nemomammam skrev 2016-08-14 15:57:55 följande:
Tycket att tonen över lag är väldigt dålig
här inne. Trodde man kunde få tips o råd här utan att bli påhoppad. Dålig stil att klanka ner på o fördumma folks inlägg. Tack o ha en bra dag!
Det finns andra bättre trådar om att sluta med denna typen av mediciner, eller så väljer man starta upp en egen tråd och be om hjälp.
Faran är dock att det kommer någon moralnisse och ska nedvärdera dig, det sker tyvärr alldeles för ofta.
Jag personligen stöttat och hjälp ett par stycken genom åren som har då varit motiverade och sluta, och berätta fallgroparna som finns på vägen.
Och dessa har lyckats sluta.
Men bruk se på det som om man inte nått in i ett psykiskt beroende för långt, så är prognoserna goda att sluta med denna typen av mediciner rätt goda.
Brottas man även med ett djupare psykiskt beroende, då har man ett styvt jobb framför sig.
Är annars rätt erfaren ta såna mediciner själv, då man har en smärtproblematik som kommer i skov.
Äter aldrig dessa mediciner mellan skoven, men visst kan det vara jobbigt någon dag efter skovet är slut och det inte längre gör så ont att man behöver dessa mediciner.
Men man vet vad det är och hur det beter sig, så sällan några allvarliga problem med att sluta.
Men hade jag fått dessa skov i ung ålder, då är det inte säkert jag hade klarat av att sluta.
Vem vet hur det varit då.