• Anonym (Ledsen igen!)

Ledsen igen

Så är julen snart här, för mig som bonusmamma är de den värsta tiden på året, min sambo glömmer att ja finns å ja är ensam i mitt eget hem, de stökar å leker å ja får aldrig vara med! Bara städa å laga mat😡så hata julen!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-24 22:56
    Så va kvällen och förhållandet över😟han skulle aldrig ändra sig säger han själv, skönt att han är ärlig iaf, så nu börjar mitt och barnens liv om på noll igen, men hellre ensam än att vara dörrmatta varannan vecka! Puss å god jul på er alla❤️

• Svar på tråden Ledsen igen
  • Philippa

Äh, ta av dig offerkoftan och kasta dig in i deras lekar och njut av att vara i en familj

• Anonym (k)

Barn skiter i vem man är, bara man bryr sig om dem och leker med dem :) Jag är mer poppis som kusins ingifta fru än fastrar och mostrar och till och med föräldrar ibland ;)

• MuppinCowboy

Men om man inte vill leka då?

Är det så svårt för en vuxen att räcka till till två människor?

Hade inte min partner haft tid för mig också på julafton hade jag inte haft tid för dem resten av året

Dumhet diskriminerar inte
  • Ess

Varför hjälps ni inte år med maten?
    Varken jag eller min man tycker om att laga mat, så därför brukar vi dela på plågan. Det blir åtminstone roligare då.

Säg det du skrivit här till din man, och säg att i år så blir det ändring. Du kommer inte att ta intiativet till att ställa dig i köket, utan ni hjälps åt. Annars blir det micrade rester.

• Anonym (carro)

Varför städar du och lagar mat? Det kan väl din sambo göra? Som någon skrev tidigare, ta av dig offerkoftan.
    Det blir inte roligare än man gör det till.
    Om du inte har egna barn att ta hand om så sätt dig å kolla på tv eller läs en bok istället för att städa å laga mat. Fira jul med dina föräldrar istället, om du nu känner dig så utanför i ditt eget hem.

• La Lola

Vad säger din partner när du pratar med honom om detta?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • MuppinCowboy
    Ess skrev 2013-12-22 07:56:23 följande:
    Varför hjälps ni inte år med maten?
    Varken jag eller min man tycker om att laga mat, så därför brukar vi dela på plågan. Det blir åtminstone roligare då.

Säg det du skrivit här till din man, och säg att i år så blir det ändring. Du kommer inte att ta intiativet till att ställa dig i köket, utan ni hjälps åt. Annars blir det micrade rester.

Dumhet diskriminerar inte
  • Påven Johanna

Men om han är ledig och har barnen och det dessutom är jul så vore det väl fan om han inte också skulle få leka och ha kul tillsammans med dem. "Ensam i ditt eget hem" låter ju otroligt överdrivet och dramatiskt. Jag blir irriterad bara av att läsa det, så det hade inte fallit i god jord om jag varit din partner. Däremot tycker jag att ni ska hjälpas åt med mat och städ om du nu inte gillar att fixa med sådant. 

Stå i vägen för lek och julkul med ungarna tycker jag är sniket. Väldigt sniket. 

• Anonym (MM)
    Påven Johanna skrev 2013-12-22 16:41:23 följande:
    Men om han är ledig och har barnen och det dessutom är jul så vore det väl fan om han inte också skulle få leka och ha kul tillsammans med dem. "Ensam i ditt eget hem" låter ju otroligt överdrivet och dramatiskt. Jag blir irriterad bara av att läsa det, så det hade inte fallit i god jord om jag varit din partner. Däremot tycker jag att ni ska hjälpas åt med mat och städ om du nu inte gillar att fixa med sådant. 

Stå i vägen för lek och julkul med ungarna tycker jag är sniket. Väldigt sniket. 
    Var skriver TS att hon vill hindra honom och barnen från att leka? Bara att hon också vill bli sedd och bekräftad under julen och det är väl en helt rimlig önskan, i alla fall enligt mitt tycke.
Svar på tråden Ledsen igen