Inlägg från: Anonym (olämplig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (olämplig)

Cannabisrökande man!

frappa skrev 2013-12-29 21:13:56 följande:

Är polare med en polis, han vet om att jag använder cannabis emot min smärta.

Han har noll problem med detta, och tom lärt sig en del.

Och då att alla är inte det bottenskrapet i samhället han träffar på i sitt jobb.

Om en polis överser att du använder droger bara för att ni är kompisar är han inte lämplig att vara polis, lagen ska nämligen gälla andra

Det spelar dessutom ingen roll om du använder olagliga droger mot smärta eller inte det är fortfarande inte mer lagligt.
    Din 'polare' som råkar vara polis ser åt andra hållet för att ni är vänner, men en polis ska sköta sitt jobb och följa lagen oavsett hur du och han personligen ser på det.
  • Anonym (olämplig)
    Anonym (..) skrev 2013-12-29 21:37:55 följande:
    "lagen ska nämligen gälla andra"
    Inte dig? Bara andra? 
    Tycker du man är lämplig som polis om man skiljer på polare och andra, att lagen bara är till för vissa?

Så vad tycker du? eller är du mer intresserad av slarvigt skrivande eller språkfel, eller du kanske har svårt att förstå vad som menas annars om man inte skriver ut det till dig?
    Men ok för att göra det lättare att förstå vad jag ville få fram..  'lagen ska nämligen gälla alla' så.. förstår du nu och kan svara på det eller är det fortfarande dimmigt för dig?

(påpeka gärna igen om jag skriver fel eller om du inte förstår sammanhanget av någon diffus anledning)
  • Anonym (olämplig)

I mitt tycke så fördummar alla droger oavsett om de är lagliga eller inte

Jag bryr mig heller egentligen inte om andra använder droger så länge det inte går ut över andra människor runt omkring dem men tyvärr är det ju så att droganvändande oavsett om det är alkohol eller cannabis etc ofta går ut över omgivning på många olika sätt.

Annars är jag helt för självsanering

I TS fall så går det ut över henne, hon är ju inte lycklig och ändå är det hon som ska ändra på sig, men inte han?
    Fast å andra sidan kan jag tycka att om hon väljer att stanna hos en droganvändare så får hon skylla sig själv, det är bara att lämna så får han istället visa om hon är tillräckligt mycket värd för honom att ge upp drogerna för eller om han värdesätter drogerna högre än henne.

• Anonym (olämplig)
    Anonym (..) skrev 2013-12-29 21:48:50 följande:
    Tycker absolut att lagen ska gälla andra, däremot vill jag ändra lagen. Det kallas för demokrati om du hört om det :) 
    Nja.. demokrati är inte att ett fåtal ska få bestämma.. 
    Majoriteten anser att droger ska vara olagligt och därför är det så.

Däremot har du rätt att tycka vad du vill och arbeta för att få igenom nya lagar men det behöver inte betyda att det kommer ske om det inte är vad en majoritet vill.
  • Anonym (olämplig)

Användning av narkotikaklassade medel inom sjukvården är jag inte emot men  folk ska inte sitta och självmedicinera sig. Det ska vara reglerat och under kontroll av utbildade läkare.

Av all de som använder sig av cannabis idag är det nog väl ingen som tror att majoriteten av dessa representeras av människor som är i behov av medicinsk vård.

• Anonym (olämplig)
    FlamingRed skrev 2013-12-29 22:20:53 följande:
    Finns inget gott som kommer ur rökat... Gör det otillgängligt och stigmatiserat så folk slutar bruka det.

Den fina "guldkant" rökarna pratar om är inget annat än en flykt från de känslor de borde lära sig bli av med på substansfria sätt.
  • Anonym (olämplig)
    frappa skrev 2013-12-29 22:20:40 följande:

Varför?
    Han har berättat att det är standard att, se mellan fingrarna och inte se mellan fingrarna i sitt jobb.
    Även har han sagt att ska man ta alla lagbrytelser de ser i arbetet, så hade han inte kommit många kilometer från polishuset.
    Och fått återvända pga arbetsdagen är slut.
    Så ditt påstående här är helt verklighetslöst.

Vi var inte vänner i början som så, utan berätta omgående att jag använder cannabis mot smärta.

Han sa du vet om att jag är polis, sa hehe det ändrar inget för mig.

Sen har jag överseende att jag inte har med mig cannabis till han, eller att det finns hemma när han är här.

Ska tilläggas jag inte konsumerat på 1½ år pga att min smärta är hanterbar.

Att det är standard att se mellan fingrarna när det gäller lagbrott gör det inte mer acceptabelt, speciellt inte för en som har valt att jobba som polis.

Det finns många som lider av värk men väljer att hantera det på andra sätt än med olagliga droger,
    men nu är det ju som sagt inte pga av värk som majoriteten av droganvändare använder sig av droger.

• Anonym (olämplig)
    Michelle 341 skrev 2013-12-29 22:41:32 följande:

Helt rætt, en bra polis ær en flexibel polis! Min sværfar ær polis, nær de slutade polishøgskolan sa deras polischef att nær ni går ur denna byggnad så ta av tumvantarna och sætt på fingervantarna så ni kan se mellan dem. Att ta fast en cannabissæljare som dealar till minderåriga gør samhællet en tjænst. Att ta fast en vuxen skøtsam heltidsarbetare som aldrig gjort en fluga førnær men røker lite græs ibland i sitt eget hem påverkar inte samhællet ett dugg mer æn sløsar resurser som behøvs på viktigare saker. Kan man inte se skillnaden mellan dessa två "brott" borde man inte bli polis, då platsar man bættre i nazityskland..
    Eller så kan man använda huvudet och tänka lite längre.. om det inte fanns några cannabisanvändare så fanns det heller inget behov av cannabisförsäljare för vilka skulle de då sälja till.

Nej droganvändare och droganhängare kommer alltid komma med ursäkter till varför det är ok att använda droger oavsett vilken drog det är, ni glömmer att andra runt omkring också drabbas av ert missbruk.

Sen fortsätt tro och hoppas att samhället kommer förändras och att droger kommer bli legaliserat i Sverige i framtiden, lycka till med det.

• Anonym (olämplig)
    Michelle 341 skrev 2013-12-29 22:47:20 följande:

Men herregud vad tror du om folk egentligen? Du ær ju inte riktigt klok... visst finns det dem som røker, super och skær sig i armarna før att dem mår dåligt och har osunda tankar och kænslor dom vill bedøva men det ær verkligen INTE majoritet.
    Och hur vet du det? 

Hänvisa gärna till källa, att du tror något gör det inte mer sant.
    Dessutom så varken känner eller representerar du alla droganvändare eller hur.
  • Anonym (olämplig)
    Du ser verkligen inte skillnaden mellan lagliga saker och något som är olagligt?

Jadu TS det är bara att läsa tråden så ser du vilken inverkan droger har på människor.

Lycka till med ditt liv och kom ihåg att dina känslor räknas också, du ska inte behöva anpassa dig till något som får dig att må dåligt.
    Sätter man sina drogbehov före allt annat så har man ett beroende oavsett hur vissa försöker normalisera användandet och säga att det är så ofarligt så och inte påverkar någon vare sig det är användaren eller anhöriga/samhället.

Man undrar verkligen i vilken verklighet vissa lever i när de försöker ursäkta och förklara drogmissbruk - men det är ju så.. det lever i en helt annan verklighet, och till skillnad mot vad de själva tycks vara övertygade om så representerar de inte majoriteten utan endast sig själva dvs droganvändare/droganhängare

Svar på tråden Cannabisrökande man!