Inlägg från: Anna58 |Visa alla inlägg
  • Anna58

Sorg efter hund

Julen blev så tråkig och hemsk . Vår 10 åriga hund. Blev akut sjuk och fick avlivas. Vilken tomhet , många tycker man är konstig som har så mycket sorg efter en hund. Men han var vår lilla kille som mötte oss när vi kom hem som följde oss överallt . Var aldrig till besvär. Vi njöt av varje sekund i skogen på promenad när vi åkte husbil och vad vi än gjorde så fanns han med. På natten låg han på sin bädd vid min sida drömde och småskällde ibland så man vaknade . Han gav så mycket och nu är det så tomt och tyst. Och jag undrar hur kan man ha så mycket tårar? Det blir inte lätta dagar eller nätter , man lyssnar efter ljud och prassel. Just nu känns det svårt och visst det går över men jag saknar honom så

• Svar på tråden Sorg efter hund
  • Anna58

Till Lena 51. Ledsen över att din kamrat inte finns längre. Det är svårt att mista sin vovve. Jag sörjer ännu det går en dag isänder och man vänjer sig att de inte finns där, men man glömmer inte. Det är ju i vardagen som man blir påmind , jag har ibte tömt varken mat eller vattendkål ännu. Bädden finns kvar och koppel ligger på, lyktan på gräsmattan brinner dygnet om, Idag kan jag prata om han utan att tårar kommer men ibland så blir saknaden så stor att tårar kommer , man frågar sig hundra gånger hade jag kunnat gjort något annorlunda? Eller gjorde jag allt, jag tror nog att både du och jag har gjort det vi kunnat, samvetet kommer alltid att finnas men i slutändan vet vi att vi gjorde det vi kunde, man får försöka att minnas det roliga och fina, jag har en filt som han låg på den snusar jag på ibland. Man tror inte att man orkar gå vidare när det händer så plötsligt, men vi människor gör det, Så gråt en skvätt när du behöver och minns din vän med glädje. Kram

Svar på tråden Sorg efter hund