och tog blodprov (fem rör!!) och lämnade urinprov. Nu väntar vi på en remiss till KUB. Jag märkte igårkväll att visst har jag en liten gravidmage! Jag har annars en inte-alldeles-liten-mage så jag har inte ens försökt  hitta nån gravidkula, men visst fanns den där när jag tog en ordentlig titt hihi. :) Jag väger nu 1 kg mindre än jag gjorde när jag testade +. Skönt, glad för varje dag jag inte går upp.

Nu ska jag börja göra mig klar för frissabesök, och efter det kallar jobbet. Ja, mina symptom kan jag nämna kort. Illamåendet är nästan helt borta, det försvann iom det som hände 1.4. Som nån av er skrev, kan det ha varit en tvilling som kom ut.. Brösten ömmar. Jag får trötthetsattacker på jobbet. Jag har märkt att om jag tar nån stark halspastill eller dylikt så kan jag piggna till litegrann.. :) Utöver detta så har jag inga fler symptom vad jag nu kommer på. Små saker kommer och går, för nån dag sen misstänkte jag urinvägsinfektion, fick gå väldigt ofta på wc men det kom bara lite lite. Kissnödig hela tiden. Men det gick förbi. 1-2 gånger per natt är jag upp och kissar. :)

Sköt om er allihop, och ha en skön påsk, när den än är! :)

Augusti82, hoppas du ännu följer tråden, och att du kommer tillbaks när du är redo för det. Hjärta

• agneta77

Hej på er!
    Så var påsken över, och vintersemestern har börjat. "Vinter"semester, hmm.. igår hade vi nästan 20 grader varmt, och det verkar bli fint idag också. Nu jäklar ska jag vila och göra så lite som möjligt och bara vad jag känner för. Nästa jobbdag för mig är hrm.. fredag 2.5., jag är alltså ledig nästan 2v. Idag är inplanerat en promenad till butiken (1km per väg bara). Utöver detta.. njaa.. vi får se. ;)
    Vi berättade för familjen i lördags, huuuu spännande var det så jag tänkte smälla av! Det blev en fin upplevelse, mamma grät och hela familjen var tydligt rörd (fast vi annars är sämst på att visa känslor i vår familj, tyvärr). Nästa steg är nu KUB. Jag är så rädd inför det. :( Försöker med våld hålla det ifrån mig men ibland måste jag tänka lite på det och, nej.. 2.5. har vi det, på morgonen. Inte tänka mer på det nu, stopp.

KeckaW hur går det? Har du gjort nån fler test? Jag blev så glad av ditt inlägg att du gillar att läsa mitt "trams" :D "Patienter" skrev du, får jag fråga vad du jobbar med? Själv jobbar jag på apotek, har gjort så sedan 2007 då jag blev färdig farmaceut.

Vi är idag i v11+2. Vår söta morgonrutin, när vi vaknar så kikar vi på varann och sen säger sambon med ett leende "11+2". :) Dag för dag framåt. Åh jag vill så att ni också ska få plus allihopa! {#emotions_dlg.flower}

Ibland när jag äter nåt extra gott, som igårkväll åt jag för första gången under graviditeten lite vaniljglass med frysta blåbär.. då brukar jag berätta för minimänniskan att "dethär är nu vaniljglass vi äter, hoppas det smakar gott för dig också". Gällande mat så fungerar det sådär, ibland hittar jag direkt på nåt jag kan tänka mig äta och ibland får jag fundera mig gråhårig.

Ha det så bra! Oj vi har snart maj. Sommar! =)

• agneta77
    Jomila skrev 2014-04-29 19:54:30 följande:
    Hej på er! Kikar in och kollat så ni mår bra allihopa. Vi har det kämpigt just ni :,(...mycket med livet överlag och nån bebis har vi inte fått till den här månaden heller. Deppigt inlägg men fy fan vad hopplöst allt känns just nu. Kan nån skänka lite styrka?
    Hej du, vad ledsamt att läsa :( När man är nere så är man nere, och (åtminstone för mig) hjälper oftast inga tröstande ord då.. ledsamheten måste genomlidas på nåt sätt. Men jag kan försöka skicka lite tröst iallafall.. du är ju ännu UNG vad gäller att skaffa barn, tiden rinner inte ut på bra många år än. Ni försökte över ett år förra gången, och till sist blev du ju gravid! :) Även om det slutade på så fel sätt, så var du ändå gravid, och du kan säkert bli det igen. Det krävs tydligen att ni har väldigt gott tålamod dock. :/ Jag vet med mig själv hur otålig jag är, och att vara tvungen att "ladda om" igen och igen när man så innerligt gärna vill detta NU.. ja.. :( vem skulle inte tappa modet ibland. Men man Får göra det. Man får vara precis hur ledsen man vill, för det kommer ju ändå ljusare stunder igen. Och jag hoppas att det ljusnar snart hos dig. Hjärta  Och samma sak gäller dig joemal. Det börjar bli er tur nu tycker jag. Sköt om er!

