koppla samman två datorer
Då det finns så mycket samlad kunskap här testar jag att skicka ut en fråga...
Jag har hört att man kan koppla samman två datorer och då använda den ena som en extra hårddisk. Stämmer detta?
Då det finns så mycket samlad kunskap här testar jag att skicka ut en fråga...
Jag har hört att man kan koppla samman två datorer och då använda den ena som en extra hårddisk. Stämmer detta?
Hmm, tänkte om det var möjligt att bara köpa en sladd, stoppa in den i var sitt hål och det går att nå hårddisken = enkelt för dataidioter
men alltså är det lite svårare...
Har tyvärr ont om datanördar i bekantskapskretsen
Tack för ditt svar isfjord! Ska läsa igenom lite mer noggrant och hoppas att jag förstår då...
Problemet är att jag har två datorer...
... dator 1 är min gamla, den är sjukt seg och jag får ett sammanbrott av att sitta med den. Den är seg bla pga att den har windows 2000 och det är den inte gjort för, och dessutom har den gradvis blivit värre och värre. Den hade ett mask-problem en gång som jag iaf trott att den är frisk från, så jag vet inte varför den blivit seg. Jag har även fyllt upp hårddisken med fotografier men det är fortfarande ungefär en GB tomt. På denna dator har jag en del program jag vill komma åt, tex Dreamweaver, som är kvar sedan jag fick datorn, och som jag inte har någon installationscd/licenskod eller nåt till så de (så vitt jag vet) går inte att flytta till min "nya" dator. Denna dator har även en USB-port.
... dator 2 är min "nya" men egentligen ännu äldre dator. Den har ingen USB-port och hårddisken är typ 1 Gb. Och USB-port behöver jag ju för digitalkamerans skull, för att tömma minneskortet.
Så vad jag borde göra är att köpa en ny dator, men med min nuvarande ekonomi så prioriteras inte detta. Jag kan köpa en ny USB port och sätta in i min "nya" dator, men samtidigt så är den så gammal att jag inte riktigt vill kosta på den något. Och så vill jag nå Dreamweaver utan att bli knäpp för att den är så seeeeeg.
Så tanken var att jag vid behov skulle kunna koppla samman datorerna och använda den gamla datorn med dess bra innehåll med den "nya" datorns snabbhet (nja... snabb vore i och för sig ett för starkt ord att använda).
Ja, det var bakgrunden