• Anonym ("plastmamma")

Han skämmer bort sin 19 åriga dotter och behandlar henne som ett barn!!

Måste skriva av mig lite.. Min man har en dotter som fortfarande bor hemma. Hon är 19år, 20år i Januari. Jag blir så j*vla förbannad! Hon är så fruktansvärd bortskämd och det visar sig ännu tydligare nu vid jul.. Hon gav sin pappa en lång önskelista och han gör allt för att uppfylla hennes "krav".
    Av min man fick hon, ett par skor för 2000kr, Iphone 5, märkesridkläder för ca 3000kr och dyrt smink och dyra hudvårdsprodukter. Utöver detta fick hon 10-15 mindre paket.
    Hon fick en 47" tv att ha på rummet av sina farföräldrar och ett högtalarsystem.
    Hon är det enda barn/barnbarnet.

Hon får fortfarande månadspeng, bor hemma utan att betala en kr. Hon äter gratis, inte nog med det så har hon höga krav på maten vilket ofta slutar i att jag får laga två rätter om jag inte kan följa kraven. Utöver detta så har hon egen häst, och nej hon betalar inte för den heller.

Nu kommer jag säker få en hög med anklagelser om vilken elak "plastmamma" jag är. Men jag orkar verkligen inte mer! Har så svårt att ens vara trevlig eller att skaffa en bra kontakt med tjejen för jag känner sånt hat i mot henne. Kräks

• Svar på tråden Han skämmer bort sin 19 åriga dotter och behandlar henne som ett barn!!
  • straw2008

Låt henne skämmas bort !! Varför inte ??? Skulle lätt unna mina barn allt av allt om möjligheten fanns.

I kinamockaskogen.....
  • Tow2Mater

Laga två rätter finns det ju ingen anledning att göra; be henne laga sin egen mat om det du gör inte duger.

Söker hon jobb eller går hon i skola?

• Anonym (Sök)

Jag tycker du skall söka hjälp för dina problem, hur kan du visa sådan avsky mot din mans dotter låter inte sunt. Om du älskar din man så ter det sig naturligt att du håller av hans avkomma också. Hur kan du vara avundsjuk på ett barn? Upplever du någon konkurrens? Att din man älskar sitt barn är väl naturligt och har han dessa resurserna så är det väl upp till honom att bestämma om han vill skämma bort henne.

• Tealhawk
    straw2008 skrev 2013-12-25 02:18:04 följande:
    Låt henne skämmas bort !! Varför inte ??? Skulle lätt unna mina barn allt av allt om möjligheten fanns.
    För att hon kommer bli en odräglig människa att ha att göra med och hennes söndercurlade värld kommer falla sönder sekunden hon flyttar hemifrån och måste skaffa ett jobb? Blir bara mer synd om tjejen om hon aldrig lär sig motgångar eller pengars värde.

Att ge barn allting materiellt de önskar sig gör inte normala "svensson-föräldrar", utan det är endast i extremt sällsynta fall som detta och låginkomsttagares fantasier det händer på det sättet. De flesta barnen får 1-2 dyra julklappar och lite småsaker och i TS styvdotters ålder får många inte ens de där dyra sakerna längre utan bara några smågrejer som oftast är relaterade till hushållet eller kläder.
    These are not the droids you're looking for
  • Anonym ("plastmamma")

Jag har tre yngre barn från tidigare äktenskap, jag blir så ledsen för han behandlar sin dotter på ett helt annat sätt. Jag känner att mina barn bara upplevs vara i vägen.. Hon har ingen tanke på att söka jobb eller börja plugga. Hon får 1000kr i veckan genom att bara glida runt.

• Anonym (Sök)

Då tycker jag du bör jobba på en bättre dialog med din man men att rikta aggressionen mot dottern känns helt fel.

• Tealhawk

Men ofta hon ens är accepterad av sina jämnåriga? I mina kretsar skulle det vara sjukt pinsamt att parasita på sina föräldrar som 20-åring. Att inte ha några ambitioner eller ens leta bostad är också väldigt lågt ansett. Men iofs kanske hon ljuger sig blå för att verka cool.

These are not the droids you're looking for
  • Anonym ("plastmamma")
    Tow2Mater skrev 2013-12-25 02:19:31 följande:
    Laga två rätter finns det ju ingen anledning att göra; be henne laga sin egen mat om det du gör inte duger.

Söker hon jobb eller går hon i skola?
    Ibland är jag trött och då är det smidigt att göra någonting som går fort. Detta duger inte åt henne då hon bara äter mat lagad från grunden och det hon är sugen på just då. Ska kanske tillägga att jag går hemma på dagarna medans min man jobbar. Fixar jag inte lunch så äter hon inte och dom gångerna hon gör det  så får jag städa köket efter. Det ser ut som ett bombnedslag så då är det oftast smidigast att laga maten själv.
  • Tow2Mater

Dags hon börjar betala för sig (!) och städa upp efter sig! Hon är vuxen, inget barn längre!

• Anonym (Sök)

Jag tycker iofs att din man borde behandla alla barn i hushållet lika oavsett vem de tillhör rent biologiskt. Rörande matlagningen så tycker jag att du har rätt att ställa krav, ta vad som bjuds eller gå hungrig och plocka upp efter dig.

Svar på tråden Han skämmer bort sin 19 åriga dotter och behandlar henne som ett barn!!