• 83bergkvist

Nordic IVF Center Malmö

2014bebis hur är det med dig? Känner du något? När har du TD?

• 83bergkvist
    2014bebis skrev 2014-12-05 18:05:07 följande:
    Är lite öm i mina brösten och lite mensvärk annars känner jag inget. Hade td idag så jag tog ett digitalt och det stod gravid. Är så fantastiskt underbart! Fick ett tidigt ultraljud den 22/12 bara för att få en lugn jul.

Hur känner du dig?
    Känner också av någon slags växtvärk. Annars mår jag som vanligt. Har td på onsdag. Åh, undrar om jag hinner få ultraljud innan jul? Antagligen inte :(
  • 83bergkvist
    mom2012 skrev 2014-12-05 19:38:39 följande:

Det gick bra idag. Ett var jättefint och ett va ok, fick tillbaka båda. Så nu börjar två veckors lång väntan. Ruvartiden är nog jobbigast!

Mitt första försök på denna klinik och jag måste bara fråga er som också varit där..... va det läkaren som skötte embryona vid återföringen eller en embryolog? Jag blev lite snopen när läkaren själv tog våra ägg från värmeskåpet, la i mikroskop och sög upp i kanylen. Va det så även för er?

Grattis till ruvningen! För mig var det en embryolog första gången och läkaren andra gången. Så det är nog ganska olika.
  • 83bergkvist

Hej på er alla!
    Igår ringde jag Nordic ivf för att bekräfta min graviditet. Känns fantastiskt och de blev så glada för vår skull. Fick inte ultraljud förrän den 7 jan då jag är i v 9 (8+9).
    Ska försöka slappna av under julen och njuta men det är lite svårt.
    Fick igår dessutom redan på att min svägerska är gravid och ligger precis i samma vecka som mig. Hon har haft 4 missfall och är 42 år så jag känner att detta är månaden då det händer :)
    Hoppas det går bra för alla er ruvare och alla plussare och att ni får en riktigt god jul!
    Kram på er.

• 83bergkvist
    mom2015 skrev 2014-12-11 09:27:12 följande:

83Bergkvist, gu va roligt! Speciellt om det går vägen även för svägerskan, då får ni kusiner som kan följas åt!

Om du verkligen verkligen vill ha ett VUL tidigare så går det kanske att ornda via primärvården? Tror inte man ser hjärtslag innan vecka 7 (?).

Något som vi aldrig gjorde var 3D ultraljud. Det är en av mina vänner som gjort det, de fick en film med sig hem. Superhäftigt eftersom man ser alla detaljer så mycket bättre.

Tack! Ja, jag får se hur jag gör men det lutar åt att jag väntar.

3D ultraljud hade varit häftigt!
  • 83bergkvist
    2014bebis skrev 2014-12-12 07:27:45 följande:

83bergkvist, vad roligt! Känns som en evighet tills vul men som du säger får vi ta och försöka slappna av så blir allt bra. Önskar dig också en riktigt God Jul! Kram

Mom2015 hur mår du? 3D ultraljud verkar ju fantastiskt, det måste jag göra om allt går vägen.

Tack Libra1, hur mår du?

Ja, fast det ska nog gå bra när man är ledig och kan strosa lugnt hemma bara :)

God Jul till dig också!
  • 83bergkvist
    mom2012 skrev 2014-12-12 15:21:36 följande:

Tack jag mår bra. Ruvardag 7 idag och 4 dgr tills beräknad mens. Försöker hålla mig sysselsatt och tyckerytiden har gått ganska snabbt denna gång. Kände ett hugg i magen en kväll och ni tycker jag det spänner och stramar i magen. Ömma bröst. Men allt det där är nog lutinus som spökar tror jag :)

Hoppas, hoppas att det är gravidsymptom!
  • 83bergkvist
    2014bebis skrev 2014-12-15 08:56:54 följande:

Tack jag mår bra lite nojig bara. Var tvungen att ta ett nytt graviditetstest i helgen för jag tyckte att mina bröst inte kändes ömma längre och ingen växtvärk. Men det var ett starkt plus så nu känner jag mig lugn igen.
    Hur mår du?

Åh detsamma här. Ställer nästan in mig på att det inte ska gå vägen för att jag fortfarande inte kan förstå att det är sant. Har inte tagit fler graviditetstest men kommer säkert göra det.
    Annars mår jag bra, lite ont i brösten men inte värre än vid mens. Har börjat bli lite illamående men inte så farligt. Önskar nästan fler symptom för att må bra psykiskt. Herregud vad man är förstörd i huvudet..:)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö