• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Bengalen

Visst är det säkert så men man undrar ju hur det kommer sig att IVF-kliniken i Falun kan köra sitt eget race och erbjuda IL osv till deras patienter. Själv går jag inte på Nordic utan gör ÄD i Riga men har gått till Pia när hon är på Cura och fått hjälp med VUL etc. Hon hade inga som helst synpunkter när hon tog del av mitt upplägg med Fragmin, IL osv

• mom2012

Här är det oroliga dagar. Ska ta nytt hcg på blod på tisdag men på urin har strecket blivit svagare tycker jag....... Sedan i fredags borde det blivit något starkare eftersom hcg ökar var 3e dag eller så. Testlagrets tester tar 25 iu/l. Har kanske inte Det I urinen ännu? 55 iu/l var det inte fredags. Dumt att ta blodprover så tidigt pga många normala Mf sker ju inom tiden till klinikens testdag.

• MålaMittHjärta

Mom2012 : jo det går bra tror jag? Börjar känna av nerverna att man inte riktigt vågar hoppas för mycket, samt att min energi och motivation är helt borta... skulle behöva göra klart en skitig tenta som ska in imorgon men känner ingen lust eller ork..

Den psykiska tiden gör sig påmind nu...... och jag vet att jag grubblar för mycket men kan inte sluta heller..

Hoppas dina värden är högre på tisdag :) Hur ofta behöver du ta blodprov ?

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Gina43

Grattis till ett första positivt resultat mom2012!!

Tänker att det kanske finns annat förutom immunbehandling som också kan ha bidragit? Det var ju första gången som ni fick till frysen? Man säger ju ofta att prognosen för graviditet är god om man får till frysen ("a good batch"). Förra gången fick ni ju också blastocyst för första gången. Är det melatonin och Q10 som kan ha bidragit till att höja kvaliteten på äggen? Eller möjligen något annat?

Nu håller vi tummarna för att det ska gå fortsatt bra! Sa innan att det där med tidigt test/tidiga undersökningar egentligen bara får en att må sämre, tyvärr. Man oroar sig för nästa test/undersökning och vill ha kontroll över något som man inte råder över. Stay cool, prognosen ser ju bättre ut denna gång. Försök att "vila i det".

• Gina43

På KUB häromdagen fick vi se en pigg liten rackare! Allt såg jättefint ut denna gången. Vi hade ju väntat oss dåliga resultat eftersom mina hormonnivåer var så låga förra graviditeten (med hög sannolikhet för trisomi 13 och 18), så jag grät av lättnad. Vi gör nog inga fler prover den här gången (alltså inget fvp/mkp/NIPT).

Vågar nu gå ut med graviditeten till fler vänner och bekanta.

..Men just i skrivande stund ligger jag till sängs med magsmärtor (från tarmen). Urk.

• mom2012

Förstår dig helt målamitthjärta. Jag är också lite nedstämd och orolig. Vågar inte hoppas innan jag vet mer om hcg och gjort första vul tror jag. Jag ska nog bara att ett blodhcg till för att greklans ska se att det stegrar som det ska.

Du har din ondagstestdag om 3 dgr. Det går snabbt dit! Va lat och bara ta dagen som den kommer. Låt mannen skämma bort dig.

PS jag har inga symptom ännu. .... verkligen märkligt. Har dock ett jäklar humör. ...helt galet. Irriterad och arg på gubben om vartannat. Det minns jag ej från 2012 :)

• mom2012

Grattis och va skönt Gina43! Jag är 40 så jag kommer va mer orolig för kub nu än jag var 2011....

• GrukanGrace

Åhhhhhh grattis så härligt!

mom2012 skrev 2015-10-23 17:16:52 följande:

Är i chock. Syskon - ivf nummer 10 lyckades med immunologisk support! Ni som följt mig vet min resa och alla ivf vi gjort sedan 201303. Hcg i blodet va 57 och jag är gravid. Nu börjar nästa oro....att få lyckan att behålla det lilla livet till officiell testdag och framåt. Jag fick även ett svagt plus på testlagrets sticka på eftermiddagsurin och 1 h efter jag redan kissat. Vi har gråtit av lycka här hemma!

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö