• Fitness for life

    Gå ner 3-4 kg fett och bygga muskler

    Hej, Jag är 30 år och 165 cm. Vikt 59,5/60kg. Jag vill gå ner till ca 55/56 kg alltså tappa 3-4 kg fett samt få en vältränad rumpa och magmuskler i första hand men givetvis bli starkare i hela kroppen. Hur rekomenderar du att jag ska träna? Äta? Tips på övningar? Fråga om du vill veta mer om mig!

  • Svar på tråden Gå ner 3-4 kg fett och bygga muskler
  • Träningsexpert Elmina

    Hej

    Jag rekommenderar dig till att varva tuffare intervaller, men lugnare pass (cykling, raska promenader, långsam löpning) och tung styrketräning. Varva dessa pass och glöm inte bort att vila ett par dagar i veckan.

    det viktiga är dock kosten, näringstajma kosten, ät något litet nära inpå (som det känns bra) och fyll på med energi direkt efter så att du ger kroppen de bästa förutsättningarna för att bygga muskler.

    Hur tränar du idag?

    Hur äter du?


    Få mer träningstips: www.facebook.com/Foraldrafitness
  • Fitness for life
    Träningsexpert Elmina skrev 2013-12-27 13:10:40 följande:
    HejJag rekommenderar dig till att varva tuffare intervaller, men lugnare pass (cykling, raska promenader, långsam löpning) och tung styrketräning. Varva dessa pass och glöm inte bort att vila ett par dagar i veckan.det viktiga är dock kosten, näringstajma kosten, ät något litet nära inpå (som det känns bra) och fyll på med energi direkt efter så att du ger kroppen de bästa förutsättningarna för att bygga muskler.Hur tränar du idag?Hur äter du?
    Få mer träningstips: www.facebook.com/Foraldrafitness

    Jag har nyligen börjat träna efter ett långt uppehåll med två barn som fötts. Mest har jag tränat hemma. Cyklat motionscykel 30 min 3dgr/vecka samt styrketränat mestadels med kroppen som vikt men även lite hantlar. Jag ska köra igång med gym nu också. Är spinning ett bra alternativ som intervallträning? Jag äter ca 1 285 kalorier/dag. Jag äter tex. såhär en vanlig dag (åt detta idag tex) Frukost: Havregrynsgröt 1 dl med 1 näve hallon och liiite honung Mellanmål: Keso med äpplebitar och blodapelsinbitar Lunch: 3 raggmunkar (ganska små) med stekt bacon (ca 2-3 msk) och lingon (frysta) med lite stevia på Mellanmål: Kvarg med blåbär och en näve casewnötter Middag: Hemmagjord hamburgare med "salladsbröd" (alltså bröd av bladsallad) och grönsaker i. Tipsa om jag bör ändra något. Äter även multivitamin och d-vitamin dagligen.
  • Träningsexpert Elmina
    Fitness for life skrev 2013-12-27 13:51:02 följande:

    Jag har nyligen börjat träna efter ett långt uppehåll med två barn som fötts. Mest har jag tränat hemma. Cyklat motionscykel 30 min 3dgr/vecka samt styrketränat mestadels med kroppen som vikt men även lite hantlar. Jag ska köra igång med gym nu också. Är spinning ett bra alternativ som intervallträning? Jag äter ca 1 285 kalorier/dag. Jag äter tex. såhär en vanlig dag (åt detta idag tex) Frukost: Havregrynsgröt 1 dl med 1 näve hallon och liiite honung Mellanmål: Keso med äpplebitar och blodapelsinbitar Lunch: 3 raggmunkar (ganska små) med stekt bacon (ca 2-3 msk) och lingon (frysta) med lite stevia på Mellanmål: Kvarg med blåbär och en näve casewnötter Middag: Hemmagjord hamburgare med "salladsbröd" (alltså bröd av bladsallad) och grönsaker i. Tipsa om jag bör ändra något. Äter även multivitamin och d-vitamin dagligen.
    Om du précis börjat träna så kommer säkerligen resultaten inom kort!
    Cykling är super, då kan du ta ut dig vid intervallträning.

    Jag skulle dock rek dig att öka energiinnehållet något, du äter bra men för lite och för att bevara muskelmassa rek långsam viktnedgång. 1500 kcal kommer ge dig långsammare resultat men mer hållbara, dessutom kommer du att orka träning och småbarnsliv bättre.

    Gott nytt år!
    Få mer träningstips: www.facebook.com/Foraldrafitness
  • Fitness for life
    Träningsexpert Elmina skrev 2013-12-30 06:38:57 följande:
    Om du précis börjat träna så kommer säkerligen resultaten inom kort!Cykling är super, då kan du ta ut dig vid intervallträning.Jag skulle dock rek dig att öka energiinnehållet något, du äter bra men för lite och för att bevara muskelmassa rek långsam viktnedgång. 1500 kcal kommer ge dig långsammare resultat men mer hållbara, dessutom kommer du att orka träning och småbarnsliv bättre.Gott nytt år!
    Få mer träningstips: www.facebook.com/Foraldrafitness

    Om jag kör 3 dgr/vecka och äter bra hur lång tid brukar det ta innan man ser resultat i muskelmassan?
Svar på tråden Gå ner 3-4 kg fett och bygga muskler