• heleneuz

Så jävla förbannad på Ryan Air!!

Hej!
    Min mans 2 systrar bor i Tyskland och dem hade beställt resa till Göteborg idag från Frankfurt...Dem kom 35 minuter innan flyget skulle lyfta och man måste checka in senast 40 minuter innan....
    Dem fick inte åka med för dem var 5 minuter försenad..
    Har själv alldrig varit med om det och jag har ibland kommit ca 20 minuter innan........
    Iallafall så sa tanten att det finns en liten chans att dem kan komma med senare fast då landa i Stockholm.Så dem fick vänta 5 timmar på nästa flyg....
    Dem kom med iallafal + betala 1200 extra....
    Men det konstiga var att dem kom med 20 minuter innan planet skulle lyfta.....men varför var det sånt stort problem innan för?
    Det förstår jag inte.....
    Rysan air är ett billigt flygbolag men när dem får lilla minsta chans så gör dem allt att plocka pengar av dig..så om ni ska resa med dem så var 100% säker att ni ska åka den dagen för man får inte pengar tillbaka och ska man ändra flugdatum så plockar dem pengar från dig så då blir det inte billigt..

• Svar på tråden Så jävla förbannad på Ryan Air!!
  • Maria 79

fan vad dåligt!! "måste checka in 40 min innan, går ej med 35 minuter" kan man inte anmäla det till nån reklamationsnämnd? Eller kan de bete sej hur som helst? Låter som ett fall för "PLUS" på kanal 1 eller vilken kanal det nu går på...

• Morbid Mistress

man måste tyvärr var noga med att läsa villkoren för biljetterna man köper. Kommer man försent så räknas biljetten som förbrukad. "Incheckningsdiskarna stänger utan undantag 40 minuter innan avgång enligt tidtabell. Vi förbehåller oss rätten att säga upp bokningen utan återbetalning om du inte är p plats vid tidpunkten för senaste incheckning." (Taget från deras hemsida.)
    Annledningen att du kunnat checka in 20 minuter innan är ex att alla flygbolag har olika regler samt att det kan bero på vilken biljett man har. Att de kom med 20 min innan andra planets avgång kan bero på att de hade resenärer som inte kommit och att det därför var platser kvar.

• heleneuz

Ja det var ju så att dem fick en reservplats och dem kom med iallafall, men ändå varför fick dem inte komma med innan?? För andra gången var det ok fast det bara var 20 minuter kvar tills dem skulle lyfta.
    Jag förstår ju att man ska har regler men dem gör ju inte lika för alla tillfällen...det var märkligt tycker jag.

• Morbid Mistress

Kan helt enkelt vara så att det var andra som stod på reserv till planet och att de då fick platserna som dina släktingar bokat och att på planet som dina släktingar kom med på var det andra som inte kommit och att de därför kom med.

• heleneuz

Det kan va hursomhelst..men det var iallafall fel tycker JAG....
    Men huvudsaken är att dem kommer för vi hade verkligen sett fram emot det...

• AnnaKlara

Om man ska se det från flygbolagets sida, så är ju 5 minuter en rätt stor del av 40...inte för att vara taskig, men 40 minuter är ju ändå en kort incheckningstid.

• bebismagen

oj låter som om vi hade väldig tur, åkte med dem till London för några år sedan och åkte fel väg dit, ringde och sa att vi skulle bli väldigt sena så de höll incheckningen öppen åt oss trots att vi kom 10 min innan planet lyfte*pust*

• Jenniefager

När vi skulle åka till Skottland med klassen nu i maj så gick en av tjejernas pass ut mindre än ett halvår senare så hon var tvungen att köra jättefort in till Göteborg för att snabbt skaffa ett nytt. Då spelade det ingen roll om hon hade vart där och var tvungen att åka.
    Men så är deras regler. Och det står ju oxå att det är så. Just det bolaget är väldigt, väldig hårda med just tiden för incheckning.
    Så att ha med det i några reklamationer när det står innan, det går nog tyvärr inte!
    Men visst är det irriterande, det tycker även jag!

• Jenniefager

Om någn undrar så förstod taxichauffören att det var bråttom så dom hann allt tillbaka innan!

• zigzig

Tycker att RyanAir är toppenbra. Vi kan flyga till London och hälsa på våra vänner billigare än vi flyger till Stockholm för att hälsa på. Visst är det omständigt kan man tycka med vissa regler men för det priset tycker jag att det är helt OK. Man dör ju inte av att komma till flygplatsen 45 min innan ens flyg går.

Svar på tråden Så jävla förbannad på Ryan Air!!