Inlägg från: Skimra |Visa alla inlägg
  • Skimra

Huskurer för torr hud

Olivolja mjukar upp och tar bort torr hud och är bra som hårinpackning, nya jag testat är cocosia kokosolja som är bra att ha i matlagning smörja hud och bra mot förstoppning, smörj 2 dagar så mår huden bra igen, det är toppen och man blir len och go

• Skimra
    Duckan skrev 2013-12-16 15:23:49 följande:
    Hakar på för tips! Har inte hittat ett mirakel ännu. Började leta förra vintern och har gått igenom Aderma, Avènes cold cream, Biotherm, Yves Rocher, Bioderma, fuktmask från Clinique och Boots osv. Allt för torr till mycket torr hud och ingen gång vaknar jag upp och känner mig återfuktad eller återfettad.

Testa kokosoljan tänk på att det tar en stund innan den går in i huden så ha inte de bästa kläderna direkt efter
  • Skimra
    Duckan skrev 2013-12-16 15:37:47 följande:
    Skimra, jag missförstod nog ts då det är mitt ansikte som plågar mig. Kroppen funkar helt okej med de krämer jag har.

Du kan ha den i fejjan med om du vill :)
  • Skimra

Ts har du psoriasis? Jag rekomenderar kokosoljan varmt om du vill bli hjälp med torr hud iallafall

• Skimra
    Duckan skrev 2013-12-16 16:21:44 följande:
    Heter den Cocosia? Finns på mataffären? Mycket nyfiken på den även till håret då jag fått det tipset också. Miniderm har jag också haft i ansiktet, den och Aderma hjälpte, men inte helt under värsta perioderna.

Jag använder cocosia kanske finns i mataffären men jag köpte den på hälsokost finns med kokos doft och en utan doft, den har botat min och barnens förstoppning genom att vi äter den, den funkar att steka mat i och den funkar till håret dock tar jag mer i hårbotten och olivolja i längderna och man kan smörja huden så man slipper vara torr. Tetsat på min och sonens psoriasis och den funkar där med och genom att vi nu kan hålla huden fuktig och mjuk nu så var det längesedan vi hade ett skov trots mycket stress. Bäst av allt enl mig är att den är dryg mycket lite behövs och den är ekologisk och billig under hundralappen, sen kan man ju underhålla med den men köra med krämer och lotion med, låter som värsta reklamen men jag är så glad att funnit nåt som funkar på oss så jag vill att andra ska våga testa
  • Skimra
    scanmia skrev 2013-12-16 16:33:08 följande:
    Kör bara på med reklamen Skimra! Det är självupplevt och ju mer information desto bättre! Tack för att du tar dig tid det uppskattas.

Haha tack funderar på att bli vandrande reklampelare för produkten ute på stan kanske kan ge en extra inkomst :) hoppas du får bättri g snart säg till om du undrar över nåt
Svar på tråden Huskurer för torr hud