• Anonym (J)

Min sambo klipper sig så fult...hon blir ful!!

Min sambo va så vacker och snygg förut. Nu har hon fått för sig att klippa av sitt hår jättekort. Hon rakar vid sodorna och nacken och sparar som en potta resterande. Det ser ut som att hon lagt en kastrull på huvudet och klippt efter den. Värst av allt är att hon tycker det är skitsnyggt, men hon passar verkligen inte!!!!

Innan hade hon långt och fint hår. Hon var verkligen jättesnygg! Sen hon klippte sig har i princip hela skönheten försvunnit (det ytliga; invändigt är hon lika vacker)...och man vill ju inte att ens partner ska se ut som en kalkon, för det är precis vad hon liknar i den nya frisyren. Jag bågar inte säga att det är fult för jag vill inte såra henne...men usch..blir så avtänd :/.

Vad ska jag göra? Hur kan jag på ett snyggt sätt säga till henne att hon ska ha långt hår?

• Svar på tråden Min sambo klipper sig så fult...hon blir ful!!
  • Anonym (Kjöiln)

Förstår dig. Kort hår på tjejer är så fruktansvärt avtändande, fattar inte att de tror att de är snygga i det.

• sch32

Jag förstår dig faktiskt, vet hur ledsen jag blev när mitt ex rakade av sig skägget, tyckte att han såg ut som en råtta utan. Säg inget dumt, men var ärlig mot henne och säg vad du tycker.

• Anonym (Trasig)
    PGA skrev 2013-12-27 17:17:43 följande:
    Men snälla du. Du vet uppenbarligen inte hur en man fungerar. Vi tänder på utseende snarare än person. Han gör knappast henne en tjänst genom att låta henne vara ful. Självklart ska han visa hur han vill ha henne.

Alla män är kanske inte som du? Jag hade en klasskompis vars mamma hade en brännskada på hela ena ansiktshalvan, uppenbarligen dög hon ändå.... Alla värderar inte kvinnor efter utseende. Blir så förbannad när man applicerar sina värderingar på andra som att det vore en universalsanning.
  • nevermind

Säg något i stil med att du saknar hennes långa hår, eller att du föredrog det. Sen finns det inte mycket du kan göra tyvärr.

• mercury
    PGA skrev 2013-12-27 17:15:02 följande:
    Du kan inte säga det på ett snyggt sätt utan måste vara rak. Min fru har klippte sig kort 2 år innan vi gifte oss. Jag blev vansinnig och sedan dess har hon haft långt hår. En kvinna vill vara fin för sina man.
    Man vill självklart vara fin för sin man och lyssnar på hans åsikter. Men en man som blir "vansinnig" för att man klippte håret skulle man kanske inte vilja stanna kvar hos.
  • MissTherese
    nevermind skrev 2013-12-28 15:35:23 följande:
    Säg något i stil med att du saknar hennes långa hår, eller att du föredrog det. Sen finns det inte mycket du kan göra tyvärr.
    Ja det tyckte jag var bra, säg att du saknar hennes långa hår.

Ta nu mod till dig och bara gör det!
  • Anonym (lååååångt)

Låter verkligen inte som en snygg frisyr. Tycker du fått massa bra tips på saker du kan säga till henne. Jag har själv håret på utväxt efter att ha gjort misstaget och klippt av det, men det går så jäkla segt att få det långt igen. Jag skulle gärna vilja göra hårförlängning men det är så himla dyrt. Du kanske kan köpa presentkort på en hårförlängning till henne? Och säga att du saknar hennes långa hår. Men då kanske hon bara blir sur och fortsätter att klippa det i "protest". Själv hade jag blivit överlycklig.

• ossaneng

Jag tar upp en gammal tråd här och har insett att jag har samma problem som ni har/hade. Min mamma kom hem idag med uppklippt jätteful frisyr och hon passar verkligen inte i det har ni några tips?Cool

• Anonym (Beautyfetischist)

Utseende är skitviktigt för den sexuella attraktionen. Tänder av direkt om någon klipper sig fult el klär sig fult. Behöver vara stolt över min partner inför andra också.
    Visst kan det vara känsligt att prata om men nödvändigt även om man ska ta det varligt så man inte sårar alltför mycket. Jag är fruktansvärt konservativ med folks yttren och vill att de ska fortsätta se ut som den jag blev attraherad av. Ogillar människor som byter frisyrer och stilar hela tiden...blir helt stressad! Ängsliga modemänniskor går bort direkt.
    Likaså när folk börjar slappna av för mycket i ett förhållande och använda mysbyxor dygnet runt och skippa duschen, fisa hejvilt pilla sig i näsan mm...och ändå förvänta sig regelbundet sex:/ Aaaagh!!

• Anonym (Op2)

Tur som den att människor har olika smak.

Det krävs både styrka och självkänsla av en flicka/ kvinna att stubba till med en assymetrisk frisyr eller klippa helt herr- kort.

Några passar oförskämt bra i sån frisyr och trivs med det.

