Inlägg från: Harmagedon |Visa alla inlägg
  • Harmagedon

Hur undviker man avstämning? (självscanning)

Min personliga erfarenhet är att så länge man haft korrekta avstämningar så är det väldigt glest mellan avstämningarna. Sedan har jag aldrig råkat ut för en under värsta rusningen. De säger ju att de inte själva kan påverka när de infaller men jag misstänker ändå att de stänger av systemet under rusning eller har någon algoritm inbyggd för att skjuta upp tillfällena om de infaller under en period med hög belastning.

Mitt enda problem med avstämning är att det är jobbigt att packa upp. Känner mig inte anklagad på något vis.

• Harmagedon

Åh, jag tycker det är så skönt att självscanna. Man behöver ju bara packa varorna en gång och kan göra det i lugn och ro. Hatar att stå och försöka stuva ner allt medan berget på bandet bara väller närmare och närmare. Det är ju inte så att det blir dyrare för mig bara för att Ica får större marginaler. Och tror knappast att det är självscanningen som står för de höga arbetslöshets siffrorna.

• Harmagedon
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-12-20 09:21:20 följande:

Bara att scanna som vanligt så blir det de avstämningar det blir, varken mer eller mindre. Jag har inte haft många avstämningar alls sedan jag började för flera år sedan.

Att det blir avstämning innebär inte att man blir misstänkt, alls. Det är ett kontrollsystem som man accepterar när man går med på självscanning.

Att det tar tid är en ganska konstig sak att skylla på (som en del gör) eftersom man sparat in så mycket tid på de gånger man inte fått avstämning.

Det värsta med självscanning är att den lokala ICA-affären har bestämt sig för att kräva ålderskontroller när man självscannar och köper Red Bull eller liknande. Fullständigt vansinne och det tar tid för både kunder och personal.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
    Alla varor som kräver ålderskontroll har så men där jag handlar har de alltid personal som hovrar runt utcheckningen och plippar förbi den där kollen innan man själv hunnit se att man fått den.
Svar på tråden Hur undviker man avstämning? (självscanning)