Inlägg från: Anonym (BioBonus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (BioBonus)

Ledsen igen

Anonym (Meja) skrev 2013-12-23 14:17:24 följande:
    Jag har släkt som kommer långväga och bor några dagar när de väl är här. Naturligtvis får de också mer uppmärksamhet än de personer man träffar varje dag när vi väl ses. 

Jag har aldrig skrivit något om odelad uppmärksamhet. Jag skrev att barnen som kommer sällan får MER uppmärksamhet än övriga familjen. De andra får ju uppmärksamhet hela den övriga tiden.

Eftersom du aldrig har varit ifrån dina barn och inte kan föreställa dig hur det skulle kännas att bara träffa dem 4 dagar i månaden så förstår jag inte varför du envisas med att det är fel att ge dem mer uppmärksamhet när de väl kommer.
    Återkom i frågan när du har andra erfarenheter än att vara den elaka styvmodern.
    Var står de att han bara träffar barnen 4 dagar i månaden?
    Både jag och min man har vv barn, när de kommer umgås vi självklart med dem, men vi hjälps åt med att städa och laga mat. Vi har ändå tid att ge varandra en puss i förbifarten ibland och vi ser till att visa barnen att vi har ett vanligt familjeliv vilket innebär att vi inte alltid hinner leka och underhålla dem.
Svar på tråden Ledsen igen