• Anonym (Thea)
    Anonym (laracroft) skrev 2013-12-27 15:15:07 följande:

Sätt tofsar i ditt hår och gå runt och låtsas som inget. Tillslut kommer hon säga något, tillexempel att det är fult och att du ska ta bort tofsarna. Säg då till henne att du inte gillar hennes hår heller och att du inte tycker att tjejer är fina i kort hår.

Själv tycker jag att kort hår på tjejer ser förjävligt ut, verkligen INGEN passar i det. Så jag har långt hår och min kille älskar det lika mycket som jag. :)

Jag passar JÄVLIGT bra i kort hår.. Ser däremot ut som ett fån i långt...
  • Anonym (al)

Hur många gånger har man inte drömt om att klippa sig kort...

Avundas din tjej, ska nog göra likadant. Långt hår är verkligen i vägen hela tiden. Man hårar mer, tar evigheter att torka, flänger omkring när man tränar (fast man har uppsatt), killen rullar över det när vi sover, och man är sjukligt beroende av att alltid ha en hårsnodd nära...

• Anonym (Op2)

För de flesta är det väl trivsamt om man hittar sin färg och form, kanske?
    Det är naket och avklätt med en kort frisyr och det krävs ett proportionerligt huvud
    under. Kan många gånger känna en attraktion till kvinnor bara för att de har styrkan och modet att våga klippa sig kort.

• Anonym (Fia)

Jag trivs bäst i kort hår så jag är kortklippt. 

• Anonym (Op2)
    Anonym (Fia) skrev 2017-04-22 11:35:31 följande:

Jag trivs bäst i kort hår så jag är kortklippt. 

Ett tillräckligt svar. Synd att inte hon Maud på TV4- sporten behållit sin korta frilla.
    Hon passade verkligen i den. Så gjorde också Carro mångkamperska och sångfågeln Robyn.

Korthåriga tjejer är ju skithett;) speciellt om håret är färgat. Som Pink el Rihanna förut och syntfrisyrer är ju totalsexigt....

• Anonym (xyz)

Det kanske är inbillning, men jag har fått för mig att kvinnor som röker oftare har en kort frisyr. Är de typ 40 eller äldre så färgar de dessutom håret svart.

Om det stämmer finns 2 möjligheter:

1. Håret blir fult av rökning, så därför klipps det kort och färgas svart.

2. Rökning påverkar hjärnan så att kvinnorna själva tycker att de blir snyggare i kort hår.

Anonym (Op2) skrev 2017-04-22 12:33:22 följande:
    Ett tillräckligt svar. Synd att inte hon Maud på TV4- sporten behållit sin korta frilla.
    Hon passade verkligen i den. Så gjorde också Carro mångkamperska och sångfågeln Robyn.
    Ja Robyns frisyr är het. Har sett många korthåriga som helt tappar det när de odlar långt hår och anammar de stereotypa idealen. Den kvinnliga polisen I Line of Duty t ex som också var med i This is England. Hon var så snygg i kort men har nu en slags halvlång frisyr som får henne att helt försvinna. Medan Kristen Stewart däremot i Twiligt är en kvinna som är lika sexig i både långt och kort;)
  • Anonym (Bäst vara ärlig)

Jag tycker det är bäst att vara ärlig. Börjar den ena lägga på sig förmycket hull, klippt en ful frisyr, köpt något fult klädesplagg o.s.v. så är vi ärliga i vår relation. Jag har en klänning jag tycker mycket om som min sambo kallar säldräkt och han har ex en jacka som jag anser ser ut som en gubbjacka. Vi vet vad den andre tycker men det är ju upp till oss själva trots allt. Jag använder ändå min sälklänning och han sin gubbjacka ibland, men kanske inte om vi ska på dejt tillsammans Hade min sambo klippt en ful frisyr skulle jag vara den första att påpeka det. Känns elakt och falskt om man inte är ärlig i en relation men man behöver inte säga det på ett elakt sätt utan att man bara menar väl.

• sextiotalist
    Anonym (xyz) skrev 2017-04-22 13:49:37 följande:

Det kanske är inbillning, men jag har fått för mig att kvinnor som röker oftare har en kort frisyr. Är de typ 40 eller äldre så färgar de dessutom håret svart.

Om det stämmer finns 2 möjligheter:

1. Håret blir fult av rökning, så därför klipps det kort och färgas svart.

2. Rökning påverkar hjärnan så att kvinnorna själva tycker att de blir snyggare i kort hår.

Jag har många icke-rökande väninnor som har kort hår och har rökande väninnor som har långt fint hår.
    Själv röker jag, men har axellångt hår (skulle inte klippa mig kort för jag passar inte i kort hår), färgar gör jag, men det beror på att jag aldrig gillat min hårfärg (råttfärgat) så nu är det brunt i stället.

Min rökande väninna är blond av naturen och har midjelångt vackert hår.
Svar på tråden Min sambo klipper sig så fult...hon blir ful!!