• Tyckaom

Nordic IVF Center Malmö

Hej Tjejer!!
    Oj vad jag behövde hitta detta forumet just nu.
    Vi har i dag en fantastisk liten dotter på 2 år. Hon kom till på första försöket ivf på RMC. Vi hade då fyra små frysisar i frysen (blastocyster). Under 9 månader fick alla dessa flytta in i mig. Men med 3 gånger det inte ens gick och ett missfall är jag nu nedslagen och hopplös. Vi har köpt ett trepack på Nordic Malmö, och jag börjar med Provera på måndag. Jag hoppas verkligen detta är kliniken som ska hjälpa oss få vårt andra mirakel. För att ge upp finns inte på världskartan. Jag vill gärna vara med och följas åt här inne.

Ha en fin sommardag!

• Tyckaom

Hej tjejer!

Idag började jag med provera. Med skräckbanadad förtjusning. Jag är så himla nedslagen efter våra försök på RMC. Och jag är så rädd att det aldrig funkar igen. Men jag får bara hoppas och tro på att Sorana vet vad hon snackar om när hon mer eller mindre lovade mig en graviditet förr eller senare. Jag har jättebra vibbar av henne!

2014bebis: Du anar inte hur glad jag blir när jag läser dina ord! Jag hoppas det blir lika bra för oss.

Stor måndagskram till er alla!

• Tyckaom

Såg nu att det var ITM som skrev att vår resa var lik. så kommentaren ovan är så klart till dig. Men jag är lika glad för er alla så klart

• Tyckaom
    MissKS skrev 2014-07-25 23:06:35 följande:

Pia sa till mig att en del kvinnor aldrig blir gravida med frysta embryo, men att det är ovanligt.

Det verkar ju vara så. Med sex embryo i frysen skrämmer det dock slag på mig....

Jag har också hört det från flera läkare. Jag hoppas att jag är en av dom och att färsk försök kommer bli vår väg till syskon.

kram
  • Tyckaom
    Sia123 skrev 2014-07-29 11:26:53 följande:

en tanke:
    jag har ju så få ägg. Har bara fått ett ägg per gång som "klarat" sig. Börjar fundera på om IVF verkligen är någon mening då. Jag menar, blir mina chanser bättre med IVF än den vanliga cykeln? Deppig tanke men med tanke på omständigheterna har jag börjat fundera (och det är ju som sagt inte gratis med IVF). För min mans spermier verkar det inte vara något fel på.

Usch...hoppet vacklar ibland :(. Men på måndag är första mötet i Malmö så hoppas på att få lite hopp tillbaka då.

Jag har ju inga vetenskapliga belägg på detta, men jag tror absolut att det är en ide att fortsätta med IVF så länge där finns ägg överhuvudtaget. Det är ju läkarens jobb att ställa in hormondoserna så pass bra att dessa ägg väcks till liv och växer. Är det 1 ägg du fått ut på 3 ivfer tidigare?
    Vad sa dina läkare då?

Kram
  • Tyckaom

Hej Girls!
    Nu behöver jag er expertis. Jag åt min sista provera i går. När kan jag förvänta blödning? Pia sa att inte alla får blödning av provera. Jag blev galet nervös då.. Den måste komma.. För sista gången på si så där 10 månader.

• Tyckaom

Usch vilket antiklimax.. Vi blev pausade idag pga av en cysta och för höga östrogenvärden. Nu ska jag äta p-piller i 3 veckor. Vilket hån bara det..

• Tyckaom

Hej Tjejer!
    Nu måste jag ha råd!
    Måste man ha massa symptom för att det ska gå hela vägen under ruvdagarna?
    Är det kört om man inte känner något alls?
    Jag är på RD 5 och känner mer eller minde ingeting. Blastocyst bör tilläggas. Jag är så rädd och nojig. Någon som har någon positiv historia med uteblivna symtom?

• Tyckaom
    83bergkvist skrev 2014-10-02 14:30:32 följande:
    Hej! Jag är på RD3 med blastycyst och känner ingenting. Mina bröst är jäteömma och stora men det har de varit sen jag började med vaginaltabletterna så det vågar jag inte se som ett tecken. Vill också ha en positiv historia utan symptom.
    Hur går det för dig? Vi är ju nästan samma i tiden.
    Har du vågat tjuvtesta? Flört

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö