• Anonym (Undrande)

    Blir kvinnor slapp efter att de fått barn?

    Jag är ung och kommer inte ha barn på många år men jag undrar, blir man slapp i slidan efter att barnet har fötts?

    Lite rädd för det.

  • Svar på tråden Blir kvinnor slapp efter att de fått barn?
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (..) skrev 2013-12-20 23:43:17 följande:
    Nej jag skulle inte påstå att man blir slapp
    Läste om det.
  • Anonym (Sara)

    Ja, många blir det. Eller får andra men och ser inte ut som innan i underlivet. Har hört det från många män och kvinnor. Därför jag valde kejsarsnitt

  • Anonym (..)
    Anonym (Undrande) skrev 2013-12-20 23:43:54 följande:
    Läste om det.
    nej, slidan blir inte slapp men dina muskler i slidan brukar behövas tränas upp men det har inget med din tighthet å göra utan att du inte ska få läckage senare
  • Whitetrash86

    2 barn och tajtare än innan.

    Men visst, det finns dom som har oturen och blir slappare, finns även dom som blir helt förstörda.
    Dock är det väldigt lätt att träna upp slidmusklerna. Knip övningar borde man göra oavsett om man fött barn eller inte.

  • Anonym (nja)

    Jag blev inte slapp, enligt maken.. men däremot så ser jag slapp ut på utsidan när jag tittar. Utseendet är inte vackert får väl tillägga att jag brast en del på min första förlossning och på min andra påstod dom att jag inte brustit något, vilket visade sig vara fel för det syntes tydligt på min efterkontroll, samt att det hade börjat växa ihop fel..Så ja. Det ser för mig ut som en grotta..men maken verkar sannerligen inte ha några problem i alla fall

  • keron
    Whitetrash86 skrev 2013-12-20 23:51:22 följande:
    Men visst, det finns dom som har oturen och blir slappare, finns även dom som blir helt förstörda.
    Dock är det väldigt lätt att träna upp slidmusklerna. Knip övningar borde man göra oavsett om man fött barn eller inte.
    Håller med!

    Har fött fyra barn vaginalt, det ser inte likadant ut längre, men jag är inte ett dugg slapp utan har vältränad bäckenbottenmuskulatur och har inga besvär med framfall, inkontinens eller dylikt.
  • Anonym (Lova)

    Jag har fött fem barn vaginalt. Inga problem alls utan är tight och brukar öva bäckenbotten när vi har sex. Min man känner en markant skillnad när jag kniper.

Svar på tråden Blir kvinnor slapp efter att de fått barn?