KeckaW Vilken tid har du ditt VUL? HÅLLER TUMMARNA!! Hoppas pojkvännens operation går bra också!

Vi är idag i v12+3 enligt våra egna beräkningar, och ungefär 12+0 enligt förra VUL. På fredag har vi KUB.................................. Ångesten över detta. Vi har ju "bestämt" att ifall barnet har nåt kromosomfel så gör vi abort. Men. Om det faktiskt vore så, hur ska man kunna göra det, hur ska man kunna säga att okej vi dödar barnet (för att uttrycka sig grymt)... :( :( :( Åh jag vill inte. Min sambo säger åt mig hela tiden att jag måste sluta ta ut saker i förskott (saker som högst antagligen inte ens kommer att hända). Men hur? Jag känner som så att jag måste förbereda mig själv för det värsta. Jag är en första klassens grubblare, och kommer så alltid att vara. MEN det ska jag säga er att om KUB går bra, DÅ ska jag på riktigt börja njuta av denna graviditet. Jag lovar.. :) Jag har haft jobbiga dagar bakom mig, ganska mycket gråt och mycket "ligga-i-sängen-jag-vill-inte-stiga-upp-alls-idag".. skönt med semester, visst, men jag vet inte hur lägligt det var just nu, sist och slutligen. Mycket tid för grubbel. Åh okej nu ska jag sluta. Ni fick en liten inblick i mitt knasiga huvud iallafall.. :)

..min farfar dog natten mellan måndag och tisdag. Vi har i över 25 år haft "familjestrid", jag vet inte ens varifrån det har startat ursprungligen, men vi barn har liksom dragits med, inte alls haft kontakt med farmor och farfar (fast dom bott 200m från mitt barndomshem). Farfar hade bett nån från vår familj att komma dit till hans dödsbädd.. jag önskar så att jag hade kunnat förmå mig att åka, men jag gjorde det inte. Bråk inom nära familj är så hemskt.

Ooooch så går vi över till lite gladare nyheter!
    Vi har bjudit över sambons bror och flickvän på kaffe ikväll, vi ska berätta om bebin då.. :) Lite nervöst. Hah vår jäädra hankatt (vi säger frass här, använder ni det ordet om hankatter i sverige?) väckte mig 02:45 imorse och skulle ut. Jag kissade på samma gång. Och sen kunde jag inte somna om, låg vaken ännu 04:30. Snark. Jag tror minsann frassen tränar mig tills bebin kommer, med detta nattvakande. :D Nu är det dags för en halv kopp kaffe, sen en dusch och sen ska jag nog ut och påta lite i trädgården. Jag känner mig mer positiv idag än jag gjort på en tid. Hm, jag tror minsann det lättar när jag får skriva av mig här i tråden. HM. Det ska jag komma ihåg till nästa gång.. :)

Sköt om er allihop, imorgon har vi MAJ! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

• agneta77

KeckaW, jag beklagar... :( :( Åh det är så svårt, det låter bara så fjuttigt vad än man försöker skriva, men jag känner med dig. Eller jag känner med alla här i vår lilla tråd. Hoppas det ordnar upp sig och att det inte är något utomkvedshavandeskap. :( Jag tänker på dig.

Vi var ju på vårt KUB i fredags. Jag var ingen rolig typ att ha och göra med dagarna före det kan jag upplysa er om. Men allt gick bra.. 1:15000. Lillen var 6,6cm lång + ca 1,5cm ben, så en 8cm liten grabb (tror vi) bor i magen. Han var ganska vild, det var lite svårt att fånga nacken på bild, men det lyckades till sist.. :) Lyckan, lättnaden. Jag känner mig så ödmjuk och tacksam, och nu vågar jag börja tro att vi får behålla vår lilla vän. Vi är så fästa vid honom redan.

