Cannabisrökande man!
Vad är det för effekter du ser både när han är med och utan, vad det nu betyder.
Det man ser tydligt är att dom som har lite skinn på näsan kommer med argument, dom som inte har det kommer med moralkakor och fördömande.
Tolkar ditt andra stycke som om du har försökt med utpressning böja han efter din vilja, det fungerar illa om man försöker utöva detta på nån med personlig integritet.
Jag själv accepterar min partner för vem hon är även om jag inte uppskattar precis varje aspekt av hennes väsen, skulle sedan aldrig få för mig att komma med "om du älskar mig så gör du", det är verkligen inte så man mäter kä'rlek enligt mig, inte efter hur många delar av personligheten den andra offrar under hot.
Jag kan säga så här mycket att skulle min fru komma med såna krav skulle jag verkligen fundera om kvinnan har nån framtid med mig om hon inte kan acceptera mig för vem jag är, vid uttalat ultimatum skulle hon nog vara ganska snart på motsatt sida av dörren.
Kan man tolka ditt sista stycka att du inte nog att ville påverka han som person så att han skulle förstöra relationen med sin familj?
Många som inbillar sig man mäter kärlek just på detta viset.
Speciellt i dessa diskussioner.
Vi pratar ju trots allt om en i övrigt helt vanlig man, som hon verkar älska en hel del.
Så om hon skulle leva för "om du älskar mig så gör du...", så skulle ju han få ta cannabis.
Sen lite sorgligt i hur hon nu börjar använda knarka, visar hon vill slänga lite stigma i diskussionen.