• Anonym (Undrande)

Blir kvinnor slapp efter att de fått barn?

Jag är ung och kommer inte ha barn på många år men jag undrar, blir man slapp i slidan efter att barnet har fötts?

Lite rädd för det.

• Svar på tråden Blir kvinnor slapp efter att de fått barn?
  • Lillkossan

Har du ett slidväggsframfall eller förslappade slidväggar spelar det ingen roll om du kniper som sagt. Då är musklerna redan förstörda.

• celineswaltz
    Cheeses skrev 2013-12-22 11:53:19 följande:
    Om du anser att framfall är en gåva till kvinnan så vet du inte vad framfall innebär. Däremot får 60-70 % förslappade slidväggar av att föda barn, förmodligen därför många upplever sig tightare efter en förlossning. Annars sker en förslappning hos de allra flesta efter barnafödande.

så klart tycker jag inte det. Det var ju ett ironiskt svar , då somliga här menar av vi som känner oss tighta egentligen bara har framfall.
  • Anonym (Hdvd)

Min man har haft sex med 2 kvinnor innan samt efter de fått barn. Han säger att det var stor skillnad (givetvis säger han inte det till dom).

• Cheeses
    celineswaltz skrev 2013-12-22 15:16:28 följande:

så klart tycker jag inte det. Det var ju ett ironiskt svar , då somliga här menar av vi som känner oss tighta egentligen bara har framfall.
    Nej jag har inte sagt att kvinnor har framfall, jag har sagt att väldigt många kvinnor har förslappade slidväggar efter att de fött barn. De flesta får faktiskt något förslappade slidväggar efter att de fött barn vaginalt.
  • Anonym (individuellt)

Jag har fött 3 barn och är väldigt trång. Detta har jag hört av både gynekologer och män och vissa av dessa män har inte legat med ngn annan kvinna som fött barn och "jämförde" alltså med kvinnor som inte fött barn. Så man behöver absolut inte bli slapp.

• Lillkossan

Tror det är extremt få killar som ärligt skulle säga till en kvinna att hon är slapp, eller slappare än andra han haft....

• Arwenthi

Ärligt talat, ingen aning. Och faktiskt så skiter jag i vilket. Jag har fantastiskt bra sexliv! Miljoners gånger bättre än innan jag fick barn.

Sen att killar säger att jag är trång tror jag lika mycket på som "jag har aldrig älskat någon så mycket som jag älskar dig".
    Killar säger vad som helst för att få ligga.

• Anonym (Sofie)

]Lillkossan skrev 2013-12-22 15:04:38 följande: ]Har du ett slidväggsframfall eller förslappade slidväggar spelar det ingen roll om du kniper som sagt. Då är musklerna redan förstörda.[/quote]

Om förslappade muskler vore förstörda så skulle man inte kunna träna upp slappa lårmuskler eller armmuskler heller?

Framfall är väl ett värre problem men det kan man få i högre ålder även om man inte har fått barn alls.

Jag tror att själva graviditeten är en påfrestning på bäckenbotten, så man bör nog träna knip även om man föder med snitt. Jag har fött två barn vaginalt, blev inte slapp.

Slidan är väldigt veckad och fantastiskt töjbar, det går att få ut ett barnhuvud och ändå kan man känna ett finger. Ha lite tilltro till din kropp, ts!

• Lillkossan

Sofie: Men om musklerna eller fästena har gått sönder/blivit dåligt sydda så går det inte (vilket faktiskt är ganska vanligt) samma sak gäller väl lårmusklerna. Det handlar alltså inte om att musklerna är lite svaga.

• Anonym (Sofie)

Lillkossan skrev 2013-12-22 15:04:38 följande:[/quote-nick]Har du ett slidväggsframfall eller förslappade slidväggar spelar det ingen roll om du kniper som sagt. Då är musklerna redan förstörda.[/quote]

Det var du som skrev att "förslappade"muskler var förstörda.

Såklart det är värre om nånting gått sönder. Mer ovanligt som tur är.

Svar på tråden Blir kvinnor slapp efter att de fått barn?