• heleneuz

Så jävla förbannad på Ryan Air!!

Hej!
    Min mans 2 systrar bor i Tyskland och dem hade beställt resa till Göteborg idag från Frankfurt...Dem kom 35 minuter innan flyget skulle lyfta och man måste checka in senast 40 minuter innan....
    Dem fick inte åka med för dem var 5 minuter försenad..
    Har själv alldrig varit med om det och jag har ibland kommit ca 20 minuter innan........
    Iallafall så sa tanten att det finns en liten chans att dem kan komma med senare fast då landa i Stockholm.Så dem fick vänta 5 timmar på nästa flyg....
    Dem kom med iallafal + betala 1200 extra....
    Men det konstiga var att dem kom med 20 minuter innan planet skulle lyfta.....men varför var det sånt stort problem innan för?
    Det förstår jag inte.....
    Rysan air är ett billigt flygbolag men när dem får lilla minsta chans så gör dem allt att plocka pengar av dig..så om ni ska resa med dem så var 100% säker att ni ska åka den dagen för man får inte pengar tillbaka och ska man ändra flugdatum så plockar dem pengar från dig så då blir det inte billigt..

• Svar på tråden Så jävla förbannad på Ryan Air!!
  • Sarasnaran

Jag förstår att du blev upprörd. Det är aldrig kul när en resan får ändrade planer. Men saken e ändå den att börjar flygbolag (eller andra bolag för den delen) tumma på en regel, så följer alldeles säkert kaos sen.
    5 minuter blir 10 osv.

Nog för att små bolag e utsugare när det gäller pengar, men då är det ännu viktigare att dom håller tidtabellen och reglerna, tycker jag.

• MalinI

Det brukar kosta flygbolaget en del om de missar sina slottider. De vill ju komma i väg i tid så de kan landa i tid på nästa ställe. Blir de försenade i frankfurt kanske de inte får landningstillstånd i göteborg när de kommer utan att de måste cirkulera ett tag i luften.
    De kan inte tumma på reglerna. Så jag kan förstå att lågprisföretag är hårdare på de reglerna.
    Incheckningen öppnar oftast två timmar innan avgång. Man kan ju se till att man är i god tid på flygplatsen.
    Själv tycker jag det är viktigt att man kommer i tid. Det är ju ens egen resa.

• Bumpy

Jepp, detta hände mig på hemresan Stanstead Airport och Skavsta för 2 år sen!

Vi var oxå måttligt roade av att betala fullt pris, dvs 4 ggr priset av den resan vi betalt första gången för att huvudtaget komma hem, 3 dagar senare eftersom allt var slut sålt!

Då var policyn att man skulle vara där minst 35 min innan och vi kom 30 min innan pga British Rail som var försenade med över 1,5 timma.

• Xerxez

Jag tycker det är lite lustigt att man blir arg trots att man erkänner att man brutit mot reglerna (i detta fall kommit försent).

Det är lite av en trend har jag märkt. Jag går då och då på operan och där är de hårda med att inte släppa in folk efter föreställningnes början. Dock händer det VARJE gång att folk står och gormar utanför och kräver att de blir insläppta.

Senast jag var på bio hade jag en man framför mig som var galen av ilska för att de hade sålt de biljetter han hade reserverat. Att han var 15 min försenad och att datorerna automatiskt släpper bolkade biljetter 30 min innan filmens start var inget han låtsades om.

Ryanair åker jag med ett par gånger per temin. Varje gång kommer resenärer springande 35, 30, 25 , 20 minuter innan avång och "kräver" att på stiga ombord. Jag som ser till att vara där 90 minuter innan är egoistiskt tacksam för att personalen håller på de regler som finns.

• Gullan go

Det beror ju lite på tror jag . Det är ju så att planet har fått en tid från kontroll tornet att lyfta.Missar man den tiden så kanske man måste försena planet för att det är annan trafik som cirkulerar runt i luften,och alla ANDRA PASSAGERARE SOM KOMMIT I TID BLIR FÖRSENADE TILL DESTINATIONEN
    ( de flesta vill ju landa i tid och har anslutningsflyg se måste hinna med) en anledning till att de släpper in ibland ÄNDÅ efter utsatt senaste incheckningstid kan vara för att planet inte fått klartecken att lyfta eller av annan anledning inte kan lyfta så då kan man ju lika väl snabbt plocka in de försenade resenärna..Vilket är toppen för de som kommer sent

Jodå Ryanair kan ta betalt dom! Förstår att extra arbete för personal(boka om skriva ut nya bilj boka platser osv..) kan kosta lite..men vet en som fick betala över 1000 spänn för en namnänring och det är ju att ta i !
    Ryanair har väldigt specielal regker vad gäller ombokning osv.Så kolla upp det annan ni bokar så ni vet vad som gäller!

Heleneuz! Vad bra att din mans systrar kom med till slut!!

• citronella

Personligen hade jag aldrig haft så små marginaler om jag skulle åka nånstans. Visst är det surt och ogint av ryanair men jag tycker att det finns en poäng i att man håller på incheckningstider generellt sett för annars kan plan bli försenade. Bättre att räkna med att nåt kan gå fel och ta till rejält med tid när man ska iväg.

• EverSoNice

Jag skulle vara arg på m i g s j ä l v om jag kom för sent och inte på flygbolaget.

Möjligtvis arg på British Rail om de var 1,5 timmar försenade och det var därför jag missade incheckningen.

Är det 40 minuter som gäller så är det så.

• Smothie

Jobbar på flygbolag och vi har regler på utrikes SENAST incheckning 45 min innan avgång.

Incekningen stänger EXACKT, kommer du 1 min senare så komemr du ej med, och biljetten är förbrukad.

Innan man bokar bör man läsa igenom resevillkoren och se vad som gäller. Jag får dagligen sådana här frågor som ovan, reglerna är till för att följas, inga undantag för vissa, samma för ALLA.

• Lejanna

Jag förstår inte riktigt hur man kan vara arg på Ryan Air om man inte följer villkoren som ställts då man köpt biljetten? Var och en är ju skyldig att läsa sig till vad som gäller.

Dessutom en lite bi-anmärkning; Lär dig skilja på de och dem.

• heleneuz

Snacka om bror duktig Lejana...

Svar på tråden Så jävla förbannad på Ryan Air!!