Vårt lyckade KUB firade vi med att ha sex, för första gången sen vi blev gravida(!!) ...har inte vågat innan..

Vi har funderingar på att gifta oss samtidigt som vi har dop, så idag har jag spelat lite svenska visor samtidigt som jag klappade magen, "vaggade" lite på stolen och sjöng med.. :) Hoppas det uppskattades. Jag håller nog fortfarande på och landar i detta att det nog kommer att gå vägen för oss. Svårt att hitta ord. KENT - Utan dina andetag och Niklas Strömstedt - Vart du än går, dessa bland annat lyssnade vi på.

Kram på er Hjärta

• agneta77

Godmorgon!
    Ny vecka igen. Vi har haft en fin helg, har hunnit göra en hel del. På lördag var vi på loppis och köpte bebiskläder, massor.. :) Sen var vi till mina föräldrars sommarstuga en liten sväng, ut och metade lite, efter det for vi hem till mina föräldrar och firade min mors födelsedag med tårta och grillat. Lyckad helg.

Idag är vi i 15+1. Vi är nu i andra trimestern. Symptom för tillfället.. Finnar! Jag har inte brukat ha problem med såna, men nu dyker det upp en då och då på hakan. Stora jäklar. :p Blir lite illamående ibland på morgonen efter frukost, håller i sig några timmar, sen lugnar det sig. Magen är trög. Jag är känslig till 1000 mellan varven.. Det var det mesta tror jag.

Hur går det för er allihopa?  {#emotions_dlg.flower}

• agneta77

Men JAAA!!! :D :D Oj vad ROLIGT joemal och Jomila! :) Grattis i massor!! Kul ändå att ni som har "nästan lika" användarnamn ska plussa nästan samtidigt. Kyss

Håller tummarna hårt för dig Augusti82!! :) Roligt att du kommer att börja kika in här lite oftare. :)

Nimah, hoppas du hade en skön resa! BIM närmar sig väl för dig också snart. :)

KeckaW, hur går det för dig? Hoppas blödningarna har slutat nu och att du börjar vara "på banan" igen. :)

Sen ska jag väl avlägga en liten rapport härifrån också.. :) Magen växer. Jag har börjat få ganska ont i ryggen på jobbet, vilket sedan lägger sig i axlar, nacke och huvud. Huj. Det är mindre kul. Men i övrigt är det nog toppen, jag njuter av att vara gravid, hur mysigt som helst ju. :) Väntar och väntar på att få känna nån spark där inifrån.. Ingenting ännu som jag med säkerhet kan säga är bebin. Nåt har jag känt några gånger men det kan ju lika bra vara nåt annat. Vi är idag i 18+1 (!!!!) Gudars vad tiden går fort ändå! 27.6 har vi RUL, väntar på det väldigt mycket.. :)
    Fortfarande svallar känslorna, det är lite jobbigt ibland. Min stackars pojkvän tror han gör nåt fel när jag plötsligt bara bölar rakt ut hahaha. Har jag tur så hinner jag säga åt honom att nej hördu nu måste jag gråta lite, och så böööööö. Haha! :D Åh hahah det är faktiskt ganska humor. När jag gråtit en minut eller två så är det över och då skrattar jag istället. :p Dessa attacker kommer oftast när jag är tillräckligt hungrig, och jag kan banne mig inte styra över dom heller. :)

joemal och Jomila, det borde bli mars-bebisar för er väl? :) Vi har ju beräknat ca 8-11 november.

Nej hörni nu kallar köket och mat, annars kan det bli, ja ni vet.. (böö) :p På tal om mat, jag har ännu inte gått upp nåt i vikt och jag är såå glad över det eftersom jag har att ta av från förr. Det vore så skönt om jag skulle lyckas hålla viktökningen till max 10 kg. Jag lär komma in på 3-siffrigt oberoende, så ni förstår säkert att jag är glad över att vikten inte har rusat iväg än.. :)

Ha det gott! Hjärta

• agneta77

Ooh jag ser!! Tycker det ser ut som mitt första test som jag tog hm... äl+11. Ev ännu svagare än mitt var men jag ser jag ser. :D men hörni att tre st i vår lilla tråd plussar inom några veckor (och vem vet, ni kan bli fler!) är ju helt fantastiskt!! Åh nu blev jag på gott humör såhär mitt på en vanlig torsdagskväll. :) :)

Svar på tråden Börjar om igen.