Mytomaner...
Känner du någon mytoman eller har träffat någon? Vad har ni för erfarenheter av den personen?
Vet någon varför vissa blir mytomaner?
Jag känner tre stycken, varav två av dem är ganska harmlösa. Eller ja, en ljuger för att få pengar till droger, så hen lurar ju av folk pengar (om de tror henom), men annars påverkar det inte andra. De två ljuger mest om saker som kretsar kring sig själva och man förstår ganska lätt att de ljuger. Den tredje ljuger hejdlöst, inte bara om sig själv utan andra med. Den här personen har bl.a. gått runt och sagt att min partner blivit landsförvisad och mördad. En helt otrolig historia enligt mig och min partner (vi skrattade så vi höll på att kikna), men vissa har alltså trott på detta. Då var det inte lika kul längre. Vem vet vad den här personen mer har sagt? När jag tidigare konfronterat mytomaner har det inte hjälpt ett dugg, då har de hittat på en annan lögn bara, så jag vet inte riktigt om det är värt att leta upp den här personen och ställa henom mot väggen eller ej...
En annan undran är hur dessa människor faktiskt kan gå runt och ljuga såhär. De kan ju säga helt sjuka saker, men vissa kan ju faktiskt tro dem. Finns det någon hjälp för dem (mytomanerna)?