• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1
    2014bebis skrev 2014-05-08 10:43:58 följande:
    Nu orkar jag verkligen inte mer. Nordic ringde o meddela att det finns inget embryo för återföring. Min värld har fullständigt rasat och jag ger upp.
    Åh neeeej! Blir så ledsen för er skull. :((((
    Hoppas du hittar styrkan snart igen.
    Tusen kramar (fast att det antagligen inte hjälper)
  • 2014bebis

Tack Libra!!!! Det värmer.

Vi tar en paus nu till i höst.

Önskar er alla all lycka till!!!

• ITM

Åh 2014bebis jag vet att inga ord i världen räcker till men stor stor varm kram till er! Hoppas ni kan njuta av sommaren o komma tillbaka för ännu en kamp! Kram

• Edison
    2014bebis skrev 2014-05-08 10:43:58 följande:
    Nu orkar jag verkligen inte mer. Nordic ringde o meddela att det finns inget embryo för återföring. Min värld har fullständigt rasat och jag ger upp.
    men neej! :( vad ledsen jag blir för er skull! :(
    Hoppas du kan njuta av sommaren och samla kraft inför nästa försök i höst!
    Styrkekramar!
  • 2014bebis

Tack snälla alla!! Era kramar värmer verkligen.

Jo man får ta och försöka ladda om vet inte hur just nu bara. 6 fulla färsk försök tar både på kropp och knopp. Kommer att titta in då och då för att se hur det går för er. ????

Många kramar till er starka tjejer

• Nassa

2014Bebis: Varma kramar till dig! Jag hoppas att du kan hitta styrka och motivation för att fortsätta till hösten.
    2014 är inte slut än....så det kan fortfarande bli en bebis i magen som växer under 2014

Kramar till er alla starka modiga tjejer i forumet!

• ITM

Hej på er! Hur är de i sommarvärmen?

Undrar om det är någon här inne som blivit sjukskriven av läkare för att det så pass psykiskt påfrestande med behandlingen?
    Trevlig helg!
    Kram

• Libra1

ITM: Jag blev sjukskriven pga stressreaktion nu sist. Blev det under ruvningen. Kändes bra! Gick till vårdcentralen.

Trevlig helg själv! :)

• Nassa

Hej alla,

Är det någon som gör behandling nu? Jag påbörjade en ny i söndags har VUL på måndag. Tror det blir äp på fredag. Hade gärna vilat kroppen lite men hann inte vänta om jag ville göra ett försök till innan augusti.
    Håller er uppdaterade. Var tvungen att berätta för min närmaste chef att jag gjorde ivf. Han skulle skicka mig till Rotterdam på jobb nästa vecka.... kände inte för att ta risken att resa med sprutor och inte vet om jag hinner hem till äp. Han tog det väldigt bra, önskade mig lycka till och sa att få barn var det bästa som hänt i hans liv. Skönt för då är det en mindre att ljuga för på jobbet.
    ITM hur gick det med sjukskrivningen?
    kram till er alla!

• ITM

Åh Nassa skönt att vara igång igen.
    Jag hade tänkt berätta för min chef inför denna gången men då det skurit sig totalt mellan oss kan jag helt enkelt inte berätta. Så jag kommer vara hemma nu i en vecka och sedan hoppas på en sjukskrivning. Till saken hör oxå att jag mår dåligt över att en nära släkting kommer att gå bort i cancer i sommar så det är mycket som ligger på mina axlar. Nu kanske ni tänker vänta med ivf, men jag önskar att hon ska veta att vi väntar smått innan hon går bort...

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö