• evaanderzzon

White trash vs. Black trash?

Hur en "white trash"-person är, har vi ju alla fått förklarat för oss här på FL. Så nu undrar jag hur en "black trash"-person är? Hur ser de ut? Vad jobbar de med? Vad heter deras barn?

• Svar på tråden White trash vs. Black trash?
  • Thomas Mattsson

Ordet black-trash får man inte säga för då är man rasist, fråga valfri politisk korrekt så får du höra själv.

• evaanderzzon
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-17 20:29:48 följande:
    Ordet black-trash får man inte säga för då är man rasist, fråga valfri politisk korrekt så får du höra själv.

Ja, det är kommentarer från såna jag är ute efter... VART ÄR NI, PK-FOLK!?
  • Queenie70

Finns inget "vs" hela idén med uttrycket White trash, är att ALLA svarta betraktades som "skräpmänniskor" och att påpeka att det i vissa fall även fanns vita skräpmänniskor tillskillnad från det gamla vanliga trashet (svarta) uttrycket White trash är således i grunden ett rasistiskt uttryck gentemot svarta. Så hela din poäng med tråden faller med ett rejält brak.

• evaanderzzon
    Queenie70 skrev 2013-12-17 20:50:10 följande:
    Finns inget "vs" hela idén med uttrycket White trash, är att ALLA svarta betraktades som "skräpmänniskor" och att påpeka att det i vissa fall även fanns vita skräpmänniskor tillskillnad från det gamla vanliga trashet (svarta) uttrycket White trash är således i grunden ett rasistiskt uttryck gentemot svarta. Så hela din poäng med tråden faller med ett rejält brak.

TACK! Jag ville inte skriva det själv. ;)
  • Queenie70

Varför låtsades du då inte känna till den hemska och rasistiska bakgrunden till ordet? Vad var poängen med det?

• evaanderzzon
    Queenie70 skrev 2013-12-17 21:05:56 följande:
    Varför låtsades du då inte känna till den hemska och rasistiska bakgrunden till ordet? Vad var poängen med det?

Att folk som kallar folk för "white trash" ska inse hur jävla fel det är.
  • Thomas Mattsson
    evaanderzzon skrev 2013-12-17 21:15:15 följande:

Att folk som kallar folk för "white trash" ska inse hur jävla fel det är.
    Man kan inte vara rasistisk mot vita, fråga valfri politisk korrekt så får du höra själv.
  • evaanderzzon
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-17 21:21:20 följande:
    Man kan inte vara rasistisk mot vita, fråga valfri politisk korrekt så får du höra själv.

Nä, men vita kan också diskrimineras. "Svennehora", "White trash", "blondinjävel"...
  • Queenie70
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-17 21:21:20 följande:

Rasism är rasism oavsett mot vem den riktas. Däremot finns det inget som heter "omvänd rasism" som vissa lågbegåvade hävdar. OM man skulle använda det uttrycket så torde den korrekta betydelsen av det ordet vara "avsaknad av rasism" dvs att inget diskrimineras eller döms utifrån ursprung och hudfärg.
  • Thomas Mattsson
    evaanderzzon skrev 2013-12-17 21:28:39 följande:

Nä, men vita kan också diskrimineras. "Svennehora", "White trash", "blondinjävel"...
    Queenie70 skrev 2013-12-17 21:32:54 följande:

Rasism är rasism oavsett mot vem den riktas. Däremot finns det inget som heter "omvänd rasism" som vissa lågbegåvade hävdar. OM man skulle använda det uttrycket så torde den korrekta betydelsen av det ordet vara "avsaknad av rasism" dvs att inget diskrimineras eller döms utifrån ursprung och hudfärg.
    Nu måste ni luras, jag har aldrig läst i Aftonbladet att vita utsätts för rasism. Så det kan omöjligt ens existera.

Ja, jag är ironisk.

Svar på tråden White trash vs. Black trash?