• Anonym (Been there)

Får inte info

Anonym (Lisa) skrev 2013-12-27 00:14:34 följande:
    Fast nu gör du en höna av en fjäder. Barnet hade ingen livshotande sjukdom utan det hela handlade om en psykologikontakt. Högst troligt hade mamman informerat dig om barnet drabbats av en livshotande allergi...tror du inte?

Din sista menig där "det suger så mycket energi att försöka ta reda på saker jag tycker är självklara"

Eh hur tänker du då? Hur mycket energi tror du de flesta förälder lägger på sina barn ? Jo precis så mycket energi som krävs och oftast mycket till. Och det utan att någon annan serverar dem all info på silverfat :)

Oj, vilken naiv och onyanserad bild du verkar ha.

Klart att det kräver mycket energi att vara förälder men det är STOR skillnad när kommunikationen strular på det sätt som ts beskriver.

Har själv varit där och det tar sjukt mycket energi. ..sånt man aldrig behövde tänka på innan, trots att man var minst lika engagerad i sitt barn.
  • Anonym (Been there)
    Anonym (Lisa) skrev 2013-12-27 11:23:48 följande:
    Så du tror inte det tar mängder av energi för mamman att ständigt behöva vidarebefordra information till Ts? Info som Ts lätt kan skaffa sig själv !

TS har sitt barn växelvis boende hos sig och har med det en naturlig frekvent kontakt med barn,skola och aktiviteter. Det är därmed precis lika lätt/omständligt för ts att ta reda på saker som det är för mamman. Varför ska just Ts ha ett fripass och slippa hålla reda på saker själv ?

Nej, det tror jag inte.

Jag är superengagerad i mitt barn och har riktigt bra koll på det mesta men det händer då och då att det sker en förändring eller något halvspontant på skolan som går ut med kort varsel och/eller att de missar att informera mig. Är det min vecka tar jag kort på lappen och messar mamman. Är det hennes vecka struntar hon i det. Det tar mig ca 20 sekunder att hålla henne uppdaterad och då vet jag att barnet inte drabbas. I det motsatt fallet har jag vid ett par tillfällen varit nära att missa pysselkvällar, utflykter med matsäck och uppträdanden.

Klart att personalen behöver skärpa sig men hur svårt hade det varit att skicka ett sms eller mms?

I slutändan är det barnet, bådas barn, som drabbas hårdast om jag missar.

Sen det där med läkare och psykolog m.m. Det är ju absurt och orimligt att man ska behöva ringa en dag i veckan för att kolla om det förekommit besök.
Svar på tråden Får inte info