• Anonym (Undrande)

Blir kvinnor slapp efter att de fått barn?

Jag är ung och kommer inte ha barn på många år men jag undrar, blir man slapp i slidan efter att barnet har fötts?

Lite rädd för det.

• Svar på tråden Blir kvinnor slapp efter att de fått barn?
  • Philipsson
    Anonym (?) skrev 2013-12-23 19:15:30 följande:
    Eller också är smaken som baken... Mangbg talar ju om något annat än vad du gör, och det är rätt fult att avfärda personliga preferenser som ursprungna ur en brist.
    Tyckte snarare det var fult av Mangbg av framställa sin personliga preferens som om den vore en allmängiltig sanning.
  • celineswaltz
    Anonym (inte samma sak) skrev 2013-12-23 02:40:27 följande:
    Det är inte samma sak som tight. Det betyder att du kan knipa på ett ställe runt en kuk. Kvinnor som kan det känns som man har analsex med dem. En kvinna som är ung och inte haft barn och är naturligt tight känns annorlunda, hon känns runt hela kuken samtidigt, inte bara som en ring eller en slutmuskel. Knipövningar är säkert bra, men de ger kvinnor en falsk bild av att de känns tighta när de inte gör det. 

Vad i hela världen pratar du om ? Jag känner kuken helt och hållet. Om jag kniper kan jag knipa både långt in och långt fram .Det är något enklare att knipa lite längre in...men jag gör båda...Det gör jag för att få orgasm (även om jag är själv) och för att njuta av kuken.Det är skitsvårt att BARA knipa nära myningen utan att knipa hela vägen. När jag var ung knep jag mindre så då kändes det inte så mycket att ha sex. Om jag inte är kåt så är jag trång. Då kommer knappt någon kuk in. Jag antar att du har haft sex med kvinnor som inte är kåta.Tråkigt om det är ett ideal.

Oavsett alla andras erfarenheter här i tråden känner mig härligt tight .Jag känner mycket mer av kuken nu än när jag var ung.
  • celineswaltz
    Philipsson skrev 2013-12-23 17:49:07 följande:
    Faktiskt skönare med ung kvinna, för att parafrasera Mangbg...

Ett problem är det där med att folk gör dygd av bristen!

När X inte har längre har chansen att ligga med snygga 20-åringar, utan bara 60-åriga damer, så påstår X att den den 60-åriga är mycket skönare. Självbedrägeri! Att X säger att 60-åringen är skönare är ju bara för att dölja det faktum att X inte längre har möjlighete att ligga med den 20-åringen!

Är det utseendet du tänker på eller hur kvinnorna beteer sig...eller hur de känns inuti?

För mig personligen har mitt intresse för sex och min njutning ökat med åldern.
  • Anonym (inte samma sak)
    celineswaltz skrev 2013-12-24 00:55:35 följande:

Vad i hela världen pratar du om ? Jag känner kuken helt och hållet. Om jag kniper kan jag knipa både långt in och långt fram .Det är något enklare att knipa lite längre in...men jag gör båda...Det gör jag för att få orgasm (även om jag är själv) och för att njuta av kuken.Det är skitsvårt att BARA knipa nära myningen utan att knipa hela vägen. När jag var ung knep jag mindre så då kändes det inte så mycket att ha sex. Om jag inte är kåt så är jag trång. Då kommer knappt någon kuk in. Jag antar att du har haft sex med kvinnor som inte är kåta.Tråkigt om det är ett ideal.
    Oavsett alla andras erfarenheter här i tråden känner mig härligt tight .Jag känner mycket mer av kuken nu än när jag var ung.
    Det du tränar upp med Kegels är pelvis floor muscles, det är de muskler som är viljestyrda när en kvinna hittat dem och skapat kontroll över dem. Enklast sker det genom att man kniper av kisstrålen när man kissar. Som man kan man känna dessa muskler runt kuken när man är i kvinnan när hon hostar eller om hon faktiskt kniper runt en med vilja. Och nej, pc muskler eller bäckenbottenmuskler är inte muskler inuti och runt hela vaginan, de är muskler som trycker på en punkt på kuken. 

Du som individ kanske kan påverka muskler inuti själva vaginan med vilja, men jag tror inte det, jag tror helt enkelt du yrar, och att du spänner dina pc muskler och tror att de påverkar hela din vagina.
  • Anonym (Me)

Min erfarenhet är att en stor majoritet av kvinnor blir slappa efter förlossningar. Med en kvinna i avslappnat tillstånd går det med mycket stor sannolikhet att säga vem som fött barn och vem som inte har det.

På samma sätt kan man avgöra vilken kvinna som gör sina knipövningar, jag har inte träffat på många kvinnor som kan knipa innan de fött barn (men då behöver de de oftast inte heller).

Så - en stor del av detta handlar om missförstånd. Du blir slappare när du är avslappnad. Du kan bli tajtare om du kniper. Tyvärr orkar inte mer än några enstaka kvinnor knipa mer än enstaka sekunder vid sex - och då blir det inte så roligt.

Så, vill du vara ett bra ligg - träna på att knip varje gång du väntar på tunnelbanan, bussen eller står vid ett rödljus.

