utbytesstudent hjälp!!!
Om detta är något du verkligen vill så börja jobba under loven! Och vänta tills du fyller 18 så hinner du tjäna in pengarna. Beror lite på om du fyller år på våren eller hösten för en del arrangörer får man inte ha fyllt 18 när man åker.
Vad är drivkraften och drömmen om ett år i USA för din del? Vad har du för förhoppningar om ett år som utbytesstudent? Man får inte gå på reklamen där allt ser så underbart ut! En trevlig familj, stränder och inga problem.
Jag tycker inte du ska åka när du är 16. Båda mina barn har varit iväg och dom var 17 och 18 år. Man stöter på en del problem under sitt år utomlands och det kan vara en fördel att vara lite äldre. Mina barn har varit i Australien som kanske är ett lite enklare land än USA. Har sällan hört någon som varit nöjd som varit i USA. Man hamnar sällas i Los Angeles eller Hollywwod!
Vilket bolag har du tänkt åka med? Mitt förslag är att du tittar på AFS. Definitivt den bästa och mest erfarna arrangören som har ett bra kontaktnät och en bra inarbetad organisation på plats. Bra att du uteslutit EF. Gör likaså med STS! Båda är vinstdrivande företag.
http://www.afs.se/