Blir kvinnor slapp efter att de fått barn?
Jag är ung och kommer inte ha barn på många år men jag undrar, blir man slapp i slidan efter att barnet har fötts?
Lite rädd för det.
Jag är ung och kommer inte ha barn på många år men jag undrar, blir man slapp i slidan efter att barnet har fötts?
Lite rädd för det.
Min erfarenhet är att en stor majoritet av kvinnor blir slappa efter förlossningar. Med en kvinna i avslappnat tillstånd går det med mycket stor sannolikhet att säga vem som fött barn och vem som inte har det.
På samma sätt kan man avgöra vilken kvinna som gör sina knipövningar, jag har inte träffat på många kvinnor som kan knipa innan de fött barn (men då behöver de de oftast inte heller).
Så - en stor del av detta handlar om missförstånd. Du blir slappare när du är avslappnad. Du kan bli tajtare om du kniper. Tyvärr orkar inte mer än några enstaka kvinnor knipa mer än enstaka sekunder vid sex - och då blir det inte så roligt.
Så, vill du vara ett bra ligg - träna på att knip varje gång du väntar på tunnelbanan, bussen eller står vid ett rödljus.
[quote=72037357][quote-nick]Anonym (inte samma sak) skrev 2013-12-24 01:33:36 följande:[/quote-nick]Det du tränar upp med Kegels är pelvis floor muscles, det är de muskler som är viljestyrda när en kvinna hittat dem och skapat kontroll över dem. Enklast sker det genom att man kniper av kisstrålen när man kissar. Som man kan man känna dessa muskler runt kuken när man är i kvinnan när hon hostar eller om hon faktiskt kniper runt en med vilja. Och nej, pc muskler eller bäckenbottenmuskler är inte muskler inuti och runt hela vaginan, de är muskler som trycker på en punkt på kuken.
Du som individ kanske kan påverka muskler inuti själva vaginan med vilja, men jag tror inte det, jag tror helt enkelt du yrar, och att du spänner dina pc muskler och tror att de påverkar hela din vagina.[/quoteFl]Den lilla rörlsen som krävs för att knipa en kisstråle är så ynklig att man knappt känner att man kniper. När jag kniper hårt känns det långt in , långt upp i magen . Det känns som att man kniper åt slidan, så att livmodern lyft upp. När jag har gjort det här hårda, lyftande knipet, kan jag ta nytt tag och knipa längre fram , mer mot mynningen och klitoris...Jag har knipit mig till orgasm så, (utan annan stimulans) men jag föredrar att smeka mig eller ha sex (och knipa )
Du får tro att jag irrar och du får förlöjliga mig precis hur mycket du vill.
Fast varför skulle vi vilja vara "ett bra ligg"? Så länge vi har skönt så är ju allt frid och fröjd. Ni killar kommer ju oavsett.