• celineswaltz

[quote=72037357][quote-nick]Anonym (inte samma sak) skrev 2013-12-24 01:33:36 följande:[/quote-nick]Det du tränar upp med Kegels är pelvis floor muscles, det är de muskler som är viljestyrda när en kvinna hittat dem och skapat kontroll över dem. Enklast sker det genom att man kniper av kisstrålen när man kissar. Som man kan man känna dessa muskler runt kuken när man är i kvinnan när hon hostar eller om hon faktiskt kniper runt en med vilja. Och nej, pc muskler eller bäckenbottenmuskler är inte muskler inuti och runt hela vaginan, de är muskler som trycker på en punkt på kuken. 

Du som individ kanske kan påverka muskler inuti själva vaginan med vilja, men jag tror inte det, jag tror helt enkelt du yrar, och att du spänner dina pc muskler och tror att de påverkar hela din vagina.[/quoteFl]Den lilla rörlsen som krävs för att knipa en kisstråle är så ynklig att man knappt känner att man kniper. När jag kniper hårt känns det långt in , långt upp i magen . Det känns som att man kniper åt slidan, så att livmodern lyft upp. När jag har gjort det här hårda, lyftande knipet, kan jag ta nytt tag och knipa längre fram , mer mot mynningen och klitoris...Jag har knipit mig till orgasm så, (utan annan stimulans) men jag föredrar att smeka mig eller ha sex (och knipa )

Du får tro att jag irrar och du får förlöjliga mig precis hur mycket du vill.

• Anonym (inte samma sak)
    celineswaltz skrev 2013-12-24 02:02:09 följande:
    [quote=72037357][quote-nick]Anonym (inte samma sak) skrev 2013-12-24 01:33:36 följande:[/quote-nick]Det du tränar upp med Kegels är pelvis floor muscles, det är de muskler som är viljestyrda när en kvinna hittat dem och skapat kontroll över dem. Enklast sker det genom att man kniper av kisstrålen när man kissar. Som man kan man känna dessa muskler runt kuken när man är i kvinnan när hon hostar eller om hon faktiskt kniper runt en med vilja. Och nej, pc muskler eller bäckenbottenmuskler är inte muskler inuti och runt hela vaginan, de är muskler som trycker på en punkt på kuken. 

Du som individ kanske kan påverka muskler inuti själva vaginan med vilja, men jag tror inte det, jag tror helt enkelt du yrar, och att du spänner dina pc muskler och tror att de påverkar hela din vagina.[/quoteFl]Den lilla rörlsen som krävs för att knipa en kisstråle är så ynklig att man knappt känner att man kniper. När jag kniper hårt känns det långt in , långt upp i magen . Det känns som att man kniper åt slidan, så att livmodern lyft upp. När jag har gjort det här hårda, lyftande knipet, kan jag ta nytt tag och knipa längre fram , mer mot mynningen och klitoris...Jag har knipit mig till orgasm så, (utan annan stimulans) men jag föredrar att smeka mig eller ha sex (och knipa )
    Du får tro att jag irrar och du får förlöjliga mig precis hur mycket du vill.
    Jag säger inte att du måste ha fel. Men det här är som att lyssna på en full indier på en pub som hävdar att han kan stoppa sitt hjärta med viljekraft när han önskar. Det kan stämma, men det mest troliga är att det är fel.

Eventuellt så kan du lyfta din livmoder upp och ned med viljekraft när du så önskar, jag kan inte veta helt säkert att du som individ inte kan det.

Mest troligt är att du helt enkelt har fel dock, men du kanske tror du kan det.
  • Arwenthi

Fast varför skulle vi vilja vara "ett bra ligg"? Så länge vi har skönt så är ju allt frid och fröjd. Ni killar kommer ju oavsett.

• celineswaltz
    Anonym (Me) skrev 2013-12-24 01:42:08 följande:
    Min erfarenhet är att en stor majoritet av kvinnor blir slappa efter förlossningar. Med en kvinna i avslappnat tillstånd går det med mycket stor sannolikhet att säga vem som fött barn och vem som inte har det.

På samma sätt kan man avgöra vilken kvinna som gör sina knipövningar, jag har inte träffat på många kvinnor som kan knipa innan de fött barn (men då behöver de de oftast inte heller).

Så - en stor del av detta handlar om missförstånd. Du blir slappare när du är avslappnad. Du kan bli tajtare om du kniper. Tyvärr orkar inte mer än några enstaka kvinnor knipa mer än enstaka sekunder vid sex - och då blir det inte så roligt.

Så, vill du vara ett bra ligg - träna på att knip varje gång du väntar på tunnelbanan, bussen eller står vid ett rödljus.

Effektivare knip får du om du tränar upp de djupa inre magmusklerna samtidigt som du kniper. Det finns bra träningsredskap av typen pilates. Tex en pilatesring som man trycker ihop med knäna eller benen , föttena, när man ligger på rygg och samtidigt kniper.Pressa ner ryggen mot underlaget under tiden.Även coreträning hjälper.
  • Philipsson
    celineswaltz skrev 2013-12-24 01:20:28 följande:

Är det utseendet du tänker på eller hur kvinnorna beteer sig...eller hur de känns inuti?
    För mig personligen har mitt intresse för sex och min njutning ökat med åldern.
    En stor del av sexualiteten är sinnlig...för mig är en ung och vacker kvinna mycket sensuellare än en som har kommit upp i åren. Det betyder naturligtvis inte att jag tycker att alla unga kvinnor är sensuella för det.
Svar på tråden Blir kvinnor slapp efter att de fått barn?