• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Finmamma
    Libra1 skrev 2014-04-28 09:08:30 följande:

Idag är jag på rd9. Negativa test. Försöker att inte ge upp ännu. På rd11 sist så låg hcg endast på 38. Så det är kanske tidigast då jag kan få plus. Är så rädd för mensen idag. :( Känner mig lite gravid. Svettas och är kissnödig på nätterna. Hungrig kl 3 på natten. Trött på förmiddagen. Något händer. Men om det kommer gå vägen vet jag inte.

Håller tummar och tår för dig Libra!!!
  • Edison

Libra: håller tummarna för ett plus och att mensen håller sig undan!! Det är ju rätt tidigt än så än finns de hopp:)

• Libra1

Egentligen skulle mensen kommit igår men fick bara brun/rosa Lutinus. Har verkligen trott att det skulle forsa idag med tanke på värken i natt men nej. :) Brukar mensen bli sen för er? Vid andra försöket när vi misslyckades så kom mensen på bim med dunder och brak.

• Nassa

Jag ligger hemma i soffan. Mår så där inte på topp men är inte döende.... har lite ont i magen och en del (ursäkta) bruna flytningar. Jag är nu i händerna på KK på UMAS men har ännu inte fått träffa en läkare. Sköterskorna säger inte mycket när jag är där och lämnar blodprov. Vet fortfarande inte om det blir cellgift eller op. Mina hcg värden har gått ner vilket är bra för då behöver jag inte oroa mig för att det blir kritiskt. Men de är långt från noll. Har tappat all energi av inte veta vad som kommer hända och när man läser så säger en del att man ska vänta 6 mån på att göra ett nytt försök andra säger 3 mån efter behandling med methotrexate. Vilket som så känns det som en evighet. Just nu vet jag ingenting. När jag var där igår så sa dom inget om och när jag skulle tillbaka. Ringer man så svarar ingen. Behöver få bli sjukskriven. Ska jag vara helt ärligt trodde jag inte att det skulle bli så här svårt och mentalt tufft att göra ivf.... visste inte heller att risken för utomkvedshavandeskap var 5% vid ivf. Har man haft ett så är risken upp till 20%.... suck!

Libra1 jag hoppas det går bra. Enligt vissa kliniker kan man inte säkert säga plus eller minus förrän vid ruvardag 20. 
    kram till er alla!

• Libra1

Nassa: Det låter ju lite lovande att hcg minskar. Då kanske det blir ett missfall. Så kan man hoppas på att kroppen absorberar det. Hoppas verkligen du slipper OP eller cellgift.

Kan du inte sjukskriva dig själv? Det kan man göra i 7 dagar. Efter där behövs ett läkarintyg. Har du mycket ont så får en läkare sjukskriva dig. Detta är ju jobbigt både fysiskt och psykiskt. :-/

Själv så försöker jag inte ge upp ännu även om det kommer lite rosa idag.

Kramar!!!

• 2014bebis

Nassa, skickar en styrkekram till dig. Det måste vara jätte jobbigt. Hoppas du slipper op och cellgifterna och snabbt kan komma igång igen.

Libra, tänker på dig o hoppas det går vägen!

• Libra1

Tack! Men det är nog kört. Rd11 och minus. Blodet har även börjat komma nu. :-/ Vill bara göra ett nytt försök NU men bör väl vänta lite. Augusti kanske. :-/

• Finmamma
    Libra1 skrev 2014-04-30 08:44:13 följande:

Tack! Men det är nog kört. Rd11 och minus. Blodet har även börjat komma nu. :-/ Vill bara göra ett nytt försök NU men bör väl vänta lite. Augusti kanske. :-/

:((((
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö