Mytomaner...
Anonym (Undrar) skrev 2013-12-27 22:01:45 följande:
Dessa individer är ju så märkliga...Den mest harmlösa ljuger inte om vad hen ätit till frukost eller så, däremot om sina husdjur (som alla tydligen kan karate), om sina psykologer (som alla tagit livet av sig eftersom hens liv är så tragiskt), och om alla de olika arbetsplatser hen haft (bl.a. om den där där hen stal en truck och körde in i sin gamla lärares hus)... Jag själv tycker det är lättare att hantera karatekatter-lögner än så vardagliga saker som lögner om ens frukost. Gällande karatekatter så förstår man direkt att det bara är trams och man sitter mest och nickar. Men när människor börjar ljuga om sånt som inte är lika självklart om det är lögn eller sanning är för mig rätt otäckt. Det låter jättehemskt att en person ska behöva byta namn och så p.g.a. sina lögner. Ursch. Önskar vissa människor kunde få något slags sanningspiller att ta till varje måltid. (Särskilt de som ljuger om att andra blir landsförvisade och mördade.)
Karatekatter var ngt nytt. Skrattade lite där. Men jag hade en klasskamrat som länge pratade om sina giraffer i garaget som fick ungar.....En del är helt otroliga i sin uppfinnesrikedom.
Svaret om man kan behandla dom på ngt vis är nej. Det är väl en beteendestörning och möjligen kan terapi ge dessa människor insikt.