• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Mella79

Ohhhh va synd att jag inte såg det tidigare ! Har precis köpt två burkar!! Tack ändå !

mom2012 skrev 2015-09-28 18:07:33 följande:

Jag har annars en oöppnad burk av dessa. 240 tabletter varav 1 per dag. Kan sälja för halva priset.

• Mella79

Nu har jag köpt melatonin men vågar jag börja ta det när jag har problem med sköldkörtel och går på levaxin?

• mom2012

Jag tror inte Melatonin är något fara, det är ju det hormon som gör oss trötta och sömnar - men för säkerhetsskull kanske du ska prata med din läkare som ordinerat levaxin?

Du känner till att TSH ökar något när man kör IVF? Min var 1.1 innan behandling med hormonerna för att öka till 1.7. Det är manga som inte vet om det och missar att ge extra levaxin under behandling. Det är därför klinikerna också gärna ser att TSH är riktigt lågt när man planerad graviditet.

• Mella79

Mitt tsh pendlar allt från 0,67 till 6,2 med 150mg levaxin ! Hur mycket levaxin tar du ?

• Gina43

Jag måste medge att jag inte förstår det här med TSH. Man pratar ibland om det som om det är en kostant nivå eller att den stegvis ändras? Jag har å andra sidan hört att det normalt varierar en del under månaden. Mina mätvärden har iaf varit olika och jag har inte haft behov av Levaxin.

• mom2012

Jag tar ej levaxin men har Tsh runt 1.7 nu. O början av augusti va det 1.1.

Har de kollat fria t3 och t4? Prolaktin?

• mom2012

Haft möte med athen idag och mitt immunförsvar var riktigt bra nu så vi bestämde att köra denna cykel. Så akut ner till vårdcentralen för 1a droppet. Så där ligger jag nu..... 4 dropp till att vänta denna cykel. Jag som är så spruträdd. Jag tog ett Embla plåster idag för det va en sköterska som inte är bäst på att sätta nål. Och mycket riktigt hon tog 2 nålar och hon grävde rejält. Aj. Vad gör man inte för att öka chanserna. ....

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-10-01 15:19:18 följande:

Haft möte med athen idag och mitt immunförsvar var riktigt bra nu så vi bestämde att köra denna cykel. Så akut ner till vårdcentralen för 1a droppet. Så där ligger jag nu..... 4 dropp till att vänta denna cykel. Jag som är så spruträdd. Jag tog ett Embla plåster idag för det va en sköterska som inte är bäst på att sätta nål. Och mycket riktigt hon tog 2 nålar och hon grävde rejält. Aj. Vad gör man inte för att öka chanserna. ....

Åh vad kul att ni är igång :) När blir blir återföringen ungefär?

Men fy för sköterskor som gräver med nålen (det ska man absolut INTE göra !!) har också sk rullande kärl och fy fasen vad ont det gör när de gräver (dock var det ett tag sen sist när någon gjorde det.) Kan du inte be att någon annan sticker om hon är så dålig?
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta

Då kom blödningen idag och dags att börja med progynon, känns rätt skönt att FET:et är igång och att det går bättre denna gången :)

Helt underbart med en mens utan en jävla massa mensvärk :)

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • mom2012

Jag tog Embla plaster, kan verkligen rekommendera det Målamitthjärta. Jag kände nästan ingenting!

Skönt att du fått mensen. Att man kan längta så efter den. Jag ska köra i naturlig cykel och är lite nervös för att inte hitta ägglossningen. Känner den absolut inte! Har ägglossning runt dag 21-22 och har redan på dag 14 börjat med ägglossningstester.

Jag tror jag får ägglossning ca 8/10 och sen blir det ÅF 5 dgr senare med en blasto, runt 14/10. Det blir strax innan dig då?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö