• scanmia

Huskurer för torr hud

Vintern är här och min hud är snustorr! Den är alltid åt det torra hållet men nu har vintervädret gjort huden helt på tok för torr med sprickor och fjällning och annat otrevligt. Så snälla hjälp mig med dina bästa huskurer! Eller tips om de bästa krämerna, eller kosttillskotten, eller vad som helst. Jag är villig att prova det mesta just nu.

• Svar på tråden Huskurer för torr hud
  • Skimra

Olivolja mjukar upp och tar bort torr hud och är bra som hårinpackning, nya jag testat är cocosia kokosolja som är bra att ha i matlagning smörja hud och bra mot förstoppning, smörj 2 dagar så mår huden bra igen, det är toppen och man blir len och go

• pigglet

Duscha sällan. Tvätta dig bara under armarna i stället.

När du duschar, använd duscholja eller olivtvål. Inte "vanlig" tvål.

Smörj in med olja efter dusch. Rapsolja tex.

• Duckan

Hakar på för tips! Har inte hittat ett mirakel ännu. Började leta förra vintern och har gått igenom Aderma, Avènes cold cream, Biotherm, Yves Rocher, Bioderma, fuktmask från Clinique och Boots osv. Allt för torr till mycket torr hud och ingen gång vaknar jag upp och känner mig återfuktad eller återfettad.

• Skimra
    Duckan skrev 2013-12-16 15:23:49 följande:
    Hakar på för tips! Har inte hittat ett mirakel ännu. Började leta förra vintern och har gått igenom Aderma, Avènes cold cream, Biotherm, Yves Rocher, Bioderma, fuktmask från Clinique och Boots osv. Allt för torr till mycket torr hud och ingen gång vaknar jag upp och känner mig återfuktad eller återfettad.

Testa kokosoljan tänk på att det tar en stund innan den går in i huden så ha inte de bästa kläderna direkt efter
  • Duckan

Skimra, jag missförstod nog ts då det är mitt ansikte som plågar mig. Kroppen funkar helt okej med de krämer jag har.

• Skimra
    Duckan skrev 2013-12-16 15:37:47 följande:
    Skimra, jag missförstod nog ts då det är mitt ansikte som plågar mig. Kroppen funkar helt okej med de krämer jag har.

Du kan ha den i fejjan med om du vill :)
  • scanmia

Tack för fina tips! Jag antecknar.

För mig är det hela kroppen från hårbottnen till fötterna som är torra.

• M Y L F

Köp riktiga krämer på apoteket. Miniderm är jättebra för torr hy. Ta krämen och inte lotion.

• M Y L F
    scanmia skreav 2013-12-16 15:51:37 följande:
    Tack för fina tips! Jag antecknar.

För mig är det hela kroppen från hårbottnen till fötterna som är torra.
    Det låter som problem som min son har. Har du torr hårbotten också? Blir det som mindre flaggor från huvudet eller större?

Testa fungoral i ett par veckors tid. Du kan ha svamp och den "klättrar" från hårbotten ner på kroppen.
  • scanmia
    M Y L F skrev 2013-12-16 15:56:47 följande:
    Det låter som problem som min son har. Har du torr hårbotten också? Blir det som mindre flaggor från huvudet eller större?

Testa fungoral i ett par veckors tid. Du kan ha svamp och den "klättrar" från hårbotten ner på kroppen.
    Ick, det är ganska små flagor (något som ger mig skrämselhicka varje gång vi får lusvarningar från skolan! Men hittills har vi klarat oss undan DEN ohyran). Kanske borde testa fungoral. Det är ett schampo, eller hur?
    Och tack så mycket för dina svar! Glad
Svar på tråden Huskurer för torr hud