• Tyckaom

Nordic IVF Center Malmö

83bergkvist skrev 2014-10-07 19:49:59 följande:
    Ja, jag testade igår och fick plus!! Har du testat?
    Ohh stort grattis! Har du mycket symptom än?
    Jag försöker hålla mig till testdag!
  • Tyckaom
    83bergkvist skrev 2014-10-08 10:51:36 följande:
    Inte så värst mycket. Ömma bröst, men det har jag haft sen jag började med Lutinus och sedan igår har jag börjat få molvärk. Det är jättekul med ett plus men jag vågar inte riktigt ta ut något än. Vi ska åka bort över helgen, rå om varandra, testa varje dag och sedan när vår officiella testdag kommer på måndag förhoppningsvis kunna ringa in till Nordic Ivf och berätta att vi är gravida :)
    Jag vet inte varför, men jag är mer orolig nu när vi gjort ivf än vad jag tror att jag varit om vi lyckats själva. Konstigt det där.
    Vilken dag har du testdag?
    Det är verkligen inte alls konstigt! Jag njöt inte en sekund av vår dotters graviditet. Jag var livrädd i nio månader. När vattnet gått dansade jag in på förlossningen för att nu fick jag äntligen träffa henne. Nu var oron över. Vi IVF:are har så extremt mycket mer att förlora än dom som blir gravida vid varje cykel. Jag förstår verkligen vad du menar!
    Åk bort och ta hand om varann!!
    Jag har testdag på lördag. Jag hoppas så mycket att tummarna börjar bli blå

Jag hoppas för oss båda att det kommer gå galant!

Kram
  • Tyckaom
    mom2015 skrev 2014-10-08 12:01:22 följande:

Då var beslutet taget. Vi lämnar vår klinik - vi har förlorat förtroendet totalt och det har pågått sedan 1,5 år tillbaka då vi redan då vacklade mellan att lämna eller ge dem en chans. Då gav vi dem en chans och fick lite "good will!". Men nu är det nog. . Vi har redan bokat möte med Nordic IVF i Malmö och det känns FANTASTISKT.

Längtar till om 2 veckor då vi ska på första samtal på nya kliniken!

Läser man i denna tråden verkar de ha väldigt bra statistik Många som PLUSSar

Rätt beslut! Alla är fantastiska här!!
    Lycka till!!
  • Tyckaom

En fråga till er alla: Var bor ni? (om man vill svara)
    Själv bor vi i Malmö, men det skulle vara kul och veta var ifrån man åkte för att besöka Nordic. <3

• Tyckaom
    83bergkvist skrev 2014-10-10 07:32:09 följande:

Hej tjejer
    Testade idag igen på rd 11 och fick minus. Det kan bara betyda en sak va?

Ohh vad tråkigt! Jag vet precis hur du känner. Vårt FET i januari slutade så. Det är verkligen smärtsamt och nästan ännu svårare att känna hopp efter det. Var testet helt blankt? Finns det någon möjlighet att testet var dåligt? Hoppas fortfarande för er.
    Köpte ni ett trepack på Nordic? Visst fick ni något till frysen?

IVF är så orättvist!! Men om man bara fortsätter så går det i de aldra flesta fall bra tillslut. Fortsätt kämpa!

STOR STYRKEKRAM
  • Tyckaom
    83bergkvist skrev 2014-10-14 08:41:42 följande:
    Tack för stödet. Det var definitivt ett missfall, minus sedan rd 11 och igår på td minus och massor av blod :(
    Det är verkligen förskräckligt det här med ivf eftersom detta är sista chansen på något sätt. Min man har 4 barn sedan tidigare och jag älskar dem alla men det är så plågsamt att leva i hela den karusellen när man själv inte kan. På grund av detta kommer vi inte heller att adoptera. Vi har en fin blastocyst i frysen så jag hoppas verkligen att den klarar upptining och sedan fastnar.
    Så himla tråkigt!! Jag hoppas så för er lilla pingvin i frysen. Nu vet du i alla fall att du "kan" bli gravid. Så nu kommer du säkert bli det igen. Ge inte upp!
    Jag håller min tummar för dig! Och Nordic har tydligen skitbra resultat på FET. Det här kommer gå bra ska du se..

KRAM
  • Tyckaom
    Sindyrella1983 skrev 2014-10-13 15:34:02 följande:

Tack =) Min man tycker att jag är lite knäpp som testat redan eftersom det är så tidigt.....och allt kan ju hända.

