MuppinCowboy skrev 2013-12-23 14:30:15 följande:
Eftersom det verkar vara lite si och så med läsföreståelsen så tar vi det igen
"Annars är jag en människa kapabel att visa hänsyn och kärlek till ALLA i min familj, jag rangordnar inte och utesluter inte någon. För mig har alla lika värde och betydelse i en familj."
Och kanske vi inte är osäkra i min familj för att ALLA får uppmärksamhet och kärlek, kanske inte alltid på samma gång men ingen behöver vänta till EFTER jul.
I min familj utnyttjar vi ingen utan vi hjälps åt med både roliga och dåliga saker.
På det sättet hamnar ingen utanför eller mår dåligt.
Dessutom vägrar jag att curla varken barn eller vuxna (vi har dock inga ständigt hemmaboende barn)
Det är för övrigt bara människor med kassa värderingar eller som är kuvade som curlar.
Jag anser dock att särbehandling till och med är värre än curlande för curlandet görs ändå av någon förvriden omtanke medan särbehandling bara är elakt och med omtanke av enbart ett fåtal utvalda i familjen och så dåliga värderingar har jag inte
Sen tycks många ha missat vad TS faktiskt säger, hon mår ju inte bra?
Ser det ut som om hon får den kärlek och uppmärksamhet hon behöver?
Men kanske hon håller 'god min' inför sin man fast det svider inombords - något för övrigt kanske flera gör även partners i dessa 'harmoniska' familjer som beskrivs i tråden.
Det är väldigt lätt att säga att alla är trygga och säkra men sanningen är att ni har inte en aning vad era partners egentligen tycker.
Själv har jag svårt att se att någon skulle vara genuint nöjd med att aldrig få uppmärksamhet eller kärlek för att deras partners inte är kapabla att ge det till andra än sina barn.
Vi vet alltså inte vad våra partner tänker medans du är tankeläsare?
Jag tycker du kastar sten i glashus när du påstår sådand saker och du kan ju lika lite som jag veta om din partner verkligen är nöjd med att du trippar runt honom och kämpar för att tillfredställa alla hans behov närhelst de uppstår.
Fast efter 20 års äktenskap så känner vi varandra väldigt bra och min man är absolut inte uppmärksamhetskrävande utan snarare tvärt om så vet jag att jag inte är fel ute.
Skillnaden mellan dig och mig är att jag inte räknar minuter och sekunder på hur mycket uppmärksamhet jag ger min familj utan vi går utefter den som har behovet för stunden. Du däremot framstår som att du inte alls hade klarat av en dag med släkt och vänner utan att ständigt få och ge uppmärksamhet till din man.
Dessutom säger du emot dig själv här: "
Och kanske vi inte är osäkra i min familj för att ALLA får uppmärksamhet och kärlek, kanske inte alltid på samma gång men ingen behöver vänta till EFTER jul."
när du samtidigt kritiserar att en annan man får nöja sig med ett uppskattande ögonkast när gästerna är där. Enligt dig kan inte din man vänta med uppmärksamheten tills gästerna gått hem.