• evaanderzzon

White trash vs. Black trash?

Hur en "white trash"-person är, har vi ju alla fått förklarat för oss här på FL. Så nu undrar jag hur en "black trash"-person är? Hur ser de ut? Vad jobbar de med? Vad heter deras barn?

• Svar på tråden White trash vs. Black trash?
  • Queenie70
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-17 21:38:52 följande:
    Nu måste ni luras, jag har aldrig läst i Aftonbladet att vita utsätts för rasism. Så det kan omöjligt ens existera.

Ja, jag är ironisk.

Vad larvig du är. Självklart finns det mesta som symboliserar människans svaghet här i världen. Däremot finns det inget systematiskt eller institutionaliserat förtryck gentemot vita, varför jämförelsen blir pinsam. Det är lika dumt som att påstå att det inte finns ett systematiskt kvinnoförtryck här i världen för att man råkar känna till några män som blivit klappade i rumpan på krogen eller har lägre lön än sin kvinnliga kollega.
  • evaanderzzon
    Queenie70 skrev 2013-12-17 21:45:03 följande:
    Vad larvig du är. Självklart finns det mesta som symboliserar människans svaghet här i världen. Däremot finns det inget systematiskt eller institutionaliserat förtryck gentemot vita, varför jämförelsen blir pinsam. Det är lika dumt som att påstå att det inte finns ett systematiskt kvinnoförtryck här i världen för att man råkar känna till några män som blivit klappade i rumpan på krogen eller har lägre lön än sin kvinnliga kollega.

När folk på FL diskuterar "white trash", så talas det oftast om kvinnors utseende, beteende, utbildning, yrke - HENNES namnval. Således är "white trash" alltså ett KVINNOFÖRNEDRANDE uttryck! ;)
  • Thomas Mattsson
    evaanderzzon skrev 2013-12-17 21:47:26 följande:

När folk på FL diskuterar "white trash", så talas det oftast om kvinnors utseende, beteende, utbildning, yrke - HENNES namnval. Således är "white trash" alltså ett KVINNOFÖRNEDRANDE uttryck! ;)
    Fast det tycker inte jag

White-trash är när föräldrar går dygnet runt i mysbyxor har feta ungar, äter mums-mums till kvällsfika framför valfri docusåpa, när en grillkväll innebär flintastek och potatissallad. När WT-parets unge Kenny har sju hål i tänderna pga sitt höga coca cola intag, svanktatuering osv. osv.

White trash är väl helt enkelt lågutbildade lowlifes utan ambitioner.
  • Blancheflour
    Queenie70 skrev 2013-12-17 21:05:56 följande:
    Varför låtsades du då inte känna till den hemska och rasistiska bakgrunden till ordet? Vad var poängen med det?

Ha ingen aning! -:(. Men då kanske man bör säga som i USA, traylortrash (husvagnsslödder), eller ännu bättre- ingenting alls!!
  • evaanderzzon
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-17 21:57:11 följande:
    Fast det tycker inte jag White-trash är när föräldrar går dygnet runt i mysbyxor har feta ungar, äter mums-mums till kvällsfika framför valfri docusåpa, när en grillkväll innebär flintastek och potatissallad. När WT-parets unge Kenny har sju hål i tänderna pga sitt höga coca cola intag, svanktatuering osv. osv. White trash är väl helt enkelt lågutbildade lowlifes utan ambitioner.

Kan man vara "white trash" utan barn?
  • Blancheflour
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-17 21:57:11 följande:
    Fast det tycker inte jag

White-trash är när föräldrar går dygnet runt i mysbyxor har feta ungar, äter mums-mums till kvällsfika framför valfri docusåpa, när en grillkväll innebär flintastek och potatissallad. När WT-parets unge Kenny har sju hål i tänderna pga sitt höga coca cola intag, svanktatuering osv. osv.

White trash är väl helt enkelt lågutbildade lowlifes utan ambitioner.

Det är den förståelsen jag, fram tills nu, har haft vad gäller begreppet wt. Men tack för infon om dess verkliga betydelsen.
  • Orcha

Black trash *asg*

White trash i usa är några man tar hand om.

På fl är det ett skällsord.

Vem är idiot här?

I UK åker jag i en väldigt high fart. Här hemma småpyser jag mest...
  • Queenie70
    söderomizabella skrev 2013-12-17 22:06:40 följande:
    Ha ingen aning! -:(. Men då kanske man bör säga som i USA, traylortrash (husvagnsslödder), eller ännu bättre- ingenting alls!!

Jag föredrar ordet "skräpmänniska". Då är det öppet för alla etniciteter, kön och sexuella läggningar. Skräpmänniskor finns

Mitt ibland oss i alla hudfärger och sociala klasser
  • evaanderzzon
    Queenie70 skrev 2013-12-17 22:12:37 följande:
    Jag föredrar ordet "skräpmänniska". Då är det öppet för alla etniciteter, kön och sexuella läggningar. Skräpmänniskor finns Mitt ibland oss i alla hudfärger och sociala klasser

Vilken tur att du kom med uttrycket "skräpmänniska"! Min nästa fråga var nämligen: VAD FAN SKA JAG KALLA ALLA TJOCKA KINESER I MJUKISBYXOR? "Yellow trash"?
Svar på tråden White trash vs. Black trash?