Cannabisrökande man!
Vad folk ska anstränga sig att skapa problem man kan klaga på.
Du vill njuta av livet med han utan att bråka, men gör så, njut av livet och bråka inte, problem löst.
Vad folk ska anstränga sig att skapa problem man kan klaga på.
Du vill njuta av livet med han utan att bråka, men gör så, njut av livet och bråka inte, problem löst.
Vad är det för effekter du ser både när han är med och utan, vad det nu betyder.
Det man ser tydligt är att dom som har lite skinn på näsan kommer med argument, dom som inte har det kommer med moralkakor och fördömande.
Tolkar ditt andra stycke som om du har försökt med utpressning böja han efter din vilja, det fungerar illa om man försöker utöva detta på nån med personlig integritet.
Jag själv accepterar min partner för vem hon är även om jag inte uppskattar precis varje aspekt av hennes väsen, skulle sedan aldrig få för mig att komma med "om du älskar mig så gör du", det är verkligen inte så man mäter kä'rlek enligt mig, inte efter hur många delar av personligheten den andra offrar under hot.
Jag kan säga så här mycket att skulle min fru komma med såna krav skulle jag verkligen fundera om kvinnan har nån framtid med mig om hon inte kan acceptera mig för vem jag är, vid uttalat ultimatum skulle hon nog vara ganska snart på motsatt sida av dörren.
Kan man tolka ditt sista stycka att du inte nog att ville påverka han som person så att han skulle förstöra relationen med sin familj?
Många som inbillar sig man mäter kärlek just på detta viset.
Speciellt i dessa diskussioner.
Vi pratar ju trots allt om en i övrigt helt vanlig man, som hon verkar älska en hel del.
Så om hon skulle leva för "om du älskar mig så gör du...", så skulle ju han få ta cannabis.
Sen lite sorgligt i hur hon nu börjar använda knarka, visar hon vill slänga lite stigma i diskussionen.
Går man efter den principen så kan man lika bra skaffa sig en hund tycker jag, där är det helt okey att med morot och piska träna upp den tills allt stämmer, inget som kan tillämpas på människor och mänskliga relationer.
Tycker förhållandet blir en aning ojämnt fördelat nä'r en part ska "bevisa" sin kärlek med att ge upp aspekter av sitt liv utan att få nått likvärdigt tillbaka, utan att få nått mer än ytterligare villkorslösa krav och förnedring, där gör man nog bäst i att dumpa av dödvikten man har kring anklarna och bygger sitt liv utan begränsade moment.
Jaha?
Är vilka lagar man bryter mot som definierar en som människa?
Du kör för fort garanterat, du är ett jävla as inte värt att ens spotta på?
Jag tankar just nu några filmer till nyårsnatten, jag är en yrkeskriminell där andra har fri företräde att förolämpa, förnedra och kräva saker av mig som inte går väl ihop med livet jag för?
Är inte det en aning smidigare att döma folk efter hur dom är och inte vilka morallagar dom bryter?
Du måste ha tagit fel på tråd, denna handlar om cannabis, inte amfetamin, blev du blöt i trosan av att slänga runt lite slagord?
Känner du dig bättre nu som människa som har lagt visserligen kort men likförbannad en nedsättande verbal spya över en man du inte vet ett skit om och aldrig kommer träffa?
Effekterna av cannabis och hasch? värre än amfetamin?
Du har då sett dessa droger eventuellt på papper och aldrig kommit i kontakt med för övrigt?
Är olagliga droger där du sätter gränsen eller är du lika konsekvent när det kommer till alla lagbrott?
För den delen, alkohol är skadligare än även amfetamin, cannabis kan betraktas som barnsäker bredvid dessa två.
Jag kallar alla som fäktar med faktafel för idioter, i ditt fall kan jag göra ett undantag och kalla dig för imbecill, bättre så?
Om du inte förstod min poäng så ersatte du ett slagord med ett annat, hur gör det nån skillnad när du stigmatiserar lika med bägge orden?
Detta var det mest korkade jag har läst på sidan, med tanke på vad som pryder allt för många inlägg här så måste jag säga att du har lyckats med en bedrift.
Du har suttit för nått endast lagen anser vara brott, kan du förklara för mig var brottet ligger i drogbruk, då mer än att lagen diktrerar det?
hur jag än vänder och vrider på det så får jag drogbruk till moralisk ickebrott.
Det är väldigt få drogbrukare jag har stött på som stoppade allt möjligt skit i sina kroppar utan att ha en susning om vad dom sysslade med, du verkar vara en av dom, och nej, du har inte en susning om vad du snackar om, cannabis och hasch har diskvalificerat dig.
Och en alkoholpåvekad person måste slå sönder frugan, spy på mattan , pisa i garderoben och däcka på golvet?
Eller kan vi konstatera att det rör sig om dosering?
På samma sätt som man kan dricka sig måtlig berusat kan man dosera cannabis, fast om du använde dina droger helt vårds och gränslöst så förklarar det din instälning en smula, dom flesta andra sköter sig dock långt bättre än så.
Drogbruk är ett brott enligt lagen, den och endast den, ser verkligen inget brott i att använda andra droger än det lagliga.
Du har fel även här, alkohol är en av dom tyngsta droger vi har, med motsvarande andel av problem brukare, påstå att dom flesta kan hantera alkohol ... när minst 80-90 av våldsbrott är alkoholrelaterade, du tänkte nog inte färdig där.
Jag misstycker när folk svänger med stigma och faktafel, jag misstycker när folk ska tillskriva andra egenskaper utifrån okunskap och drogval.
Det är inte humoristiskt, det är tragikkomisk när folk tar till klyschor för att försöka täcka sin egen hyckleri med rökridå.
Varken eller, tycker inte att drogval har nått att göra med hur man är för övrigt som person.
Finns cannabisrökare som borde ha varningstcken i pannan och barnförbud, lika mycket som det finns alkoholkonsumenter som borde ha detsamma.