Anonym (Nere) skrev 2013-12-26 23:37:39 följande:
Och vården säger att dom inte har någon informationsskyldighet.
Fast dom blev rejält sura att jag inte fått information om vårdbesök för "vad hade hänt om det var nått mer livsavgörande såsom allergier eller annat". Men det är ju inte lätt att veta vad man ska söka för information när ungen klämmer fram det först några månader efter besök hos psykolog.
Mamman har hela tiden hållit familjerätt och samarbetssamtal ifrån sig men nu kommer nog tingsrätten att förordna samarbetssamtal och då kommer jag givetvis ta med det i samtalet. Men det suger så mycket energi att försöka få reda på saker som jag tycker är självklara...
Fast nu gör du en höna av en fjäder. Barnet hade ingen livshotande sjukdom utan det hela handlade om en psykologikontakt. Högst troligt hade mamman informerat dig om barnet drabbats av en livshotande allergi...tror du inte?
Din sista menig där "det suger så mycket energi att försöka ta reda på saker jag tycker är självklara"
Eh hur tänker du då? Hur mycket energi tror du de flesta förälder lägger på sina barn ? Jo precis så mycket energi som krävs och oftast mycket till. Och det utan att någon annan serverar dem all info på silverfat :)