Lära katten att leka?
Jag har fem katter. De äldsta katterna leker väldigt sällan. De är helt enkelt ointresserade av det.
Leker du med leksaker själv som vuxen? 
Jag har fem katter. De äldsta katterna leker väldigt sällan. De är helt enkelt ointresserade av det.
Leker du med leksaker själv som vuxen? 
Men vad ska man göra då när det ser ut som att nästan slår knut på sig själv för att han är så uttråkad? Eller gör saker som han vet sätter igång matte... Hoppa upp på diskbänken, bita på adventsljusstaken, äta smulorna på matbordet, äta garn... Äta grus. Såg precis nu också att för första gången kissat inne 

Håller med. Allt är beroende på vad katten varit med om tidigare. Jag tog hand om en katt som ett jourhem räddade. Katten hade växt upp utomhus och tog skydd i en skjul. Katten var dessutom illa behandlad av människor i närheten. (Jag gissar att hon blivit sparkade eftersom hon fortfarande skyggar för mina fötter).
Jag adopterade henne och hon bodde i över ett år (!) i mitt sovrum där hon gömde sig under sängen när jag var hemma. Hon åt, drack och gick på lådan men annars såg jag henne inte. Bara hörde henne rumstera om på nätterna.
Nu har det gått två år och hon har blivit rätt social. Hon är vän med de andra katterna, hon går runt i hela huset och jag kan släppa ut henne. Hon låter mig klappa henne (spinner till och med). Däremot går hon inte gärna nära mina ben, varför jag gissar att folk sparkat henne. 
Men som sagt... vissa katter behöver lång tid för att acklimatisera sig.