Inlägg från: gemigsinnesro |Visa alla inlägg
  • gemigsinnesro

När lär sig barn att hålla sig?

Queenie70 skrev 2013-12-22 17:55:47 följande:

Tycka kan du ju göra, men eftersom hormonet som ska börja tillverkas i kroppen för att urinmängden ska minska inte är nåt som kan "tränas" fram med förälders "envishet" så känns det mer som ren elakhet att utsätta barnet för massa misslyckade nätter.
    En fråga bara, Hur gör man i vårt fall då då dottern snart 3 år är torr 8 nätter av 10? Har inte hormonet börjat tillverkas då?. För jag funderar nämligen också på att ta blöjan och sen bädda med plastad frotte och "ta" de nätter det händer en olycka. 
  • gemigsinnesro
    Rocket Mania skrev 2013-12-29 23:33:02 följande:
    Vi brukade ta upp dottern och kissa henne när vi själva gick och la oss. Det är väl inget man gör med ett barn som vaknar lätt och har svårt att somna om men om din dotter är lite av en sömntuta stör ni henne inte genom att kissa henne en extra gång. Min dotter blev natt-torr innan hon var två, inga olyckor alls.
    Hon är extremt trött på natten så jag tror hon kommer vägra sitta på pottan då men jag kan alltid testa och se :). Hon har varit dagtorr sedan 2 års ålder och knappt några olyckor alls så det känns ju lite som att hon borde börja bli mogen att klara natten med. 
  • gemigsinnesro
    Modernmom skrev 2013-12-30 00:30:04 följande:
    Jag säger att det är skitsnack.
    Vad är det som är skitsnack?
Svar på tråden När lär sig barn att hålla sig?