• Anonym (J)

Min sambo klipper sig så fult...hon blir ful!!

Min sambo va så vacker och snygg förut. Nu har hon fått för sig att klippa av sitt hår jättekort. Hon rakar vid sodorna och nacken och sparar som en potta resterande. Det ser ut som att hon lagt en kastrull på huvudet och klippt efter den. Värst av allt är att hon tycker det är skitsnyggt, men hon passar verkligen inte!!!!

Innan hade hon långt och fint hår. Hon var verkligen jättesnygg! Sen hon klippte sig har i princip hela skönheten försvunnit (det ytliga; invändigt är hon lika vacker)...och man vill ju inte att ens partner ska se ut som en kalkon, för det är precis vad hon liknar i den nya frisyren. Jag bågar inte säga att det är fult för jag vill inte såra henne...men usch..blir så avtänd :/.

Vad ska jag göra? Hur kan jag på ett snyggt sätt säga till henne att hon ska ha långt hår?

• Svar på tråden Min sambo klipper sig så fult...hon blir ful!!
  • Anonym (M 2)
    Anonym (J) skrev 2013-12-27 17:08:13 följande:

Hahaha förlåt men kunde inte låta bli att skratta nu... Skilda vägar till följd av en rakad frisyr..hahaa!! Undra hur släkt och vänner reagerar på det.

Men ja förstår hur du menar (även om just den meningen var rolig), så tack :)
    Jaa.. men jag menar, tänder du inte på henne pga frisyren, tycker du hon är ful pga frisyren osv, det kan bli svårt att leva tillsammans då.
  • radwanska
    sextiotalist skrev 2013-12-27 14:44:09 följande:
    Du säger vänligt till henne.
    "Älskling, hur mycket jag än försöker, jag kan inte tycka om den frisyren, jag tycker den inte klär dig alls. "

Dvs du säger att du verkligen har försökt gilla den. Du säger inte att hon är ful, du säger inte att frisyren är ful, men ändå är du ärlig om den.
  • PGA

Du kan inte säga det på ett snyggt sätt utan måste vara rak. Min fru har klippte sig kort 2 år innan vi gifte oss. Jag blev vansinnig och sedan dess har hon haft långt hår. En kvinna vill vara fin för sina man.

• PGA
    Loriyana skrev 2013-12-27 15:28:55 följande:
    Men snälla nån, du älskar väl inte henne för hennes frisyrs skull? Det viktigaste är väl trots allt att hon trivs med sig själv, och om hon nu tycker att snaggat är skitsnyggt, låt henne hållas.
    Men snälla du. Du vet uppenbarligen inte hur en man fungerar. Vi tänder på utseende snarare än person.

Han gör knappast henne en tjänst genom att låta henne vara ful. Självklart ska han visa hur han vill ha henne.
  • sextiotalist
    PGA skrev 2013-12-27 17:17:43 följande:
    Men snälla du. Du vet uppenbarligen inte hur en man fungerar. Vi tänder på utseende snarare än person.

Han gör knappast henne en tjänst genom att låta henne vara ful. Självklart ska han visa hur han vill ha henne.

Vet du, det gäller kvinnor också. De trivs också bäst med en man som är välvårdad och gör sitt bästa av det han har. Kvinnor kan vara precis lika ytliga som män.

Men nu kommer det mest häpnadsväckande (något i klass med Nobelpriset), det som en tycker är snyggt/attraktivt/sexigt kan vara totalt snyggt/oattraktivt/osexigt i en annan persons ögon

• monty

Eh... nej? Visst är det fysiska viktigt, men det är ju bara en viss del.
  • Millicent
    sextiotalist skrev 2013-12-27 14:44:09 följande:
    Du säger vänligt till henne.
    "Älskling, hur mycket jag än försöker, jag kan inte tycka om den frisyren, jag tycker den inte klär dig alls. "

Dvs du säger att du verkligen har försökt gilla den. Du säger inte att hon är ful, du säger inte att frisyren är ful, men ändå är du ärlig om den.
    Säg så. Avklarat.
  • MissTherese

Hur reagerade du när hon kom hem med den nya frisyren? Ljög du och sa att det var fint, kunde hon inte utläsa vad du verkligen tyckte? Hade nog vart enklare om du sagt något från början, men lägg upp det utan att vara för hård; säg att du funderat på det och att du tycker att hon är så mycket sötare i lite längre hår och om hon inte kan låta det växa lite.

• Loriyana

...stenåldern kallar.
  • Anonym (J)
    MissTherese skrev 2013-12-27 19:23:08 följande:
    Hur reagerade du när hon kom hem med den nya frisyren? Ljög du och sa att det var fint, kunde hon inte utläsa vad du verkligen tyckte? Hade nog vart enklare om du sagt något från början, men lägg upp det utan att vara för hård; säg att du funderat på det och att du tycker att hon är så mycket sötare i lite längre hår och om hon inte kan låta det växa lite.

Jag blev ledsen. Kunde inte sova den natten. Men jag sa "mm fint". Mådde dåligt verkligen...
Svar på tråden Min sambo klipper sig så fult...hon blir ful!!