Stort grattis!! Var det en blastis eller en tredagars du plussade med så tidigt?

• Tyckaom
    2014bebis skrev 2014-10-14 10:44:39 följande:

Hej alla och tack för ert stöd.
    Har haft en välbehövlig paus här ifrån ett tag.

Sindyrella1983 , stort grattis!
    83bergqvist, verkligen ledsen. Förstår precis hur det känns.
    Vi har ett sista hopp till vår blasto som ligger i frysen hos Nordic.
    Vi har även bokat tid för informationsmöte ang adoption men vi tittar även på möjligheterna att få äggdonation. På RMC fick vi kalla handen då vi redan gjort våra 3 försök så där är vi inte välkomna. Tittar runt och ser vart vi kan få hjälp. Har sett att många åker till Riga. Men först hoppas jag innerligt på vår blasto.

Libra1, vad skönt att operationen är över så ni start får börja igen!
    Ni som fått insatt en upptinad blasto, har ni gjort det i ostimulerad eller stimulerad cykel?
    Jag ska visst försöka i ostimulerad men känner mig osäker på varför dom valde det. Det är ju vår sista chans så då blir man väl extra orolig över allt.

Hej! Är du medlem i barnlängtan? Där kan man komma i kontakt med många som gjort ÄD. Man kan även göra embryoadoption där har jag förstått.
    Men först och främst hoppas vi ju för din blasto i frysen.

Kram
  • Tyckaom
    2014bebis skrev 2014-10-14 17:47:04 följande:
    Hej!
    Nej det är jag inte, har faktiskt aldrig hört om Barnlängtan. Det kanske kan vara något för mig att kolla upp. Tack för tipset!!
    Ja först ska vi ge vårt lilla frusna hopp en chans =)

Kram
    Barnlängtan är en förening för ofrivilligt barnlösa. Dom hjälper att driva frågor till politikerna och sjukhusen i ett större perspektiv. Men även så har dom träffar för ofrivilligt barnlösa. Där kan man träffa alla inom detta.. Vanliga IVF:are, ÄD, embryoadoption, surrogat och adoption.
    Vid vår första kamp för dottern fick jag otroligt mycket stöd och information av dom. Dom är fenominala med te.x vilka rättigheter man har. osv..
    du kan läsa mer på : http://www.barnlangtan.com/

Kram
  • Tyckaom
    Libra1 skrev 2014-10-15 09:59:44 följande:

Jag är medlem i Barnlängtan. Mest för att stödja en bra förening. :)

Bra där! En välbehövlig förening.
  • Tyckaom
    Millan14 skrev 2014-10-15 10:22:25 följande:

Är det "bara" för primärt barnlösa el även för sekundärt? Oavsett så väldigt viktigt å bra att de finns å arbetar för rättigheter, att de finns ngn att vända sig till.

Cykeldag 29 å ff ingen mens.....längesen den drog ut på tiden såhär. Dag 22-26 är vanligast. Bara att försöka släppa tankarna på den å hoppas att den dyker upp snart!

Lycka till alla ni som är i startgroparna! Har åxå hört att nordic har väldigt bra resultat på FET.

Nä, det gäller alla ofrivilligt barnlösa. Toppen!
  • Tyckaom
    Millan14 skrev 2014-10-15 10:28:12 följande:

En fråga, el egentligen lite råd som jag behöver: vi ska starta ny behandling vid nästa mens när den kommer igång. Jag har varit hemma fr jobb i 3 v pga stressymtom, både psykiska som lätt oro å å ångest, men även fysiskt me yrsel, tryck över bröstet mm. Jag är nu sjukskriven i 4 v fram. Anledningen till ovan är främst jobb, men ivf-behandlingar, missfall mm gör ju klart sitt åxå. Min fråga är hade ni gjort en ny behandling i denna sits? Dels tänker jag att min kropp kanske inte är i balans, samtidigt som jag nu är hemma å tar hand om mig själv på ett sätt som jag inte hinner å kan göra då jag arbetar.

Vad är era råd? Hur tänker ni? Tacksam för lite feedback. Kram!

Jag hade nog kört på. Nu har du ju verkligen tid att "vila" i behandlingen. Men sen så känner du ju din kropp bäst. Hur känner du dig? Är du fortfarande stressad? Jag har själv varit oerhört stressad inför behandlingar, men många läkare har bedyrat att detta inte kan påverka utgången.
    Håller tummarna att du snart mår bättre i alla fall.

kram
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö